Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Je model Picanto najmenším v ponuke automobilky KIA na Slovensku?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

JUBILEJNÝ 25. ZRAZ SLOVENSKÉHO CITROËN 2CV KLUBU PÚTAL POZORNOSŤ NÁVŠTEVNÍKOV A OBYVATEĽOV BANSKEJ ŠTIAVNICE.

5.9.2024

Prvý septembrový víkend je už tradične termínom konania medzinárodného stretnutia majiteľov Citroën 2CV klubu, ktorý organizuje slovenský Citroën 2CV klub s podporou importéra značky pre Slovensko.

Trojdňový zraz je okrem klubového stretnutia členov klubu aj zaujímavou akciou v mieste konania zrazu. Priťahuje pozornosť hlavne pri prejazdoch po meste a okolí svojou spanilou jazdou, ktorá je atraktívna pre všetkých, ktorým sa „kačičky“ jednoducho páčia. Sú pre nich stelesnením životného štýlu, ale aj spomienkou na známe francúzske komédie, v ktorých Citroën 2CV účinkoval (napr.séria filmov so žandármi a mníškami zo Saint-Tropez), alebo aj kaskadérska scéna v jednom z filmov o Jamesovi Bondovi, atď.  Najvyšší rozruch v pozitívnom význame slova opäť zaznamenala sobota – najskôr ranný presun a vystavenie vozidiel na Námestí Svätej trojice, neskôr prejazd vozidiel ulicami Banskej Štiavnice z centra na okraj mesta – na návštevu Banského múzea, v ktorého areáli boli kačičky vystavené zoči-voči ďaľším obdivovateľom.

Na zraze sa zúčastnilo celkom 33 vozidiel a 65 osôb, ktorí svoje „kačičky“ skutočne milujú, starajú sa o ne a trávia s nimi veľa voľných chvíľ. Zraz 2CV klubu bol opäť s medzinárodnou účasťou, na stretnutie do príťažlivej a historickej Banskej Štiavnice prišli aj majitelia kačičiek z Česka, Maďarska a Rakúska.

Medzi vystavenými vozidlami 2CV mohli priaznivci značky vidieť aj ďaľšie ikonické modely z bohatej histórie značky Citroën - elegantný a komfortný model Citroën CX s hydropneumatickým pružením, ale aj dva exempláre dodávkového automobilu s označením HY, jeden vo verzii furgon, druhý v osobnej „kempovacej verzii“, ktorý prišiel na zraz až z Prahy.   

Medzi vozidlami, vystavenými na Námestí Svätej trojice pútala pozornosť ešte jeden „špeciál“ - netradičná úprava Citroënu 2CV AZU v dvojmiestnej verzii, tentokrát ako pojazdná vinotéka s odklápacou strechou (samozrejme s ochutnávkou kvalitných vín v orosených pohároch priamo na námestí... príjemná predstava, že ?).

Citroën 2CV je naozaj výnimočný automobil, ktorý sa nezmazateľne zapísal do automobilovej histórie. Je to výrazný model - nie len vďaka svojej jednoduchej koncepcii a pokrokovým technickým riešeniam, ale aj vďaka hravosti a radosti, ktorú šíri všade tam, kde sa objaví. Pri prejazde po slovenských cestách sa za pestrofarebnou  kolónou kačíc otáčajú hlavne rodiny s deťmi; autá sa totiž pri jazde zábavne nakláňajú a sem tam melodicky zatrúbia. Pozdravujú tak hlavne deti a ich rodičov, ale aj ostatných, ktorí poznajú tieto autá z francúzskych komédií a tešia sa zo stretnutia s nimi. Pre rodičov a starých rodičov je to často príležitosť zaspomínať si na autá svojho detstva, hoci sa s nimi zoznamovali niekedy len prostredníctvom žandárskych komédií a filmov s Fantomasom.

Názov 2CV pochádza z francúzskeho výrazu „deux chevaux“ (dva kone). Popularitu priniesla vozidlu hlavne jeho pohodlná jazda, ľahké servisovanie a opravy pomerne jednoduchej ale pokrokovej konštrukcie, ale tiež dostupnosť, vďaka čomu Citroën 2CV „rozpohyboval“ povojnové Francúzsko. Prezývka, resp. familiárne označenie „kačica“ (alebo kačka, kačička) si autíčko získalo vďaka svojmu mäkkému pruženiu, vďaka ktorému je jazda veľmi pohodlná a pri jazde po hrboľatej vozovke alebo prejazde nerovností sa autíčko nakláňa ako kačica. Vedeli ste o Citroëne 2CV napríklad to, že :

  • medzi rokmi 1948 až 1990 sa ich vyrobilo približne 3,8 milióna, spolu s dodávkovou verziou Fourgonettes bol celkový počet vyrobených 2CV viac než 5,1 milióna kusov ?
  • vyrábali sa v deviatich krajinách, vrátane bývalej Juhoslávie a Iránu ?
  • podvozková platforma Citroën 2CV sa používala aj v mnohých iných modeloch, napríklad Ami, Dyane, Méhari, Acadiane..., celková produkcia platformy tak dosiahla viac ako 8,75 milióna kusov ?  
  • jednou z požiadaviek pri jeho navrhovaní bolo, aby s ním farmári mohli odviezť aspoň 50 kg  nákladu rýchlosťou do 50 km/h a bolo schopné jazdiť aj po nespevných a nekvalitných poľných cestách a na nich sa nesmeli rozbiť vajíčka, uložené v košíku ?
  • celohliníkový dvojvalcový motor s rozvodom OHV mal objem len 375 kubických centimetrov a umožnil spaľovať aj nekvalitný benzín ? Výkon dvojvalca bol 9 koní (6,6 kW) približne pri 3500 otáčkach ?
  • auto si počas prvých rokov získalo takú obľubu, že čakacie doby naň sa postupne vyšplhali až na 6 rokov ?
  • k najcennejším a v súčasnosti k najdrahším verziám patrí dvojmotorový 2CV 4x4 s označením Sahara (vyrábaný medzi rokmi 1958 až 1966), z ktorého vzniklo iba 694 kusov ?

           Značka Citroën

Už od roku 1919 vytvára automobilka Citroën vozidlá, technológie a riešenia mobility, ktoré reagujú na potreby meniacej sa spoločnosti. Odvážna a inovatívna značka Citroën stavia do stredu užívateľského zážitku pokoj a pohodlie a ponúka širokú paletu vozidiel. Od jedinečného modelu Ami, vozidla určeného na mestskú elektrickú mobilitu, až po sedany, SUV a úžitkové vozidlá, pričom väčšina z nich ponúka aj elektrickú či plug-in hybridnú verziu. Značka prináša priekopnícke riešenia v starostlivosti o súkromných aj firemných klientov. Automobilka Citroën pôsobí v 101 krajinách sveta a jej predajná a servisná sieť pozostáva zo 6 200 kontaktných bodov.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén