Premiéru relácie Autosalón vysielame každú nedeľu o 9,30 hod. na STV 1.
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Dosiahla benzínová Mazda CX-5 nižšiu spotrebu ako dieslová verzia?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Renault Megane Grandtour TCe 130: Sebavedomý rodinný pomocník ...

21.6.2018

V nižšej strednej triede preferujú slovenskí motoristi najmä päťdverové prevedenie  a veľký priestor zabalený vo vkusnom obale – a to sa Renault Grandtour snaží splniť vo všetkých smeroch.  Vo svojej kategórii patrí k najmenším a zároveň najširším „kombi“ a to hlavne priaznivo vplýva na jeho stabilitu. 

Exteriér

Francúzske autá sú povestné tým, že ich dizajn je nestarnúci a máme dojem sa to bude týkať aj súčasného Meganu. Už keď sa pozriete na priložené fotografie, tak Vás presvedčia o tom, že ani po mnohých rokoch nebude vypadať nudne. A to nielen tým, že sa podobá na svojho staršieho brata, ktorým je Talisman a ktorý po svojom uvedení na trh dostal vo Francúzsku cenu za najkrajšie auto roka 2015.   Oproti hatchback-u, z ktorého sa vlastne karosárska verzia kombi rozrástla, je Grandtour o zhruba 27 cm dlhší a rázvor kolies je o 4 cm dlhší. To má veľký vplyv na veľkosť kufra, ktorého obsah sa tým zvýšil o 138 litrov.

Pri pohľade spredu nás zaujali veľké nasávacie otvory – nie sú to žiadne falošné, ale otvory na chladenie bŕzd, ale je to na úkor hmloviek.  Športový výzor ešte dopĺňajú elegantné nárazníky. Zvonka na nás podľa kvalitne  prevedených detailov pôsobí, ako by bol z „prémiového“ segmentu, ale,  ako je to vo vnútri?  

Interiér

Vo vnútri Megane Grandtour to vypadá takmer ako vo väčšom Talismane. Keby nebolo v kabíne menej miesta na sedenie a zopár odlišných ovládaní, ani by ste si nevšimli v akom aute sedíte. Tu je predovšetkým zmena v tom, že klimatizáciu, výšku jej teploty a prúdenie vzduchu si nastavujete mechanickými ovládačmi. To má veľkú výhodu oproti „nastavovaniu“ cez 7“ palcový dotykový displej, pretože tieto funkcie sú veľmi často používané a „preklikávať“ sa cez dotykové ikony a za jazdy býva dosť nebezpečné, nehovoriac o tom, že si veľmi rýchlo môžte tento nádherný displej zašpiniť. Stačí, že cez neho nastavujete systém Multi-Senese. Táto technológia Vám umožňuje vybrať si z 5 jazdných režimov podľa Vašej aktuálnej nálady a požiadaviek. Každý z režimov má špecifické nastavenia odozvy motora reakcie automatickej dvojspojkovej prevodovky EDC, zvuku motora, účinnosti posilňovača riadenia, osvetlenia interiéru a masáže sedadla vodiča . Keď sme už pri tých sedadlách, tak tie majú výraznú bočnú oporu a posed na nich je silný a stabilný. No a na zadných sedadlách nechýbajú kovové úchyty na detské autosedačky. 

Už v nadpise testu sme Grandtour nazvali sebavedomým rodinným pomocníkom. Prišlo nám to vhod po otvorení zadnej kapoty, kde sa nám ukázal objem batožinového priestoru „len“ 521 litrov, ale po veľmi jednoduchom sklopení zadných sedadiel sa tento priestor zväčšil až na 1504 litrov.  Piate dvere sa otvárajú veľmi ľahko a po ich otvorení sa pod ne schová aj štandartná osoba do výšky 180 cm. Kufor má pravidelný tvar a ani nakladacia hrana a ani otvor nespôsobujú žiadne tažkosti pri nakladaní tovaru.

Motor

Pod kapotou sme mali 1,2 litrový štvorvalec. Čo nás potešilo bolo to, že napriek neustálemu „downsizingu“ všetkých automobiliek, Renault v tomto prípade nepoužil „umrnčaný“ trojvalec. V tomto prípade je to motor s nízkym objemom, ale s vysokým výkonom. Čo sa týka priemernej spotreby, tak su nám ju, už ako pri všetkých testovaných automobiloch, nepodarilo dosiahnúť, ale spotreba tesne pod hranicou 6 litrov je na naše preplnené a zničené cesty veľmi dobrý výsledok. Za zmienku tiež stojí, že motor je veľmi tichý a pri rýchlosti približne 100 km počujete už len hluk vetra z oblasti A stĺpika.

Plusy

+ atraktívny dizajn

+ precízne spracovanie interiéru

+ nízky hluk v kabíne

+ head-up displej

+ HiFi systém Bose

Mínusy

- treba si zvyknúť na ovládanie multimediálneho systému

- trochu hlučnejší podvozok pri prejazde nerovností

- náchylnosť displeja k odtlačkom prstov

Technické údaje

motor zážihový radový

zdvihový objem - 1198 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 97/130/5500

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 205/2000

prevodovka – dvojspojková 7-stupňová automatická

pohon – predná náprava

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 11,7

max. rýchlosť - /km/h/ - 197

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 6,8/4,8/5,5

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 462,6/144,9/205,8

rázvor /cm/ - 271,2

celková hmotnosť /kg/ - 1524

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 521/1504

základná cena vozidla od /€/ - 14.480,- €

základná cena/ cena testovaného vozidla /€/ - 19.840,- €/25.340,- €

text a foto: Autosalón

 

 

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.

 
 
 Kia
 
 Škoda
 

 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén