Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Nové Mercedes-Benz GLE kupé a Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ kupé

Novinky

28.8.2019

Nové modely Mercedes-Benz GLE kupé a Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ kupé spájajú športové vlastnosti a eleganciu kupé s technikou nového konštrukčného radu veľkých prémiových vozidiel SUV značky Mercedes-Benz. Prvý raz sa predstavia na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte (12. – 22. 9. 2019). K predajcom sa dostanú na jar 2020.

Nový model GLE kupé má dĺžku 4 939 mm a šírku 2 010 mm (je o 39 mm dlhšie a 7 mm širšie ako jeho predchodca). Rázvor kolies v porovnaní s predchodcom narástol o 20 mm, je však o 60 mm kratší ako v prípade GLE SUV, čo sa okrem vzhľadu pozitívne prejavuje aj na športových jazdných vlastnostiach. V čase uvedenia na trh budú najprv k dispozícii výkonné šesťvalcové dieselové motory vo verzii 350 d s výkonom 200 kW (272 k) a krútiacim momentom 600 Nm a 400 d s výkonom 243 kW (330 k) a krútiacim momentom 700 Nm (kombinovaná spotreba paliva 8,0 – 7,5 l/100 km, kombinované emisie CO2 221 – 197 g/km) . Obe verzie výkonného motora aj v najnáročnejších jazdných situáciách v podmienkach merania RDE spĺňajú normu Euro 6d. Spolu s novým náhonom na všetky kolesá 4MATIC so systémom Torque on Demand, ako aj o 60 mm kratším rázvorom kolies v porovnaní s modelom GLE SUV poskytnú príjemný zážitok z dynamickej jazdy. Benzínové verzie v čase uvedenia na trh zastúpi model Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ kupé (kombinovaná spotreba paliva 9,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 212 g/km)2. Pripravuje sa aj verzia s hybridným pohonom dobíjateľným z elektrickej siete, ktorá bude mať vyšší dojazd s lokálne menším množstvom emisií ako pri modeli GLE SUV. V priebehu roku 2020 bude do nových vozidiel SUV integrovaná službu prenosu hudobných dát Amazon Music. Okrem toho je naďalej k dispozícii služba prenosu hudobných dát TIDAL.

Dizajn exteriéru zdôrazňuje eleganciu a športové vlastnosti, ktoré sú špecifické pre kupé. Zlepšená aerodynamika znižuje odpor vzduchu o deväť percent, hoci čelná plocha ostala nezmenená. Podvozok so vzduchovým pružením AIRMATIC (na želanie) a s E-AKTÍVNYM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE (na želanie) na základe využitia technológie s napätím 48 voltov spĺňa najvyššie nároky na dynamiku jazdy a komfort na vozovke aj mimo nej. Podvozok je osobitne nastavený na dynamiku jazdy, jeho vlastnosti dopĺňa priamejší prevod riadenia ako pri iných modeloch tohto konštrukčného radu. E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE dokáže regulovať silu pruženia a tlmenia na každom kolese samostatne a pôsobí proti nakláňaniu karosérie v pozdĺžnom a v priečnom smere. V kombinácii so SKENOVANÍM POVRCHU VOZOVKY a s funkciou nakláňania v zákrutách ZÁKRUTY umožňuje zažiť spojenie stability vozidla a komfortu a potvrdzuje tak tvrdenie automobilky Mercedes-Benz, že vyrába najinteligentnejší podvozok SUV na svete. Interiér s moderným luxusom, ktorý má športový charakter, poskytuje komfortnejšie priestorové pomery ako predchodca. Na palube sa nachádza najnovšia generácia infotainmentu MBUX s intuitívnou štruktúrou ovládania a s vynikajúcim grafickým zobrazovaním vo vysokej vizuálnej kvalite. Už v bežnom stave je batožinový priestor s objemom 655 litrov veľkorysý. Operadlá zadných sedadiel sú sklopné v pomere 40 : 20 : 40, vďaka čomu je možné zväčšiť batožinový priestor až na 1 790 litrov.

 

Nový model Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ kupé poháňa radový šesťvalcový benzínový motor AMG s dvojstupňovým preplňovaním turbodúchadlom a prídavným elektrickým kompresorom. Medzi motorom a prevodovkou je uložený štartovací generátor s funkciou EQ Boost zabezpečujúci funkcie zvýšenia výkonu (boost), rekuperáciu, plachtenie a takmer nepozorovateľné opakované rozbehnutie motora pri funkcii štart – stop. Vozidlo disponuje 48-voltovou napäťovou sústavou. Radový šesťvalec dosahuje výkon 320 kW (435 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 520 Nm. Sekunduje mu plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ a 9-stupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. O jedinečný vzhľad sa stará typická maska chladiča AMG s 15 zvislými lamelami. Podvozok využíva vzduchové pruženie AMG RIDE CONTROL+ s elektromechanickou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL a s permanentne nastaviteľným tlmením. Dynamiku jazdy stráži systém AMG DYNAMIC SELECT so siedmimi jazdnými programami Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny, Cestička (Trail) a Piesok. Na prenose sily a podvozku vozidla Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ kupé pracovali konštruktéri vývoja v Affalterbachu. Tieto časti boli špeciálne dimenzované na výkonnosť a jazdnú dynamiku. Nechýbajú ani digitálne prístroje so vzhľadom špeciálne upraveným pre vysoko výkonne vozidlo Mercedes-AMG a zaznamenávanie jazdy na okruh AMG TRACK PACE.

 

[1] Udané hodnoty sú zistené „hodnoty NEDC-CO2“ v zmysle čl. 2 bodu. 1 vykonávacieho nariadenia (EU) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Ako vymeriavací základ pre daň z motorových vozidiel môže byť smerodajná vyššia hodnota. Ďalšie informácie o ponuke vozidiel vrátane hodnôt WLTP nájdete v závislosti od konkrétnej krajiny na stránke www.mercedes-benz.com

2 Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o hodnoty CO2 podľa NEDC v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén