Aktuálna súťažná otázka
Využíva KIA Ceed PHEV len spaľovací motor?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
 
Zobraziť iba značku:

Prístup do terénu: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI

4.1.2008

Škoda Auto nenecháva nepovšimnuté ani povyrazenia za zábavou vo voľnom čase. V jej portfóliu je Octavia Scout, ktorá už výzorom pripomína, že je ochotná zdolávať mierne náročné terény.




Svalnatejší vzhľad kombi druhej generácie vytvárajú najmä vonkajšie doplnky. Do oka skúseného motoristu padne aj väčšia dávka milimetrov svetlej výšky. Pri pohotovostnej hmotnosti vozidla činí 180 milimetrov. Lišty na streche dovoľujú prepravovať potrebné športové náčinie. Podvozok je postavený na 17-palcových efektných hliníkových diskoch. Za matematickým výrazom 4x4 sa skrýva činnosť elektromechanickej spojky Haldex. Na tomto poli sa modernizovalo, aktuálna druhá generácia spojky je rýchlejšia. Pohon zadných kolies sa pri strate adhézie predných pripája výrazne angažovanejšie. Oplastovanie nárazníkov prispelo k lepším uhlom nájazdu, ťažkú hlavu si netreba robiť ani pri miernych incidentoch s podložím. Motor a prevodovka sú pred poškodením chránené krytom.


Bratské spojenie

Verzia Scout je v priamom príbuzenskom vzťahu s Octaviou Combi 4x4. V porovnaní s ňou je približne o 1 centimeter dlhšia, o 1,5 centimetra širšia a 1,3 centimetra vyššia. Kufor má veľkorysú kapacitu 580 litrov, otvorené piate dvere nepredstavujú pre hlavy konfekčných postáv nijaké nebezpečenstvo. Po sklopení asymetricky deleného zadného sedadla je k dispozícii objem 1620 litrov. V porovnaní s klasickým modelom Combi je svetlá výška o 40 milimetrov väčšia a v porovnaní s verziou Combi 4x4 pridáva 16 milimetrov.


Zákutie vnútra

V interiéri sa rozprestiera známa kvalita. Nielen v rámci usporiadania a ovládania jednotlivých prvkov, ale aj pri posudzovaní výberu materiálov. Ergonomická vyspelosť sa dostala na špičku, súčasťou sériovej výbavy je elektronický stabilizačný program. Oproti bežným modelom pribudlo na strane spolujazdca držadlo, v interiéri možno nájsť viacero dekoračných ozdôb v lesklej hliníkovej optike. Ku bezpečnému pohybu a ovládaniu patrí elektronické ovládanie okien, komfort zvýrazňuje klimatizácia. Sedadlá sú vhodne tvarované, ponúkajú telu dobrú oporu. Všetky ovládacie prvky sú na stredovej konzole v dobre prístupnej polohe. V zimných mesiacoch prídu vhod vyhrievané sedadlá. Spokojnosť sa objaví pri odkladaní drobných predmetov. Dobré pohodlie si užijú aj pasažieri sediaci na zadných pozíciách.


Dve pohonné alternatívy

Pohonnými jednotkami sú dvojlitre, benzínový aj naftový. Oba majú priame vstrekovanie paliva a vyznačujú sa efektívnym spaľovaním. Kombinujú sa so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V testovanom vozidle sa do služby hlásil 2-litrový naftový prívrženec. Agregát s dostatočným krútiacim momentom 320 Nm sa s terénom vysporiadal veľmi dobre. Prevodovka je dobre odstupňovaná, väčšia svetlá výška posilňuje sebavedomie vozidla pri pohybe vo vyjazdených koľajách. Podvozok je naladený tuhšie, na kvalitných cestách sprostredkúva dobrý kontakt s vozovkou. Výrobca prezentuje v papieroch od vozidla kombinovanú spotrebu 6,4 litra na 100 kilometrov, my sme na palubnom počítači zaregistrovali kombináciu 6,7 litra. Aj to svedčí o vyspelosti techniky priameho vstrekovania s prepĺňaním. Pri deväťdesiatke a zaradenej šestke si motor vykrúti 1650 otáčok za minútu. Podľa výrobcu nastupuje maximum krútiaceho momentu o sto „točiek“ vyššie. Motor má pri takomto pracovnom nasadení výbornú pružnosť. Verzia Scout si nájde majiteľov medzi tými, ktorí sa chcú štylisticky líšiť od vlastníkov Octavie Combi 4x4, a chcú prekonávať o dačo väčšie terénne zvlnenie.

Jozef Beníček
Foto – autor


Technické údaje

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI

Motor naftový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1968
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 103 (140)/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 320/1750
Maximálna rýchlosť (km/h) 197
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,2
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 8,0/5,4/6,4
Objem kufra (l) 580/1620
Objem nádrže (l) 60
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1490/660
Rozmery (mm) 4581x1784x1533
Rázvor (mm) 2578
Prevodovka 6-stupňová manuálna

Cena: 1 014 990 Sk


Plusy:
• dynamický vzhľad
• pružný motor
• 6-stupňová prevodovka
• presné radenie
• jazdné vlastnosti
• dobre tvarované sedadlá
• kapacita kufra


Mínusy:
• hlučnejší motor za studena
• cena
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén