Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Používa MG4 XPOWER jeden elektromotor?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Kia predstavuje mild-hybridnú technológiu so vznetovým motorom a elektromotorom 48V

Novinky

17.5.2018

Mild-hybridná technológia EcoDynamics+ ponúka neprekonateľný pomer nákladov a výkonu v porovnaní s full-hybridnými pohonnými jednotkami, čo je v súlade s cieľom spoločnosti Kia vytvárať inovatívne automobily, ktoré budú cenovo dostupné pre širokú spotrebiteľskú verejnosť. Kompaktný charakter komponentov znamená, že túto technológiu je možné integrovať do existujúceho vozidla a architektúry hnacej sústavy bez toho, aby ovplyvnila jeho praktickosť či usporiadanie. Mild-hybridná technológia od spoločnosti Kia je navrhnutá tak, aby sa bez problémov zosúladila so životom svojho spotrebiteľa, bez nutnosti dobíjania z elektrickej zásuvky.

Kia Sportage bude prvým modelom, ktorý bude ponúkať novú polohybridnú hnaciu sústavu so vznetovým motorom EcoDynamics+, a to od druhého polroka 2018. Druhým modelom, ktorý prinesie novú hnaciu jednotku v roku 2019, bude nová Kia Ceed tretej generácie.

Elektrifikačnej stratégie Kia 2025

Mild-hybridná hnacia sústava 48V je prvou novou technológiou, ktorú spoločnosť Kia uvedie na trh v rámci svojej širšej stratégie elektrifikácie vozidiel. Uvedenie novej 48-voltovej hnacej jednotky na trh znamená, že spoločnosť Kia je prvým výrobcom, ktorý v celom svojom modelovom rade ponúkne zákazníkom hybridnú, plug-in hybridnú, plne elektrickú a aj 48-voltovú technológiu. Do roku 2025 plánuje spoločnosť Kia uviesť na trh 16 vozidiel s vyspelou hnacou sústavou: päť nových hybridov, päť plug-in hybridov, päť elektrických vozidiel a – v roku 2020 – nové elektrické vozidlo na palivové články.

Vďaka mild-hybridnej vznetovej hnacej sústave EcoDynamics+ bude spoločnosť Kia ponúkať čistejšie vznetové motory. Systém je spojený s technológiou selektívnej katalytickej redukcie (SCR) s aktívnym riadením emisií od spoločnosti Kia, ktorý znižuje emisie CO2 o 4 % v rámci nového Celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP) a až o 7 % v Novom európskom jazdnom cykle (NEDC)*. Uvedenie mild-hybridnej dieselovej technológie na trh prispeje k celosvetovému úsiliu značky zlepšovať hospodárnosť všetkých svojich vozidiel.

Mild-hybridná vznetová technológia EcoDynamics+ s režimami „motor“ a  „generátor“
Mild-hybridná technológia od spoločnosti Kia obsahuje kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,46 kWh a nový polohybridný štartér (MHSG). Elektronickým riadením generátora MHSG pomocou meniča sa systém plynulo prepína medzi dvoma režimami: „motor“ a „generátor“. Generátor MHSG je remeňom spojený s kľukovým hriadeľom vznetového motora a pri zrýchlení poskytuje až 10 kW elektrickej energie do hnacej sústavy v režime „motor“, čím sa znižuje zaťaženie motora aj produkcia emisií. V režime „generátor“ systém zberá kinetickú energiu z vozidla počas spomaľovania a brzdenia a využíva ju na dobíjanie akumulátora.

Ako funguje technológia EcoDynamics+ na ceste

Pohonná sústava je skonštruovaná tak, aby na ceste zabezpečovala vyššiu účinnosť zo spaľovacieho motora, a to pomocou dodávanej elektrickej energie a plynulej rekuperácie.

V režime „motor“ sa akumulátor pri zrýchlení vybíja, a poskytuje tak dodatočný krútiaci moment motora v záujme mierneho zvýšenia výkonu pri prudkom zrýchlení alebo v záujme zníženia zaťaženia motora počas mierneho zrýchlenia. Pri spomalení, alebo pri jazde dolu kopcom či príjazde ku križovatke sa systém MHSG prepne do režimu „generátor“, v ktorom rekuperuje energiu z kľukového hriadeľa na dobíjanie akumulátora počas jazdy.

Systém riadi vyspelá elektronická riadiaca jednotka (ECU), ktorá vypočíta najefektívnejšie využitie dostupnej energie a podľa toho upraví nastavenia, pričom berie do úvahy množstvo zostávajúceho náboja v akumulátore vozidla.

Energia z akumulátora sa môže použiť aj na zabezpečenie novej funkcie „pohyblivého“ vypnutia a spustenia motora. Ak má akumulátor dostatočný náboj, spaľovací motor sa počas spomaľovania a brzdenia automaticky vypne. Systém MHSG potom môže motor opäť bez problémov naštartovať, a to v každej situácii – stačí, ak vodič zošliapne plynový pedál.

Kompaktné rozmery a integrácia do existujúcej architektúry

Kompaktný charakter technológie umožňuje pomerne jednoduchú integráciu mild-hybridnej sústavy EcoDynamics+ do existujúcej architektúry vozidla. V závislosti od vozidla bude 48-voltový akumulátor umiestnený pod podlahou batožinového priestoru, čím sa minimalizuje vplyv na praktickosť vozidla. Keďže systém MHSG sa integruje priamo s motorom a poháňa kľukový hriadeľ pomocou remeňa, priestor motora potrebuje len minimálne úpravy.

Menič jednosmerného prúdu (DC/DC) akumulátora 48V umožňuje pripojenie akumulátora k palubnému zdroju napájania vozidla, čo vedie k výraznému zníženiu veľkosti akumulátora 12V, ktorý je potrebný na napájanie pomocnej elektroniky vozidla. Zavedenie systému MHSG zároveň znamená, že klasický štartér môže byť zmenšený a použitý najmä na studený štart pri nízkych teplotách. Vo väčšine situácií motor spúšťa 48V akumulátor.

Mild-hybridná vznetová hnacia sústava EcoDynamics+ od spoločnosti Kia je kompatibilná s manuálnou aj automatickou prevodovkou a možno ju prispôsobiť konfigurácii pohonu predných, zadných aj všetkých kolies. Táto sústava bude upravená aj na používanie so zážihovými motormi.

Podrobnejšie plány týkajúce sa uvedenia svojej novej mild-hybridnej technológie na trh oznámi spoločnosť Kia v nadchádzajúcich mesiacoch.

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén