Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Je Toyota Supra 5. generácie vyrábaná v spolupráci s BMW?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

RENAULT ZÍSKAVA TRAKCIU VĎAKA ELEKTRIFIKOVANÉMU DOJAZDU A VYSOKEJ PRIDANEJ HODNOTE

20.1.2023

V kontexte obmedzenej ponuky predstavujú predaje značky Renault 1 466 729 kusov, čo je -9,4 % v porovnaní s rokom 2021.

V Európe dosahuje Renault trhový podiel 6,4 % (-0,7 bodu oproti roku 2021) s 832 605 kusmi. Rovnako ako v roku 2021 značka vykazuje výrazný pokrok v oblastiach s vysokou hodnotou – rastúci trh elektrifikovaných vozidiel***, segment C, maloobchodný trh a obchod s ľahkými úžitkovými vozidlami

Elektrifikovaný trh

 

V roku 2022 sa Renault stal treťou vedúcou elektrifikovanou značkou (na trhu osobných automobilov) s 228 000 predanými vozidlami (+ 12 % v porovnaní s rokom 2021).

 

V súlade so svojimi ambíciami dosiahnuť do roku 2025 najzelenší mix na európskom trhu s viac ako 65 % elektrifikovaných vozidiel v predajnom mixe, Renault zvyšuje svoj mix elektrifikovaných predajov o +9 bodov v porovnaní s rokom 2021. Rad E-TECH (pohonné jednotky BEV a hybridné pohony) teraz predstavuje 39 % predaja osobných automobilov Renault v Európe v roku 2022, pričom trhový priemer je 31 %.

 

Úplne nový Megane E-TECH Electric dopĺňa našu ponuku BEV v Európe v 2. polroku 2022 a okamžite sa stal jedným z najpopulárnejších vozidiel BEV na maloobchodnom trhu s predajom na úrovni 33 000, pričom väčšina predajov je vo vyšších verziách s dojazdom 450 km a s Open RLink od spoločnosti Google®. V roku 2023 Renault uvedie Megane E-TECH Electric aj na mimoeurópsky trh.

 

Plne hybridná technológia (HEV) zažíva boom so 117 000 kusmi, +64 % v porovnaní s rokom 2021. Táto technológia je veľmi žiadaná súkromnými zákazníkmi a dosahuje  mix  30 % na model Clio, 31 %  na  model Captur, 65 % pri predajoch modelu Arkana a je už základnou verziou pri  modeli Nový Austral. V roku 2022 bola značka Renault v predajoch HEV druhá v Európe.

Vysoká pridaná hodnota

 

Renault dosiahol svoj maloobchodný cieľ, pričom viac ako polovica vozidiel bola predaná súkromným zákazníkom. Maloobchodný mix vzrástol o +8 bodov v porovnaní s rokom 2021 a dosiahol 51 %, čo je +7 bodov oproti trhovému priemeru. Náš podiel na maloobchodnom trhu sa v porovnaní s rokom 2021 zlepšil o +0,3 bodu až na 6,1 % v Európe.

 

Rast segmentu C naberá na tempe: predaje značky Renault rastú s viac ako 200 000 registráciami o 21 %. Úspech modelu Renault Arkana pokračuje, v roku 2022 sa predalo už viac ako 80 000 kusov (dvojnásobok oproti roku 2021 – 41 800 predajov).

 

LCV

 

Na európskom trhu ľahkých úžitkových vozidiel Renault dosahuje druhú pozíciu so stabilným podielom na trhu 14,4 %. V roku 2022 Renault doplnil svoj rad ľahkých úžitkových vozidiel o nové Kangoo EV a nový Master EV, aby splnil očakávania zákazníkov  v súlade so svojimi ambíciami v oblasti elektrifikácie.

Renault je na prvom mieste v segmente malých dodávok a na druhom mieste v segmente stredných/veľkých dodávok.

 

*** Zahŕňa EV, Hybrid (HEV) a Plug-In Hybrid (PHEV), nezahŕňa Mild-Hybrid (MHEV)

 

 

Mimo Európy rastie Renault na svojich kľúčových trhoch. Celkový objem predaja je 634 124 kusov a je stabilný v porovnaní s rokom 2021. Podiel predaja mimo Európy dosahuje 43,2 % z celkového predaja značky.

 

Turecko s objemom 99 639 predaných vozidiel (+22,6 % v porovnaní s rokom 2021) a nárastom trhového podielu o +1,7 bodu na 12,7 % sa stáva 4. trhom spoločnosti Renault, kde naša produktová rada dokonale zodpovedá potrebám trhu.

 

V Maroku vzrástol objem predaja o 11,4 % na 26 385 vozidiel a podiel na trhu dosiahol rekord za posledných 10 rokov s 16,3 % (+2,9 bodu).

 

V Indii sa predaj znížil o 9 % a podiel na trhu o -0,7 bodu. Renault zostáva vedúcim európskym výrobcom pôvodného zariadenia na indickom trhu.

 

V Latinskej Amerike Renault exceluje s 283 116 predajmi, +8 % v porovnaní s rokom 2021. Objem predaja vzrástol o 26 % v Argentíne a o 30 % v Mexiku vďaka úspechu Kwidu, 4. najpredávanejšieho osobného automobilu v Latinskej Amerike. V Kolumbii je Skupina Renault lídrom vďaka modelu Duster, najpredávanejšiemu vozidlu na trhu.

 

Prevádzkový riaditeľ značky Renault Fabrice Cambolive dodáva:

 

„Tím splnil naše kľúčové priority v roku 2022: rastúci elektrifikovaný trh, segment C, maloobchodný trh. Náš rad E-TECH dokonale spĺňa očakávania zákazníkov a dostáva nás na 3.priečku v rebríčku značiek na elektrifikovanom trhu v Európe.

V roku 2023 očakávame rast značky Renault najmä vďaka jedinečnému radu E-TECH, modelu Megane E-TECH Electric a novému Renault Austral a v neposlednom rade aj ďalším 4 dôležitým modelom. ”

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén