Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Používa MG4 XPOWER jeden elektromotor?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Discovery 4 3,0 TDV6 SE - Vylepšený „dvadsiatnik“

11.2.2010
Model, ktorý vám predstavujeme oslávil nedávno svoje okrúhle jubileum. Ako? Tým, že sa po ďalšej omladzovacej kúre premenil na príťažlivé Discovery 4...

Je to kus poriadneho auta. Ospravedlňujeme sa, že začíname takto expresívne, no inak sa nedá. Veď rozmernú platformu reprezentujú údaje (dĺžka, šírka, výška): 4 838, 2 022 a 1 837 mm. Rešpekt vzbudzuje aj hmotnosť – celková je 2 538 kilogramov.

Discovery 4 má viacero optických vylepšení. Najviditeľnejším je zmena masky chladiča, ktorá auto už jednoznačnejšie priraďuje k „lepšej rodine“, ktorej vládne elegantný Range Rover. Musíme pochváliť skvelý dizajn predných svetiel, do ktorých je vtipne zakomponované denné svietenie s technológiou LED. Pri bočnej siluete prezrádza, že ide skutočne „iba“ o model Discovery tretie okno a zvýšená strecha za prvým radom sedadiel.. Tieto dva prvky boli využívané aj u predchádzajúcich verzií.

Vo vnútri nastali naštastie iba pozitívne zmeny. Auto pôsobí ešte luxusnejšie, zbavilo sa strohého dizajnu s ostrými hranami, privlastnilo si štedrý prídel ušľachtilého dreva a mäkkého obloženia s efektným prešitím. Zmenou prešiel i multifunkčný volant, iné miesto si našiel kruhový ovládač Terrain Response, ktorý pomáha bezproblémovo prekonávať sneh, blato, piesok, hlboko vyjazdené lesné koľaje a vďaka sofistikovanému systému Rock Crawl Pre-Charge aj kamenné cestičky určené skôr pre vysokohorských nosičov. No jeho budúcim majiteľom bude (vzhľadom na jeho reprezentatívny vzhľad, ktorý nebudú chcieť zničiť) určite stačiť základný mód určený pre bežné cesty. Presvedčili sme sa, že aj ten hravo zvláda jazdu po neudržiavaných, rozbitých a zasnežených mestských komunikáciách.

Šesť krát sto
Kozmetické zmeny sme už vyčerpali. No pre nás a určite aj pre znalcov z oblasti motorov bol najväčším zážitkom kontakt s novým trojlitrovým vidlicovým 6-valcom, s výkonom 245 koní a s krútiacim momentom 600 Nm! Motor má dve turbá - väčšie a menšie. Zvláštnosťou je, že menšie sa pripája až ako druhé v poradí. Dvojicou turbodúchadiel konštruktéri dosiahli to, že výkon motora začína plynulo nastupovať už nad hranicou 1000 obrátok a po prekonaní 2500 obrátok vďaka podpore malého turba výkon doslova exploduje. Vďaka tejto koncepcii sa aj s takto veľkým autom dá jazdiť úplne bežne so spotrebou pod 10 litrov na 100 kilometrov. Namiesto zvyšovania objemu totiž vtipne pridali menšie turbo, výborne fungujúcu 6-stupňovú automatickú prevodovku a tým znížili spotrebu. Že to nie je iba marketingový ťah, o tom sme sa presvedčili keď sme štyria dospelí s ťažkou filmárskou technikou a batožinou na víkend absolvovali 700-kilometrovú trasu s priemernou spotrebou 9,2 l/100 km. A to sme nešli dvadsiatkou. Na diaľnici sme si vychutnávali pohodlných stodvadsať a na „okreskách“ sme neprekračovali predpisovú 90-kilometrovú rýchlosť.

Lepší podvozok
Discovery 4 sa oproti svojmu predchodcovi rozhodlo radikálne rozlúčiť s váhavosťou pri akcelerácii. To však kladie vyššie nároky na podvozkovú platformu, najmä ak sa vyššou rýchlosťou pohybujete po asfaltových povrchoch. Konštruktérom sa podarilo výrazne eliminovať bočné náklony, auto na ceste oveľa menej „pláva“ ako predchádzajúca verzia. Napriek tomu sme si na diaľnici ešte stále mohli užívať komfort jemného hojdania. Samozrejme pri prejazde každej zo zákrut treba pamätať na to, že úctyhodná hmotnosť vozidla zostala zachovaná. A tak vždy treba pred každou z tých ostrejších jemne pribrzdiť...

Čo ešte ho vylepšuje?
Výborné brzdy (všetky kotúčové), ideálne krátke previsy pre jazdu aj v ťažkom teréne. Komfortné vzduchové odpruženie, zosilnené komponenty prednej nápravy (hlavne guľové čapy) a dôsledná príprava vozidla pre brodenie. Teraz s ním môžete prejsť bez akéhokoľvek rizika až 70-centimetrov hlboký potok. Ale to už sme sa priveľmi off-roadovo rozvášnili. Pre „normálnych“ záujemcov budú magnetom celokožené sedadlá, parkovacie senzory, kompletný sortiment aktuálnych bezpečnostných systémov, navigačný systém s dotykovým displejom a kvalitná audiosústava Harman/Kardon so subwooferom. No hlavne vedomie, že na ceste ich nik len tak ľahko neprehliadne...

PLUSY
+ priestor
+ motor
+ spotreba
+ jazda v teréne
+ automatická prevodovka
+ kvalita a dizajn

MÍNUSY
- veríme, že už iba neopodstatnená nedôvera kvôli nespoľahlivosti predchádzajúcich
verzií

Technické parametre
Motor
6/24 V twin-turbo

Objem motora cm3
2 993

Max. výkon kW/k/ot. min
180/245/4 000

Max. krútiaci moment Nm/ot.min
600 /2 000

Zrýchlenie 0 – 100 km/h s
9,6

Max. rýchlosť km/h
180

Spotreba kombinácia l/100 km
9,3

Celková hmotnosť kg
3 240

Rozmery d/š/v mm
4829/2022/1887

Rázvor náprav mm
2 885

Objem batožinového priestoru l
1260 – 2 558

Objem palivovej nádrže l
85

Cena: od 52 792,- €
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén