TIP travel
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Vyrába Toyota model RAV 4 už v 5. generácii?
 
A: Áno

B: Nie



 
 

Modernizovaný Opel Astra: Až o 19 percent nižšie emisie CO2 !

Novinky

4.7.2019

Vďaka vynikajúcej aerodynamike aj vysoko efektívnym novým motorom a prevodovkám modernizovaný Opel Astra vytvára štandardy v oblasti efektivity a nízkych emisií. V porovnaní s predchádzajúcim modelom boli emisie CO2 znížené až o 19 percent, čím sa Astra zaraďuje na špičku kompaktnej triedy.

Aktuálna generácia modelu Astra sa presadila už pri svojej premiére a hneď získala titul European Car Of The Year 2016. So svojou ľahkou konštrukciou (o 200 kg ľahšia ako predchádzajúca generácia) a špičkovými technológiami prevzatými z vyšších tried Astra vytvorila nové meradlo. Opel pokračuje v tejto stratégii a v rámci modernizácie zavádza do radu Astra najmodernejšiu generáciu vysoko efektívnych a ľahkých benzínových a naftových motorov. Agregáty s objemom od 1,2 do 1,5 litra pokrývajú výkonové pásmo od 77 kW (105 k) do 107 kW (145 k) a z päťdverového hatchbacku Astra i kombi Sports Tourer robia skutočných šampiónom v spotrebe paliva a emisiách CO2 (spotreba paliva podľa NEDC: mesto:  4,5-6,1 l/100 km, mimo mesta 3,1-4,0 l/100 km, kombinovaná 3,6-4,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 96-115 g/km; spotreba paliva podľa WLTP kombinovaná: 4,4-5,9, kombinované emisie CO2 117-139 g/km; predbežné hodnoty). Protibežný vyvažovací hriadeľ v bloku benzínových trojvalcov znižuje vibrácie. Už základný benzínový motor má štandardne 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Na želanie Opel montuje pri najvýkonnejšom naftovom motore novú 9-stupňovú automatickú prevodovku.

 

K zníženiu spotreby paliva a emisií CO2 prispela aj starostlivá detailná optimalizácia v aerodynamickom tuneli. Výsledkom je, že nová Astra je jedným z najaerodynamickejších kompaktných automobilov na trhu.

 

S koeficientom aerodynamického odporu 0,25 patrí Astra Sports Tourer k automobilom kombi s najnižším koeficientom aerodynamického odporu na svete a päťdverový hatchback je lídrom svojej triedy s koeficientom 0,26.

 

Tieto vynikajúce hodnoty sa konštruktérom podarilo dosiahnuť viacerými opatreniami, vrátane spodného krytu motorového priestoru, ramien zadnej nápravy s profilom deflektorov a klapiek v maske chladiča. Horná a dolná časť masky chladiča sa automaticky otvárajú nezávisle od seba podľa aktuálnej potreby chladiaceho vzduchu, čím prispievajú k zlepšeniu obtekania karosérie. Optimalizácia spodnej časti podlahy karosérie redukuje turbulencie vzduchu, čím tiež prispieva k zlepšeniu aerodynamiky.

 

Konštruktéri v rámci modernizácie ďalej zdokonalili aj dynamický podvozok modelového radu Astra. Nové tlmiče pruženia zvyšujú komfort. Voliteľný športový podvozok má tvrdšie vyladené tlmiče, bezprostrednejšie riadenie a Wattov priamovod na zadnej náprave.

 

Vďaka najmodernejším technológiám na redukciu emisií ako filter tuhých častíc benzínového motora GPF (Gasoline Particulate Filter) a selektívna katalytická redukcia SCR (Selective Catalytic Reduction) pri naftových motoroch, všetky pohonné jednotky nového radu Astra už spĺňajú emisnú normu Euro 6d. Táto prísna norma bude záväzná pre všetky novo registrované vozidlá od roku 2021. Celohliníkové benzínové a naftové motory sú štandardne vybavené systémom stop/štart.

 

No nový Opel Astra, ktorý sa bude dať objednávať už o niekoľko týždňov, sa nevyznačuje iba príkladnou aerodynamikou a technológiou motorov. Prichádza aj s ďalšími špičkovými technológiami, od novej prednej a cúvacej kamery po digitálny rýchlomer a infotainment novej generácie. Astra môže mať aj systém núdzového volania E-Call, na želanie je k dispozícii bezdrôtová nabíjačka smartfónu v stredovej konzole a ozvučovací systém Bose triedy high-end.

 

Nová predná časť karosérie má trojrozmerne (3D) vymodelovanú masku chladiča, atraktivitu dizajnu zvyšuje komplet High Gloss Black Pack.

 

Nové turbodúchadlom prepĺňané benzínové a naftové motory, ktoré sú ekonomické a súčasne živé, sú primárne zodpovedné za príkladnú efektivitu. K nízkej spotrebe paliva a hodnotám emisií prispievajú aj moderné 6-stupňové manuálne prevodovky, prevodovka s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) so siedmimi predvolenými stupňami a – po prvý raz u značky Opel – nová 9-stupňová automatická prevodovka.

 

Kompaktné trojvalcové turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory sú k dispozícii s objemom 1,2 a 1,4 litra. S výkonmi od 81 kW (110 k) do 107 kW (145 k) a maximálnym krútiacim momentom od 195 do 236 Nm poskytujú perfektnú kombináciu výkonu a efektívnosti (spotreba paliva podľa NEDC: Mesto: 5,4-6,1 l/100 km, mimo mesta 3,8-4,0 l/100 km, kombinovaná 4,4-4,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 101-110 g/km; spotreba paliva podľa WLTP kombinovaná: 5,2-5,9, kombinované emisie CO2 120-136 g/km; predbežné hodnoty). Astra 1.2 má 6-stupňovú manuálnu prevodovku a Astra 1.4 je vybavená exkluzívne prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) so siedmimi predvolenými stupňami. S prevodovkou CVT vodič profituje z komfortu automatickej prevodovky a súčasne môže v prípade potreby sekvenčne radiť manuálne pohybom voliacej páky.

 

Integrácia kvapalinou chladeného zberného výfukového potrubia do hlavy valcov prispieva k rýchlemu zohriatiu motora na prevádzkovú teplotu a tým aj zníženiu emisií po studenom štarte.

 

Namiesto precízne radiacej 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa najvýkonnejší naftový motor na želanie dá kombinovať aj s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá u značky Opel debutuje práve v modelovom rade Astra.

 

Prepĺňanie naftových motorov obstaráva turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek rozvádzacieho kolesa (VGT) a elektrickým ovládaním. Podobne ako benzínové motory majú aj naftové agregáty vyvažovací hriadeľ v bloku a zberné výfukové potrubie integrované do hlavy valcov.

 

Optimálnu úpravu výfukových plynov modelu Astra 1.5 diesel zabezpečuje najmodernejší systém zložený z oxidačného katalyzátora, injektora AdBlue, katalyzátora SCR a filtra tuhých častíc naftového motora DPF (Diesel Particulate Filter).

 

Opel Astra už doteraz poskytoval celé portfólio najmodernejších technológií a asistenčných systémov, bezkonkurenčných v kompaktnej triede – predovšetkým inteligentné, neoslňujúce adaptívne reflektory IntelliLux LED® matrix. Bohatá ponuka zahŕňa aj systémy ako adaptívny radarový tempomat, protikolízny systém s funkciou automatického núdzového brzdenia, rozoznávanie dopravných značiek, ako aj asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu. K dispozícii sú aj ergonomické sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.), vybavené ventiláciou a masážnou funkciou.

 

K digitalizácii prispieva nová predná a cúvacia kamera. Nová predná kamera je menšia ale oveľa výkonnejšia ako v minulosti vďaka rýchlejšiemu procesoru spracovania obrazu. Rozoznáva nielen vozidlá ale aj chodcov – čo predstavuje dôležitý bezpečnostný bonus. Okrem toho vďaka vysokému rozlíšeniu kamery môže funkcia rozoznávania dopravných značiek spracúvať ešte viac značiek a zobrazovať ich ako symboly na displeji. Aj digitálna cúvacia kamera , ktorá je dostupná v kombinácii s novým systémom infotainmentu Multimedia Navi Pro, je výkonnejšia. Pohľad na premávku za vozidlom na monitore je zreteľnejší a precíznejší, v tme lepšie vyniknú kontrasty.

 

Zákazníci modelu Astra môžu so systémami infotainmentu Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro, podporujúcimi Apple CarPlay a Android Auto využívať špičkovú digitálnu konektivitu. Všetky uvedené systémy patria k najnovšej generácii – sú inteligentnejšie, rýchlejšie a intuitívnejšie. Špičkový systém Multimedia Navi Pro – rovnaký ako vo vlajkovej lodi Opel Insignia – má farebný dotykový displej 20,3 cm (8 palcov) a dá sa ovládať aj pomocou hlasu. Služby Connected Navigation ako dopravné informácie v reálnom čase a online aktualizácia máp zvyšujú pohodlie vodiča. Obrazovka navigácie má sviežejší, moderný vzhľad s novými symbolmi. To isté sa týka aj združeného prístroja: nový Opel Astra má ako prvý model značky digitálny rýchlomer.

 

Na želanie môže mať Astra aj funkciou núdzového volania E-Call. Na nadviazanie spojenia s dispečingom stačí vodičovi stlačiť červené tlačidlo. Ak sa aktivujú napínače bezpečnostných pásov alebo nafúknu airbagy, systém automaticky uskutoční núdzové volanie s udaním polohy havarovaného vozidla.

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén