TIP travel
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Vyrába Toyota model RAV 4 už v 5. generácii?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

RENAULT KADJAR 1,3 TCE: Vynovený a s novým faceliftom ...

6.3.2019

Po troch rokoch prichádza Renault  s faceliftom svojho veľmi populárneho Kadjar-u. Renault tvrdí, že od predchádzajúcej premiéry predal vyše 450.000 kusov tohto modelu predovšetkým vďaka jeho dizajnu a preto sa rozhodol veľmi nemeniť jeho vzhľad. O to väčšie zmeny sú v interiéri. A najväčšie zmeny sa udiali pod kapotou. Renault prichádza na trh s úplne novými motormi, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 6d, majú väčšiu dynamiku, sú tichšie a predovšetkým majú aj nižšiu spotrebu, ako mali ich predchodcovia.

Exteriér

Aj keď sa teda veľké zmeny exteriéru neudiali, musíme skonštatovať, že tie, ktoré sa zmenili, určite pomohli Kadjar-u „okrásnieť“. Medzi najväčšie zmeny oproti predchodcovi môžeme  uviesť rozšírenú prednú masku, ktorá má v sebe síce viac chrómu, ale vypadá robustnejšie. Zmenil sa celý predný nárazník, v ktorom sú taktiež  v chrómovanom rámčeku umiestnené hmlové svetlá. Najväčšou zmenou sú nové LED svetlá, ktoré podľa výrobcu majú mať až 6x menšiu spotrebu. Pri pohľade z boku nás upúta nová anténa umiestnená na streche a ktorá je vo forme „žraločej plutvy“. Tá poskytuje lepší príjem rádia  a GPS. Vzadu sa taktiež „zrobustnil“ zadný nárazník a nové sú tiež zadné koncové svetlá. 

Interiér

Všetky zmeny, ktoré sa udiali v kabíne môžeme hodnotiť veľmi pozitívne. Či už sa jedná o estetické zmeny, akými sú napríklad kvalitné mäkkčené plasty, nové čalúnenie sedadiel alebo chrómové detaily umiestnené v celej kabíne. Novo prepracovaná je stredová konzola so 7 palcovou obrazovkou multimediálneho a navigačného systému R-LINK 2 a ktorá má aj abientné osvetlenie. Pod displejom sa nachádzajú tri otočné ovládače klimatizácie, čo tiež vysoko hodnotíme – netreba sa totiž pri zmenách nastavenia „preklikávať“ cez displej. Je to podľa nás pri jazde bezpečnejšie a keď sme pri tej bezpečnosti, tak aj ovládnie rádia pod volantom je určite tiež praktickejšie a bezpečnejšie, ako za jazdy ladiť stanice cez displej. Lakťová opierka je variabilná a každý si ju môže nastaviť tak, aby mu vyhovovala. Musíme pochváliť aj vyhrievané predné sedadlá, ktoré majú nastaviteľnú dĺžku sedáka a táto možnosť bude určite využitá pri dlhších cestách. Výduchy klimatizácie vzadu a tiež vstupy USB prispievajú k spokojnosti zadných pasažierov.

Objem zadného kufra je 472 litrov. Jednoduchým sklopením zadných sedadiel páčkami vo vnútri sa batožinový priestor zväčší na 1.478 litrov. Pokiaľ nemáte vo výbave dojazdovú rezervu, tak na uskladnenie ďalších „potrebných“ vecí môžete využiť dvojitý batožinový priestor.

Jazdné vlastnosti

A sme pri najväčšej zmene u nového Kadjar-a.  Ten pod svoju kapotu dostal úplne nový benzínový motor TCE vo dvoch verziách a to buď 103 „kilovatový“, alebo výkonnejší so 117 kW.  My sme mali možnosť vyskúšať si ten výkonnejší. A musíme povedať, že to, o čom sa o tomto motore hovorilo, sa splnilo úplne do bodky. Motor je veľmi tichý, má výborný krútiaci moment, zaberá už od spodných otáčok a čo hlavne všetkých zaujíma je hlavne jeho spotreba. Výrobca síce udáva priemernú spotrebu 5,9 – 6,1 litra na 100 kilometrov, nám sa pri prejazdení asi 800 kilometrov podarilo dosiahnúť spotrebu cca 6,6 litra, čo podľa nás vzhľadom k tomu, že ten motor bol úplne surový a mal najazdených len 20 kilometrov, je veľmi výborná spotreba. Možno niekto môže tvrdiť, že je to nový motor, ktorý môže mať ešte svoje „muchy“. To ukáže už najbližšia budúcnosť. Aliancia Renault – Nissan v spolupráci s Mercedesom, ktorí tento motor skonštruovali tvrdia, že sú si istí kvalitou, pretože tento motor testovali viac ako 40.000 hodín, čo v inej matematike predstavuje využitie motora každý deň 8 hodín po dobu 14 rokov. A to už niečo znamená.

Škoda, že sme sme mali k dispozícii len „dvojkolkovú“ verziu a nemohli sme si vyskúšať aj verziu s pohonom všetkých štyroch kolies. Tá by podľa informácií mala príjsť na trh v blízkej budúcnosti a na tú sa už teraz tešíme.

 

Plusy

+ vynikajúci motor

+ nízka vnútorná hlučnosť

+ kvalitne spracovaný interiér

+ nízka spotreba

+ mnoho bezpečnostných asistentov  

Mínusy

- pohon všetkých kolies až neskôr

Technické údaje

Motor -  zážihový atmosferický 4 valec  

zdvihový objem – 1.332 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 117/160/5500

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 260/1750

prevodovka – 6-stupňová manuálna

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 9,9

max. rýchlosť - /km/h/ - 210

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 6,8/5,3/5,6-5,8

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 448,9/161,3/183,6

rázvor /cm/ - 264,6

celková hmotnosť /kg/ - 1442

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 472/1478

objem palivovej nádrže /l/ - 55

základná cena vozidla od /€/ - 23.490,- €

 cena testovaného vozidla /€/ - 26.135,- €

 

  

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén