Aktuálna súťažná otázka
Uvádza značka Škoda na trh 8. generáciu modelu Octavia?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
 

Opel Vivaro-e – Prvé plne elektrické úžitkové vozidlo od značky Opel

Novinky

13.5.2020

Opel Vivaro-e je prvé plne elektrické úžitkové vozidlo a na trh prichádza práve v čase, keď sa bezemisná dodávka tovaru a služieb stáva v mnohých oblastiach nevyhnutnosťou. Nové batériové elektrické vozidlo Vivaro-e je v ponuke v troch dĺžkach a mnohých variantoch karosérie a profesionálni vodiči môžu využívať výhody jeho bezkonkurenčnej bezemisnej mobility.Úplne nový Opel Vivaro-e je plne funkčné ľahké úžitkové vozidlo (LCV) pre podniky s najvyššími nárokmi, ktoré od vozidiel očakávajú, že hladko zapadnú do ich optimalizovaných pracovných procesov. Knihy objednávok sa otvoria už v lete a v priebehu zvyšnej časti roka budú nasledovať prvé dodávky vozidiel. Model Vivaro-e sa vyrába v tom istom závode a na tej istej linke ako verzie so vznetovými motormi.

 

„Nový Opel Vivaro-e ako prvé plne elektrické ľahké úžitkové vozidlo, ktoré vstupuje na trh do segmentu dodávok strednej triedy (segment D) a ponúka dojazd až 330 kilometrov v cykle WLTP, určuje štandard v oblasti jednoduchého používania, spoľahlivosti a profesionality,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Opel Michael Lohscheller.

 

Aj keď je Opel Vivaro-e rovnako univerzálny a flexibilný ako ktorýkoľvek iný model Vivaro, hodnoty jeho užitočného zaťaženia sú porovnateľné s hodnotami podobných vozidiel LCV so spaľovacím motorom: užitočné zaťaženie 1 275 kg, ktoré ponúka Vivaro-e, je takmer rovnako vysoké ako užitočné zaťaženie verzie Cargo S s 2,0-litrovým vznetovým motorom (maximálne užitočné zaťaženie 1 405 kg). Táto elektrická dodávka je zároveň jediným elektrifikovaným vozidlom od akéhokoľvek výrobcu automobilov, ktorá už z výroby ponúka voliteľné ťažné zariadenie s maximálnou ťažnou kapacitou 1 000 kg.

 

Zákazníci, ktorí majú záujem o model Vivaro-e, si môžu podľa svojich potrieb vybrať z dvoch veľkostí lítiovo-iónového akumulátora: s kapacitou 75 kWh a dojazdom až 330 km, alebo – pre tých, ktorí svoje vozidlo používajú menej intenzívne – s kapacitou 50 kWh a dojazdom 230 km, oba v skúšobnom cykle WLTP1. Akumulátory pozostávajú z 18, resp. 27 modulov v uvedenom poradí. Keďže verzia batériového elektrického vozidla bola plánovaná už od začiatku, akumulátory sú umiestnené pod ložným priestorom tak, aby neobmedzovali jeho používanie.

 

Energetickú účinnosť zvyšuje aj dômyselný systém rekuperačného brzdenia, ktorý zachytáva energiu vznikajúcu pri brzdení alebo spomaľovaní.

 

Elektrický systém pohonu s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 260 Nm zaisťuje modelu Vivaro-e vyššiu výkonnosť v porovnaní s väčšinou ostatných elektrických úžitkových vozidiel. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 130 km/h, vďaka čomu môže Vivaro-e jazdiť po diaľnici a zároveň si zachovávať svoj elektrický dojazd. Umiestnením akumulátora pod ložný priestor sa znížilo ťažisko, čo prispieva k stabilite vozidla pri zatáčaní a pri jazde vo vetre aj v prípade, že je plne naložené, a v neposlednom rade to prináša vodičovi väčší pôžitok z jazdy.

 

Zjednodušená elektrická mobilita: rôzne možnosti nabíjania, elektronické služby OpelConnect

 

Vivaro-e, ktoré dokonale plní svoju úlohu spoľahlivého partnera pre veľké aj malé vozové parky, remeselníkov či podniky, sa vyznačuje jednoduchým nabíjaním aj používaním. Každé Vivaro-e je pripravené na rôzne možnosti nabíjania: možno ho nabiť prostredníctvom nástennej nabíjačky, rýchleho nabíjania či v prípade potreby aj pomocou nabíjacieho kábla z domácej elektrickej zásuvky.

 

Pri použití verejnej nabíjacej stanice s jednosmerným prúdom a kapacitou nabíjania 100 kW trvá nabitie akumulátora s kapacitou 50 kWh na 80 percent približne len 30 minút (v prípade akumulátora s kapacitou 75 kWh približne 45 minút). Spoločnosť Opel ponúka palubné nabíjačky, ktoré zabezpečujú čo najkratší čas nabíjania a dlhú životnosť akumulátora (na ktorý sa vzťahuje záruka osem rokov/160 000 km). V závislosti od trhu a infraštruktúry má model Vivaro-e v štandardnej výbave výkonnú trojfázovú palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW alebo jednofázovú s výkonom 7,4 kW.

 

Ponuka káblov a nástenných nabíjačiek sa líši podľa energetickej infraštruktúry každého trhu, vďaka čomu budú majitelia vozidla Vivaro-e vedieť nájsť a použiť nabíjaciu stanicu takmer všade.

 

Aby bolo používanie vozidla Vivaro-e ešte praktickejšie, k dispozícii sú služby OpelConnect a aplikácie myOpel, ktoré ponúkajú špeciálne riešenia pre elektrické vozidlá. Služby sú dostupné prostredníctvom aplikácií.

 

Vďaka funkciám elektronického diaľkového ovládania OpelConnect si môžu majitelia vozidla pomocou smartfónu skontrolovať stav nabitia akumulátora alebo naprogramovať čas nabíjania či klimatizáciu.

 

Portfólio OpelConnect okrem toho obsahuje celý rad služieb od tiesňového volania eCall cez pomoc v prípade poruchy až po množstvo iných služieb, ako je napríklad stav vozidla a príslušné informácie. Navigácia LIVE[1] poskytuje online aktuálne dopravné informácie v reálnom čase.

 

Batériové elektrické vozidlo pre všetky potreby: dvojkabína,  podvozok s kabínou či mikrobus – s objemom nákladového priestoru až 6,6 m3

 

Spoločnosť Opel prispôsobila model Vivaro-e tak, aby vyhovoval rôznym potrebám zákazníkov. Ponúka ho vo verzii dvojkabíny, podvozka s kabínou aj ako mikrobus, pričom užitočné zaťaženie dosahuje až 1 275 kg a celková hmotnosť vozidla sa pohybuje od 2 800 do 3 100 kg. Zvlášť kompaktná verzia s dĺžkou 4,6 metra vypĺňa medzeru medzi segmentom dodávok a prepravných vozidiel a vďaka priemeru otáčania len 11,3 m je zároveň veľmi obratná v stiesnených priestoroch. Keďže väčšina variantov má výšku približne 1,9 m, Vivaro-e dokáže parkovať aj v podzemných garážach či nákupných centrách s nízkym stropom.

 

Vďaka praktickej deliacej priečke s otvorom FlexCargo na strane spolujazdca možno kapacitu nákladového priestoru vo verzii S zvýšiť zo 4,6 m3 na 5,1 m3, čo umožňuje prepravu predmetov dlhých až 3,32 metra.

 

Verzia M s dĺžkou 4,95 m má maximálnu kapacitu nákladového priestoru 5,8 m3a verzia L s dĺžkou 5,3 m až 6,6 m3. Možno v nich bezpečne uložiť rebrík alebo panely dlhé až 3,67 m alebo 4,02 m. Do početných úložných priestorov v kokpite (ktorý je vybavený elektrickou parkovacou brzdou) sa zasa pohodlne vojde množstvo drobných predmetov.

 

Široké zadné a bočné posuvné dvere modelu Vivaro-e zaisťujú voľný prístup do nákladového priestoru alebo do priestoru pre cestujúcich. Zvlášť praktické sú elektrické bočné posuvné dvere s automatickým otváraním – stačí pohyb nohy a dvere sa samy otvoria zvonku vozidla.

 

Množstvo asistenčných systémov: od automatického núdzového brzdenia až po sledovanie únavy vodiča

 

Podobne ako jeho súrodenci so spaľovacím motorom, aj Vivaro-e ponúka nezvyčajne širokú paletu asistenčných systémov, ktoré zvyšujú bezpečnosť profesionálnych vodičov. Okrem projekčného displeja obsahuje asistenčný systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, rozšírený systém rozpoznávania dopravných značiek, systém sledovania únavy vodiča, inteligentný tempomat, systém upozornenia na hroziacu čelnú zrážku a systém automatického núdzového brzdenia.



 

 

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén