Aktuálna súťažná otázka
Tvorí pohonnú sústavu Mercedesu E 300de dieslový a elektrický motor?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
 

Nová vlajková loď Volkswagen v predaji na Slovensku: Touareg R s pohonom plug-in hybrid

Novinky

9.11.2020

Základ hybridného pohonu tvorí osvedčený turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor V6 3.0 TSI s výkonom 250 kW (340 k), doplnený elektromotorom s výkonom 100 kW (136 k). Elektromotor diskového tvaru je umiestnený v modifikovanej skrini 8-stupňovej automatickej prevodovky tiptronic, ostatné ústrojenstvo pohonu všetkých kolies 4MOTION so samosvorným medzinápravovým diferenciálom Torsen sa nelíši od verzií s benzínovým, resp. naftovým motorom.

 

Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 17,9 kWh brutto (14,3 kWh netto), uložená pod podlahou batožinového priestoru, ktorá sa dá dobíjať z vonkajšieho zdroja.  Nabíjacia zásuvka krytá klapkou je umiestnená v ľavom zadnom blatníku. Batéria sa z bežnej elektrickej zásuvky v domácnosti so striedavým prúdom (nabíjací výkon 2,3 kW) dá úplne nabiť za 8 hodín. Pri použití nástennej nabíjacej stanice wallbox s výkonom 7,2 kW sa doba nabíjania skráti na 2,5 hodiny.

 

Hybridný agregát pohonu dosahuje maximálny systémový výkon 340 kW (462 k), čo je viac ako doterajší špičkový naftový motor V8 4.0 TDI (310 kW/421 k). Maximálny systémový krútiaci moment je 700 Nm, vďaka čomu môže vozidlo ťahať brzdený príves do hmotnosti 3,5 tony.

 

Pomocou tlačidla menu na ovládači systému pohonu všetkých kolies 4MOTION Active Control môže vodič prepínať medzi hybridným alebo čisto elektrickým pohonom, s ktorým môže Touareg R jazdiť rýchlosťou do 140 km/h. Pri pohone spaľovacím motorom je maximálna rýchlosť elektronicky limitovaná na 250 km/h. Na digitálnom displeji sériového zobrazovacieho a ovládacieho systému Innovision Cockpit vodič môže nastaviť dobíjanie batérie počas jazdy rekuperáciou – napríklad aby si pri dlhšej jazde mimo mesta zabezpečil dostatok energie na jazdu s elektrickým pohonom v lokalitách so sprísnenými limitmi ochrany ovzdušia.

 

Nový Touareg R má bohatú sériovú výbavu, ktorá okrem rozličných asistenčných systémov zahŕňa napríklad aj adaptívny tempomat ACC s prediktívnou funkciou, adaptívne svetlomety IQ.Light Matrix LED, 4-zónovú automatickú klimatizáciu Air Care Climatronic, elektrické panoramatické strešné okno a 18-smerovo elektricky nastaviteľné predné sedadlá. Z dizajnových prvkov je to komplet R-Line na karosérii a v interiéri, vonkajšie dizajnové prvky Black Style a 20-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny Braga (na želanie disky až do veľkosti 22 palcov).

 

Pre Touareg je k dispozícii aj verzia pohonu plug-in hybrid (eHybrid) so systémovým výkonom 280 kW (381 k) a maximálnym systémovým krútiacim momentom 600 Nm. Jeho základ takisto tvorí benzínový motor V6 3.0 TSI s výkonom 250 kW (340 k) a elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), no regulácia hybridného pohonu je optimalizovaná pre priaznivú spotrebu paliva namiesto čo najvyššieho systémového výkonu. Touareg eHybrid je na výber v dvoch líniách výbavy Atmosphere a Elegance. Sériové vybavenie okrem špecifických prvkov pre jednotlivé línie výbavy navyše obsahuje Innovision Cockpit, 4-zónovú klimatizáciu a strešné okno, ako aj 19-palcové disky kolies Tirano. V obidvoch prípadoch má Touareg eHybrid rovnakú základnú cenu od 75 160 eur.

 

Rovnako ako k verziám s motormi TDI a TSI aj pri pohone eHybrid importér poskytuje na Touareg bezplatný komplet popredajných služieb v hodnote až do 5000 eur, zahŕňajúci registračný poplatok, predĺženú záruku na 5 rokov alebo 100.000 km a bezplatný servis na 5 rokov alebo 100.000 km.

 

Aj hybridný Touareg sa pre celosvetový trh vyrába v závode Volkswagen Bratislava, jeho sériová výroba bola spustená koncom septembra.

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén