Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

S európskym poslaním: Kia Magentis 2.0 CRDI

21.9.2007

Juhokórejská automobilka Kia má v rámci svojej obchodnej politiky čo ponúknuť aj v rámci strednej triedy. Výzorom zaujímavý automobil dostal názov Magentis a my sme sa s ním povozili s motorom 2.0 CRDI pod kapotou.


Stránku naplniť očakávania maximálneho komfortu potvrdzuje bohatá výbava, naftový agregát je taktiež predpokladom spokojnosti zákazníka. Ako sme videli túto kombináciu my?


Vstupujeme dovnútra

Na prahoch sa zalesknú nastupovacie lišty, sadáme si do príjemne čalúneného sedadla, ktoré možno nastavovať elektricky. Pohodlne sa nastupuje na predné aj zadné sedadlá. Prístroje majú optitrónové podsvietenie, po čísliciach putujú červené ručičky. Nastavujeme volant, ak však chcete sedieť vyššie, jeho rozpätie neumožňuje úplný pohľad na prístrojovú dosku. Na predných sedadlách je miesta nadostač, to isté platí aj pre zadné pozície. Na pravej strane volantu sme mali možnosť bezproblémovo ovládať tempomat.


Ak chcete cestovať

Potom sa pozrime do batožinového priestoru, kam poputuje sprievodné vybavenie. Magentis ponúka 495 litrov, veľkosť nákladu je limitovaná vstupným otvorom verzie sedan. Veko má závesy usporiadané tak, aby nezasahovali do priestoru vyplneného nákladom. Ak máme všetko potrebné, môžeme pokojne vyraziť. Po otočení kľúčika nás osloví dobre odhlučnený naftový dvojliter s maximálnym výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 305 Nm., ktorý nevykazuje nepríjemné vibrácie. Motor je ochotný zatiahnuť od nízkych otáčok, prakticky od 1700 ot/min. Spriahnutý je so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá sa vyznačovala presným radením. Pozdávalo sa nám aj odstupňovanie, šestka by mohla byť o dačo dlhšia. Pri rýchlosti 130 km/h sme z otáčkomera odčítali hodnotu 2600 ot/min. V ekonomickej prevádzke sme sa dostali na hranicu 5,2 litra na 100 kilometrov, kombinácia nám vyšla na 6,4 litra.


Otázka priorít

Ak chcete jazdiť komfortne a za slušné peniaze, kombinácia naftového agregátu s Magentisom vychádza v dobrom svetle. K tomu sa pridáva aj dobrý rozsah bezpečnostnej výbavy a komfortných prvkov.

Jozef Beníček
Foto – archív


Technické údaje

Kia Magentis 2.0 CRDI

Motor naftový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1991
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 103 kW (140 k)/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 305/1800-2500
Maximálna rýchlosť (km/h) 201
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,4
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 8,1/5,0/6,0
Objem nádrže (l) 63
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg)1600/445
Rozmery (mm) 4735x1805x1480
Rázvor (mm) 2720
Prevodovka 6-stupňová manuálna

Cena: od 759 700 Sk



Plusy:

● úsporný a dobre odhlučnený motor
● vnútorné rozmery
● dobre spracovaný interiér
● jazdné vlastnosti
● výbava



Mínusy:

● malé rozpätie výškového nastavenia volantu
● vyššia strata hodnoty pri predaji

   
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén