Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Používa MG4 XPOWER jeden elektromotor?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Toyota na autosalóne v Bratislave 2018

Novinky

19.4.2018

Koncept TOYOTA C-HR Hy-Power

Nápadné dizajnové spracovanie

Tím pracujúci pre európske dizajnérske štúdio (ED2) spoločnosti Toyota preskúmal nové nápady v oblasti farieb, textúr a ozdobných prvkov a vytvoril koncept Toyota C-HR Hy-Power. Ide o novú interpretáciu crossovera s obrovským vizuálnym dojmom, ktorý úzko súvisí s využitím nového výkonnejšieho hybridného pohonu.

Toyota C-HR sa teší obrovskému úspechu už od svojho uvedenia koncom roka 2016, keď automobilka vstúpila na trh crossoverov strednej triedy. Vozidlo okamžite zapôsobilo svojím nápadných štýlom a atraktívnymi jazdnými vlastnosťami, ktoré sú zásluhou novej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Najnovšia generácia hybridného pohonu od spoločnosti Toyota si tiež získala obrovskú popularitu medzi zákazníkmi a v rámci európskeho predaja dosiahla väčšinový podiel (viac ako 75 percent).

Sériovo vyrábaný model poslúžil dizajnérom automobilky Toyota ako inšpirácia pri skúmaní možností, ako vytvoriť hybridnú verziu s ešte vyšším výkonom a tiež pôsobivejším a emotívnejším dizajnom. Výsledkom je koncept Toyota C-HR Hy-Power, vytvorený tímom európskeho dizajnérskeho štúdia (ED)2 spoločnosti Toyota v južnom Francúzsku, ktorý sa predstaví vo svetovej premiére na frankfurtskom autosalóne 2017.

 

Koncept

Zámerom automobilky bolo vytvoriť pre model Toyota C-HR taký dizajn, ktorý by viedol k vzniku mimoriadne atraktívneho vozidla schopného ešte výraznejšie zapôsobiť na zákazníkov s veľmi individuálnym vkusom a životným štýlom, ktorí kladú dôraz na štýlovosť vozidla a potešenie z jazdy. Nový koncept ďalej rozvíja architektonický motív „diamantu“ použitý v sériovom modeli, pričom sa môže pochváliť vysokou kvalitou spracovania a zmyslom pre detail v každom ohľade. Dizajnové riešenie okrem toho odráža aj prítomnosť výkonnejšieho hybridného pohonu, ako predzvesť budúceho rozšírenia hybridného programu značky Toyota.

Exteriér

Dizajnéri už od samého začiatku projektu Toyota C-HR Hy-Power Concept vedeli, že želaný výsledok nechcú dosiahnuť širokou paletou možností osobného prispôsobenia ani pomocou dodatočne montovaných prvkov. Naopak, svoje schopnosti upriamili na posilnenie prirodzených dizajnových kvalít sériového modelu, a to prostredníctvom inovačného využitia farieb, povrchových úprav a ozdobných detailov. Koncept v zásade využíva rovnakú karosériu ako vozidlo prezentované v showroomoch.

Dizajnéri štúdia ED2 hlbšie rozpracovali motív diamantu, tvoriaci základ štýlu modelu Toyota C-HR. Inšpirovali sa pritom prírodnými silami, ktoré menia uhlík na diamanty, a tiež tým, ako pevná skala dokáže vnútri skrývať žeravé, roztavené jadro.

Tento spôsob myslenia ich priviedol k použitiu nového strieborného laku Dark Carbon s matnou úpravou, ktorý umocňuje súhru medzi ostrými líniami a hlboko vytvarovanými povrchmi vozidla. Tento efekt zdôrazňujú aj lesklé čierne prvky, ako napríklad predný spodný spojler, oblasť nad znakom Toyota vpredu a obloženie oblúkov kolies. Tmavý chróm tento efekt tiež posilňuje, čo dokazujú ozdobné prvky svetlometov, rámy okien a 20-palcové zliatinové disky kolies.

Dramatický kontrast sa podarilo dosiahnuť nádherným využitím eloxovanej povrchovej úpravy v odtieni Burning Orange na predných stĺpikoch, krytoch vonkajších spätných zrkadiel a ozdobnej lište v zostavách svetlometov. Rovnaká farba zvýrazňuje aj čiernu spodnú masku chladiča s diamantovým vzorom mriežky.

Použité farby, textúry a tvary dosahujú ešte výraznejší efekt na streche koncepčného vozidla. Celú jej plochu pokrýva jedinečná vrstva s diamantovou štruktúrou vytvárajúca fazetový, kryštalický vzor, ktorý prechádza od tmavočierneho odtieňa vzadu až do žiarivej eloxovanej oranžovej vpredu, pričom kombinuje kontrastné matné a lesklé plochy.

Interiér

Interiér rozvíja motívy exteriéru v snahe zachovať silu dizajnového riešenia konceptu. Zvolený prístup tesného prepojenia rôznych odtieňov kombinuje čierne čalúnenie a obloženie s detailmi vo farbe Burning Orange.

Sedadlá poskytujú skvelú oporu a sú čalúnené čiernou kožou s oranžovými opierkami hlavy a opornými vankúšmi. Niť vo farbe Burning Orange vytvára jedinečný, asymetrický vzor prešívania s množstvom diamantových tvarov na operadle aj sedacej ploche sedadla. Tento dizajn pokračuje aj na vnútorných paneloch dverí, na ktorých nájdeme oranžové lakťové opierky. Ďalším ozdobným prvkom je oranžová obkladová lišta, ktorá sa tiahne po celej šírke prístrojového panela a tvorí rám dotykovej obrazovky multimediálneho systému Toyota Touch® 2.

Nový vysokovýkonný hybridný pohon

Návrh konceptu vychádzal z využitia nového hybridného pohonu, ktorý poskytuje vyšší výkon a lepšie vlastnosti ako systém s výkonom122 koní (DIN), ktorým je vybavená súčasná sériová Toyota C-HR. Poukazuje tak na výrazný a strategický budúci rozvoj tejto poprednej technológie spoločnosti Toyota, ktorým sa zvýši počet výkonných hybridných verzií dostupných v rámci všetkých kľúčových modelov značky.

 

NOVÁ TOYOTA AYGO    

 

Úspešný príbeh pokračuje s  novou tvárou a  väčšou zábavou za volantom než kedykoľvek predtým

 

Na bratislavskom autosalóne 2018 zažije slovenskú premiéru nová Toyota AYGO. Dizajnérom a konštruktérom automobilky Toyota sa podarilo ešte zvýrazniť mladistvý a osobitý imidž modelu AYGO, ale zároveň mu dali aj vyšší výkon a lepšie jazdné vlastnosti, aby si v ňom vodiči užili ešte viac zábavy. Posilnili tým jedinečnú DNA tohto modelu a jeho výnimočné postavenie v nesmierne konkurenčnej triede mini vozidiel.

 

Od svojho udenenia na trh v roku 2014 priniesol súčasný model AYGO automobilke Toyota značný úspech v európskej triede mini vozidiel. Okamžite vynikne z davu vďaka okamžite rozpoznateľnému, charakteristickému dizajnu prednej časti v tvare písmena X a širokej ponuke možností prispôsobenia.

AYGO so svojím skvelým vzhľadom a jazdnými vlastnosťami je jedným z modelov značky Toyota, ktoré najlepšie priťahujú nových zákazníkov a zvyšujú predaj. Je atraktívnou voľbou pre ľudí, ktorým viac záleží na štýle než tým, čo vozidlo kupujú z čisto racionálnych dôvodov.

V roku 2017 sa model AYGO zaradil medzi najpredávanejšie autá mini triedy s počtom viac ako 85 000 predaných kusov a 6,6-percentným podielom v tejto triede vozidiel.

DIZAJN

Nové AYGO si zachováva svoju kultovú prednú časť v tvare písmena X, pričom však dvojrozmernú grafiku nahradilo výraznejšie trojrozmerné spracovanie.

Nový osobitý dizajn prednej časti vozidla zahŕňa prepracované svetlomety v štýle Keen Look so zabudovanými dennými svetlami (DRL), ktoré modelu AYGO už na prvý pohľad dodávajú pôsobivejší výzor.

Spodná časť lemujúca prednú mriežku zdôrazňuje stabilný postoj modelu AYGO a obratnosť typickú pre kompaktné vozidlo. Ozdobné prvky pod svetlami (dostupné v čiernej, lesklej čiernej alebo striebornej úprave) zasa umocňujú šírku vozidla.

Pri pohľade zboku sa trojrozmerný predok spája s novými vonkajšími krytmi zadných kombinovaných svetiel a vytvára vizuálne prepojenie prednej a zadnej časti vozidla, čo navodzuje dojem pohybu a dynamiky.

Pri pohľade zozadu svetlovody nových LED denných svetiel dodávajú modelu AYGO kultivovaný vzhľad a vozidlo je vďaka nim okamžite rozpoznateľné. Jedinečný svetlený podpis vytvára dojem kompaktnej kabíny nad širšími a nižšími nárazníkmi, čo zdôrazňuje šírku zadnej časti a stabilitu vozidla.

Nový štýl exteriéru so sebou priniesol aj dve nové farby karosérie, purpurovú a modrú, ako aj technicky pôsobiace kryty kolies a 15” zliatinové disky s jedinečným dizajnom pre každý stupeň výbavy, čo dodatočne umocňuje prémiový vzhľad nového modelu AYGO.

V kabíne vynikne združený prístroj s vylepšenou grafikou, ktorá pôsobí viac trojrozmerne, a novou farbou podsvietenia. Pribudla aj nová prémiová farebná schéma v sivom odtieni Quartz Grey a čiernom Piano Black. A navyše sú pre väčšinu stupňov výbavy dostupné nové látky čalúnenia sedadiel.

JAZDNÁ DYNAMIKA

Nové AYGO ponúka vyšší výkon a vylepšené jazdné vlastnosti, vďaka čomu dokáže v meste lepšie manévrovať a zároveň má stále mimoriadne nízku spotrebu. Navyše cestujúci si na palube užijú viac pohodlia vďaka značnému zníženiu hodnôt hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH).

Oceňovaný trojvalcový motor s objemom 998 cm3, 12-ventilovým rozvodom DOHC a systémom variabilného časovania VVT-i od spoločnosti Toyota teraz spĺňa emisnú normu Euro 6.2. Tento prepracovaný motor ponúka dokonale vyváženú kombináciu výkonu a spotreby spolu s lepším prenosom krútiaceho momentu pri nižších otáčkach, čo zaručuje príjemnejšiu jazdu v mestskej premávke.

Agregát využíva nový systém duálneho vstrekovania paliva, vyšší kompresný pomer, celý rad nových dielov s nízkym trením, systém recirkulácie výfukových plynov (EGR) s chladením a vylepšený vyvažovací hriadeľ, ktorý znižuje vibrácie pri voľnobežných otáčkach.

Motor teraz dokáže vyvinúť výkon 53 kW (72 koní DIN) pri 6 000 ot./min a krútiaci moment 93 Nm pri 4 400 ot/min. Nové AYGO zrýchli z 0 na 100 km/h za 13,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Nové AYGO je v ponuke ako štandardná verzia aj verzia Eco. Druhá menovaná využíva dlhšie prevody na 4. a 5. stupni, pneumatiky s nízkym koeficientom valivého odporu (RRC), systém automatického spúšťania a vypínania motora Toyota Stop & Start a viaceré aerodynamické vylepšenia.

Spotreba štandardnej verzie sa znížila zo 4,1 na 3,9 l/100 km (v cykle NEDC), čo znamená pokles emisií CO2 o 5 g/km na hodnotu len 90 g/km.

V rámci nového homologizačného postupu dosiahla štandardná verzia úroveň CO2 93 g/km a verzia Eco 86 g/km[1].

Okrem vyššieho výkonu a nižšej spotreby má nové AYGO upravené nastavenia zavesenia kolies a aktualizovaný softvér riadenia, vďaka čomu dokáže rýchlo a presne reagovať na pokyny vodiča, je obratnejšie a ponúka v meste viac zábavy za volantom.

A zabúdať netreba ani na dodatočné tesniace a tlmiace materiály na palubnej doske, predných stĺpikoch, dverách a v zadnej časti karosérie, ktoré zaručujú v kabíne nižšie hodnoty NVH v celom rozsahu otáčok motora.



[1] Podľa nariadenia ES 2017/1153 v platnom znení ES 2017/1231 – čaká sa na konečnú homologáciu.

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén