Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Využíva Suzuki Swift dieslový agregát?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Nový model All-Terrain: všestranné vozidlo s inteligenciou novej Triedy E

4.9.2023

So sériovo dodávaným náhonom na všetky kolesá 4MATIC, zvýšenou svetlou výškou vďaka rovnako sériovému vzduchovému pruženiu AIRMATIC a terénnemu jazdnému programu si nová Trieda E All-Terrain so svojimi väčšími kolesami bez námahy poradí s ľahkým terénom, napríklad s poľnými cestami. Ďalšími praktickými detailmi pri jazdných zážitkoch mimo spevnených ciest sú terénna obrazovka  a funkcia Transparentná kapota motora, ktorá je súčasťou 360-stupňovej kamery. Typickým znakom modelu All-Terrain je jeho výrazný vzhľad: medzi terénne dizajnové prvky patria osobitá maska chladiča, špeciálne nárazníky, vysokolesklá pochrómovaná vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu aj vzadu a obloženie výrezov kolies v matnej tmavosivej farbe. Nová Trieda E All-Terrain slávi svoju svetovú premiéru na výstave IAA v Mníchove a dopĺňa tak rodinu Triedy E. Od prvého kvartálu prichádza k obchodným partnerom predaja.

Pri porovnaní rozmerov modelu All-Terrain s konvenčnou Triedou E kombi sa zväčšila len výška vozidla. Vozidlo má takmer rovnakú dĺžku a meria celkom 4 950 milimetrov. Šírka je 1 904 milimetrov, výška 1 497 milimetrov. Sériový rozmer pneumatík je 235/55 R 18 na diskoch s rozmermi 8 J x 18. Na želanie sú k dispozícii až 20-palcové disky.

 

V porovnaní so svojím predchodcom je Trieda E All-Terrain širšia o 28 milimetrov. Cestujúci na zadných sedadlách získali vďaka tomu ešte viac miesta: priestor na lakte vzadu dosahuje 1 519 milimetrov. Rázvor sa predĺžil o 22 milimetrov na 2 961 milimetrov. Cestujúci na zadných sedadlách majú vďaka tomu väčšiu rezervu v oblasti kolien a väčší priestor na nohy.

 

Športová zadná časť skrýva ložnú kapacitu 615 až 1 830 litrov (hybridný model dobíjateľný zo siete: 460 až 1 675 litrov). Operadlá sú rozdelené v pomere 40 : 20 : 40 a v tomto pomere sa aj sklápajú. Sklápanie sa ovláda pomocou dvoch tlačidlových spínačov na ľavej a pravej strane operadla zadného sedadla. Sériovo montované zadné výklopné dvere EASY-PACK sa otvárajú alebo zatvárajú jednoduchým stlačením tlačidla. K dispozícii je viac možností obsluhy: tlačidlom na kľúči zapaľovania, spínačom na dverách vodiča alebo odisťovacím držadlom na zadných výklopných dverách. Krycia roleta aj roleta s oddeľovacou sieťkou (obidve sú súčasťou sériovej výbavy) sú dvojdielne. Obidve rolety sa nachádzajú vo svojej vlastnej kazete.

 

Dizajnové prvky zamerané na terén

Najnápadnejším znakom výraznej prednej časti vozidla je dvojlamelová maska chladiča s vloženou centrálnou hviezdou a vzorom Mercedes-Benz. Lamely sú vyhotovené v irídiovej striebornej farbe. K robustnému vzhľadu prispieva osobitý predný nárazník, ako aj vizuálna ochrana spodku vo vyhotovení z vysokolesklého chrómu.

Pri pohľade zboku vyniknú obloženia podbehov kolies v matnej tmavosivej farbe, ktoré zdôrazňujú terénny charakter vozidla. To platí aj pre bočné obloženie prahu, ktoré obsahuje vysokolesklú pochrómovanú ozdobnú lištu.

 

Aj vzadu má  All-Terrain   nárazník špecifický pre tento model.Je zakončený vizuálnou ochranou spodku vo vyhotovení z vysokolesklého chrómu. Ďalším detailom je robustná vonkajšia ochrana nakladacej hrany so vzhľadom ušľachtilej ocele.

 

K špeciálnym prvkom interiéru patria športové pedále AMG z ušľachtilej ocele, ako aj podlahové rohože s nápisom All-Terrain.

 

Vzduchové pruženie na oboch nápraváchv rámci sériovej výbavy

Nová Trieda E All-Terrain je sériovo vybavená podvozkom AIRMATIC so vzduchovým pružením. Reakcia tohto systému prostredníctvom vlnovcov vzduchového pruženia a adaptívnych tlmičov ADS+ je veľmi citlivá. Charakteristika tlmičov je riadená úplne automaticky a pre každé koleso zvlášť, a síce oddelene v rámci ťažného a tlačného stupňa. Sofistikovaná senzorika a algoritmy nastavujú tlmiče v závislosti od povrchu vozovky tak, aby sa napríklad prejazd nerovnosti len jedným kolesom nepreniesol na celú nápravu a do priestoru pre cestujúcich.

 

Súčasťou systému AIRMATIC je aj regulácia výšky na celom podvozku. Tá udržiava konštantnú svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla, v prípade potreby však urobí potrebné zmeny. Keď je zapnutý jazdný program KOMFORT, na zníženie odporu vzduchu a tým aj spotreby paliva dochádza od rýchlosti 120 km/h k automatickému zníženiu výšky vozidla o 15 milimetrov.

Uvedenie na trh

Jeden dieselový, jeden benzínový variant a jeden variant s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete – záujemcovia o model All-Terrain majú hneď od začiatku predaja na výber z rôznych koncepcií pohonu. V prípade spaľovacích motorov ide o štvor- a šesťvalcové agregáty z aktuálnej rodiny modulárnych motorov Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines).

 

Vznetové ako aj zážihové motory majú popri preplňovaní turbodúchadlom aj inteligentnú podporu integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Sú to teda modely s mierne hybridným pohonom. Vďaka novému akumulátoru sa dosiahlo zvýšenie výkonu elektromotora z 15 na 17 kW a nárast krútiaceho momentu na 205 Nm.

Čisto elektrický hnací výkon 95 kW (129 k) a čisto elektrický dojazd vyše 100 km (WLTP) umožnia, aby vodič hybridu dobíjateľného zo siete v mnohých prípadoch jazdil čisto na elektrický pohon bez využitia spaľovacieho motora. A to dokonca aj v terénnom režime mimo spevnených ciest. Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou synchrónneho motora s vnútorným rotorom a permanentnými magnetmi. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Plný elektrický výkon je k dispozícii do rýchlosti 140 km/h, následne je jemne regulovaný. Technicky vyspelým prvkom je inteligentný elektromechanický posilňovač bŕzd. Ten zabezpečuje, že brzdový systém maximálne efektívne kombinuje elektrickú rekuperáciu s hydraulickou brzdou.

 

 

 

 

 

E 220 d 4MATIC

E 450 4MATIC

E 300 de 4MATIC

Zdvihový objem

cm³

 

1 993

2 999

1 993

Menovitý výkon, spaľovací motor

kW/k

 

145/197

280/381

145/197

pri

ot./min

 

3 600

5 800 - 6 100

5 000

Príd. elektr. výkon (mierny hybrid)

kW/k

 

17/23

17/23

-

Menovitý výkon, elektromotor (hybridný pohon dobíjateľný zo siete)

kW/k

 

-

-

95/129

Menovitý krútiaci moment, spaľovací motor

Nm

 

440

500

440

Príd. elektr. krútiaci moment (mierny hybrid)

Nm

 

205

205

-

Menovitý krútiaci moment, elektromotor (hybridný pohon dobíjateľný zo siete)

Nm

 

-

-

440

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h

s

 

8,1

4,7

6,9

Systémový výkon

kW

 

-

-

230

Systémový krútiaci moment

Nm

 

-

-

700

Kapacita energie vysokovoltového akumulátora (inštalovaná/využiteľná)

kWh

 

-

-

25,4/19,5

Maximálna rýchlosť

km/h

 

220

250

213

Kombinovaná spotreba paliva, vážená (WLTP)

l/100 km

 

6,0 – 5,3

8,7 – 7,9

0,9 – 0,6

Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP)[1]

kWh/
100 km

 

-

-

25,1 – 22,9

Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP)1

g/km

 

157 - 139

198 - 180

22 - 17

Elektrický dojazd (EAER mesto, WLTP)1

km

 

-

-

85 - 102



[1] Údaje o spotrebe paliva, emisiách CO2 a spotrebe energie sú predbežné a boli stanovené v súlade so skúšobným postupom WLTP.

Typové schválenie ES a osvedčenie o zhode s oficiálnymi hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Odchýlky medzi údajmi a oficiálnymi hodnotami sú možné.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén