Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Mercedes E220d: Kombi, ktoré rozmaznáva...

29.11.2017

Exteriér

Na modeloch M-B sa nám vždy páčilo, že aj vo verzii kombi si dokážu zachovať elegantnú siluetu. A ani tentoraz sme nenarazili na výnimku.

Páčilo sa nám, že príplatkový paket AMG Line dokázal prednej časti komfortného vozidla pridať na vzhľadovej agresivite, ktorá však v žiadnom prípade neprekračuje hranice dobrého vkusu. Mohutná čelná maska so štedrou nádielkou chrómu a rovnako mohutný predný nárazník, so zvýraznenými prieduchmi, vodičovi dodávajú veľa sebavedomia. Ale to je v poriadku, u vozidla so zvýraznenou hviezdou na kapote (škoda, že tá ktorá vyčnieva do priestoru sa už aj pri triede E akosi vytráca) jeho majiteľ sebavedomým byť naozaj môže...

Pri bočnom pohľade sa nám zapáčili nielen 19-palcové disky s logom AMG, ale vďaka koncepcii karosérie kombi aj veľká presklená plocha okien, v ktorej sa stĺpiky karosérie akoby strácali a prispievali k dojmu, že auto je vlastne pojazdným výkladom, v ktorom je ľahké rozoznať šťastného, no najmä sebavedomého majiteľa.

Zadná časť ukončená piatymi dverami dostala nový dizajn koncových svietidiel. A ten podľa nášho názoru autu výrazne pomáha v tom, že ju celú opticky rozširuje a dodáva jej absolútnu neprehliadnuteľnosť.

Interiér: kvalita, vkus a komfort



Priznáme sa bez mučenia: v Stellacentre sme, zrejme vďaka našej už štvrťstoročnej tradícii, naladení skôr do konzervatívna. A tak sme s naozajstnou radosťou pozerali na klasické analógové prístroje, ktoré v tomto modeli zatiaľ nenahradili digitálne obrazovky. Samozrejme úplne bez digitalizácie to dnes už nejde, a tak sa medzi dva obrovské a prehľadné „budíky“ dostala aj menšia obrazovka. Ale tá nám absolútne neprekážala, pretože napríklad údaj o priemernej spotrebe by analógový prístroj ukázal ťažko a na nej nám digitalizované číslice až tak veľmi neprekážali...

Ak by sme sa rozhodovali pre príplatkové vybavenie interiéru určite by sme neváhali nad tým, ktoré bolo v testovanom vozidle. Prístrojová doska a dokonca aj horné hrany dverí s  obkladom z pravého a naozaj „dreveného“ jaseňa a aj volant potiahnutý kožou reprezentovali príplatkový balík, ktorý naozaj oprávnene nesie označenie - Exclusive...

Opisovaním kvality sedenia nielen vpredu, ale aj vzadu pri kategórii E vás určite nemusíme zbytočne zdržiavať. Azda teda stačí, ak napíšeme: garantujeme, že je príkladne pohodlné a priestranné.

Komfort s osobným komorníkom

Už v prvých sekundách zoznamovania sa s týmto modelom sme si všimli, že pri vnútornom spätnom zrkadielku je zvláštne tlačidlo. To podľa výrobcu ponúka služby označené ako Concierge, ktoré sú dostupné vždy keď je vozidlo v prevádzke. Neváhali sme preto a stisli sme ho...

V niekoľkých sekundách sa nám ozval hlas živého človeka, ktorý sa nás zdvorilo spýtal s čím potrebujeme pomôcť. Našťastie sme aktuálne nepotrebovali žiadnu technickú pomoc, a tak sme ho požiadali iba o tip na najbližšiu reštauráciu so slovenskými špecialitami. Boli sme za hranicou tej časti Slovenska, kde sú halušky najčastejšie servírovanou pochutinou a boli sme zvedaví ako si s tým človek, ktorý zjavne nesedí na Slovensku poradí. Zvládol to: podľa našej polohy nám ponúkol najbližší podnik a dokonca nám ho diaľkovo vložil aj do navigácie! A aby sme nezabudli: ten človek, ktorý sedel „niekde“ s nami bez problémov komunikoval nielen po anglicky, ale aj po slovensky!

Motor: spotreba a výkon

Pod kapotou nám importér ponúkol výkon 143 kW (194 k) a krútiaci moment 400 Nm. Ak si uvedomíte, že tieto veličiny produkuje „iba“ dvojlitrový štvorvalec, zrejme s nami budete súhlasiť v tom, že sú to slušné hodnoty. Zrýchlenie na stokilometrovú rýchlosť dosiahne toto kombi za 7,7 sekundy a ručička analógového rýchlomera sa dokáže dostať až k číslici 235.

Agregát spolupracuje s výborne vyladenou 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Je akusticky veľmi dobre utlmený a svojim zvukovým prejavom sa veľmi približuje k benzínovému agregátu. Pocitovo je tento „naftiak“ nadpriemerne agilný. Samozrejme, že nás zaujímal i jeho apetít. Na údaje výrobcu sme sa nespoliehali, jazdili sme svižne, no stále elegantne. Po týždni jazdenia prevažne v meste sme vracali vozidlo s údajom o priemernej hodnote – 6,9 l/100 km.

Príjemný spoločník

Kombi Mercedes-Benz E220d je skvelým spoločníkom na dlhých cestách. Vďaka dobrému podvozku a dlhšiemu rázvoru si však zdatne poradí aj s priečnymi nerovnosťami na mestských komunikáciách. Podľa nás sa ďalší evolučný krok konzervatívneho „éčka“ vydaril výborne. Do našej garáže by sme si ho smelo, no najmä radi zaparkovali...

Foto a text: stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ image

+ prepracovanosť interiéru

+ nízka nakladacia hrana batožinového priestoru

+ naladenie a komfort podvozka

+ prevodovka, motor

+ spotreba

 

 

MÍNUSY

- žiadne

 

 

 

Technické údaje:

Motor

radový 4-valec, nafta

 

Zdvihový objem (cm3)
1950


Výkon (kW/k/ot/min)
143/1953800


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

400/1600 - 2800
 

Pohon

zadnej nápravy
 

Prevodovka

9-stupňová automatická
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
7,7

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
235

 

Spotreba (mesto/mimo/kombinovaná l/100 km)
4.9/4,4/4,6


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4933 x 1852 x 1475


Rázvor (mm)
2939


Objem batožinového priestoru (l)
640/1820

 

Objem palivovej nádrže (l)

50
 

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

 

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1780

 

Celková hmotnosť (kg)

2450

 

Cena vozidla od (€)

48 300

 

Cena testovaného vozidla (€)

71 682
 

 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén