Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Predaj diaľničných nálepiek medziročne vzrástol

Automagazín

2014-07-26 08:13:00
BRATISLAVA 26. júla (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) dosiahla z predaja diaľničných nálepiek v prvom polroku 2014 príjmy 47,862 milióna eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Medziročne to znamená nárast o 9,4 percenta, alebo o 4,11 milióna eur.

Vyplýva to z údajov o predaji diaľničných nálepiek zverejnených na portáli NDS. Majitelia motorových vozidiel do 3,5 tony si v prvom polroku kúpili spolu 1 749 163 diaľničných nálepiek, vrátane 18 487 kusov pre prípojné vozidlá, čo je medziročne viac o 8,3 percenta, resp. o 133 466 kusov.

Predaj nálepiek oproti minulému júnu vzrástol

Príjmy z predaja nálepiek v júni dosiahli 3,751 milióna eur vrátane dane. Oproti vlaňajšiemu júnu to znamená nárast o 2,8 percenta, resp. o 101,93 tisíc eur. Počet predaných nálepiek v uplynulom mesiaci predstavoval 259 503, vrátane 3 201 pre prípojné vozidlá, a medziročne bol vyšší o 6,1 percenta, alebo o 14 974 kusov. Oproti máju predaj stúpol o 16 percent, alebo o 35 873 kusov.

V prvom polroku sa predalo 747 429 ročných nálepiek (z toho 4 028 pre prípojné vozidlá) za 37,371 milióna eur vrátane dane. Predstavuje to 42,7 percenta z celkového množstva predaných nálepiek, resp. 78,1 percenta z celkových príjmov.

Vodiči kúpili 118 327 mesačných nálepiek (2 004 pre prípojné vozidlá) v hodnote 1,657 milióna eur, čo je 6,8 percenta z objemu predaja a 3,5 percenta z príjmov. Za 883 407 desaťdňových nálepiek (12 455 pre prípojné vozidlá) zaplatili 8,834 milióna eur, čo predstavuje 50,5 percenta z počtu predaných nálepiek a 18,5 percenta z príjmov.

Mesačné nálepky sa najlepšie predávali v júni

Ročných nálepiek sa najviac predalo tradične v januári, a to vyše 354 550 kusov za 17,727 milióna eur. Desaťdňové nálepky sa najlepšie predávali v júni, keď si motoristi zakúpili 198 238 kusov za 1,982 milióna eur. Tieto nálepky mali s 52,8 percentami prvý raz najvyšší podiel na predaji v júni.

O mesačné nálepky bol najväčší záujem tiež v júni, keď sa ich predalo 35 956 kusov za 503,38 tisíc eur. V predošlých mesiacoch mali podľa NDS najväčší podiel na predaji ročné nálepky. V júni nastal prelom, ktorý čiastočne ovplyvnil začiatok letnej sezóny.

NDS zabezpečuje predaj diaľničných nálepiek prostredníctvom 1 245 predajných miest, ako aj na dvoch informačno-predajných miestach na hraničných priechodoch Čunovo a Brodské a tiež formou elektronického predaja.
Autor: Redakcia 4Tv
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén