TIP travel
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Vyrábajú VW Golf dlhšie ako 50 rokov?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Hyundai ix35 2,0 GDi Premium - Na benzínovú nôtu...

10.11.2014

Exteriér

Modernizácia exteriéru sa u modelu ix35 nesie hlavne v znamení použitia technológie LED. Tá je použitá v predných svetlách ako pás pripravený na denné svietenie, dozadu sa dostala do združených svietidiel, v ktorých funguje veľmi spoľahlivo, takže vodič, ktorý jazdí v aute za vami uvidí vašu snahu o brzdenie určite zreteľne a včas.

Testované vozidlo bolo vo vybavení Premium čo v základe obsahovalo zadný spojler a aj strešné lišty. V rámci tohto balík je však aj to, čo sa exteriéru netýka: asistent pre rozjazd do kopca a pre zjazd zo strmého svahu, panoramatické strešné okno, inteligentný poloautomatický systém a metalický lak.

Interiér

Vo vnútri vozidla nachádzame očakávaný priestor najmä vpredu. Pracovisko vodiča je priestranné, všetky ovládacie prvky sú umiestnené vo vyhovujúcich polohách. Multifunkčný volant obsahuje viacero tlačidiel na ovládanie telefónu, audia i tempomatu. Hoci sa nám ich pri prvom usadení zdalo priveľa, veľmi rýchlo sme si na ich počet a umiestnenie zvykli a po pár dňoch jazdenia sme ich už ovládali naozaj intuitívne, aj bez sklopenia zraku.

Slušný priestor čaká i na spolujazdca, ktorí sedí vedľa vodiča. Vzadu je to však o čosi horšie, prekvapí, že mierne stiesnený pocit nad hlavami môžu zažívať pasažieri s výškou nad 180 centimetrov. Avšak v priestore ramien ho budú mať dostatok.

To, čo môže vysokým vzadu prekážať im nahrádza neočakávaný komfort v podobe vyhrievaných sedadiel (súčasť vybavenia Premium). Tie sú kvôli prípadnému rozšírenému využitiu batožinového priestoru asymetricky delené a veľmi ľahko sklápateľné. Objem pre náklad je v základe 465 litrov, po sklopení operadiel vzrastie na 1 436 litrov. Dobré je, že po sklopení operadiel je podlaha batožinového priestoru ideálne rovná.

Ak by ste toho komfortu vo vnútri nemali dostatok, tak môžete využiť aj nastaviteľný posilňovač riadenia, ktorý ponúka tri úrovne námahy pri krútení volantu. Normal, určenú pre bežné jazdenie, Comfort pre ľahšie parkovanie v meste a Sport pre presné, príjemne tuhšie rezanie zákrut. Priznáme sa, nám najviac vyhovoval režim Normal, ktorý sme používali aj pri parkovaní a aj pri pokusoch o rýchlejšie presuny. Posilňovač riadenia je totiž podľa nás nastavený pre jazdu v meste optimálne a ďalšiu elektronickú podporu v podstate už by ani nepotreboval...

Páčila sa nám projekcia farebnej zadnej kamery, ktorej rozlíšenie poskytovalo ostrý obraz. Vodiace línie, ktoré sú súčasťou projekcie reálne ukazujú trasu, po ktorej sa bude zadná náprava pohybovať.

Skúsenosti z cestovania

Pod kapotou bol inštalovaný benzínový agregát s označením 2,0 GDI s výkonom 122 kW. Agregát má celohliníkovú konštrukciu, priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov a systém s premenlivou dĺžkou sacieho potrubia. Jeho prednosťou je jednoznačná kultivovanosť chodu a najmä utlmenie jeho akustických a vibračných vlastností. Spriahnutý bol so 6-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou manuálneho sekvenčného radenia.

Auto sa vďaka 166 koníkom pod kapotou ochotne dávalo do pohybu. Radenie jednotlivých stupňov je plynulé, pri bežnej jazde sme nemali pocit oneskoreného preraďovania. Pre prehnanom nájazde do zákrut sa auto prejavuje podobne ako konkurencia s pohonom AWD – nedotáčavo. Náklony v zákrutách sú očakávané, nie sú nad bežným štandardom, ktoré v tejto triede platí. Páčili sa nám účinné brzdy, ktoré zvládali aj hraničné situácie pri plne naloženom aute – so štyrmi dospelými a s ich batožinou.

Posilňovač riadenia nám najmä na rovných úsekoch a v miernych zákrutách diaľnic (na rozdiel od mestského využitia) pripadal príliš aktívny, iba miernu korekciu prílišnej aktivity sme dosiahli navolením režimu šport.

Verdikt

V priebehu testovania sme zistili, že odvážne šliapanie na plynový pedál, hoci s príjemne  krátkou dráhou, si musí vodič ustrážiť. Inak sa k hodnotám spotreby, ktoré udáva výrobca nedostane. Ak niekto túži po vozidle SUV musí počítať s tým, že spotreba je u každého z týchto modelov podstatne vyššia ako u bežných cestných vozidiel. Ani ix35 nie je výnimkou, a tak si rovnako pýta daň v podobe zvýšenej spotreby za komfortný priestor vo vnútri a chlapsky pôsobiaci „suv-vzhľad“. 

Vzhľadom na spotrebu, ktorá sa dlhodobo počas testu pohybovala nad hranicou 10 litrov, by sme pred kúpou možno uvažovali nad verziou s manuálnou prevodovkou, no najradšej s dieselovým agregátom. A v prípade, že by sme nebývali v horských a často zasnežených oblastiach zvolili by sme si navyše verziu s iba predným pohonom. Dobrá správa pre priaznivcov značky Hyundai nakoniec: tieto verzie automobilka veľmi operatívne zaradila do aktuálnej ponuky a tak si máte z čoho vyberať...

 

 

Foto: Andrej Brtáň

 

PLUSY

+ odhlučnenie kabíny

+ dizajn

+ priestor vpredu

 

 

MÍNUSY

- spotreba

- príliš aktívny posilňovač riadenia

 

 

Technické údaje:

Motor

benzínový R4

Zdvihový objem (cm3)
1999


Výkon (kW/k/ot/min)
122/166/6200


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

205/4000

Pohon

4x4


Prevodovka

6-stupňová automatická

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,0

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
180

 

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
11,2/6,6/8,3


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4410 x 1820 x 1670

Rázvor (mm)
2640

Objem nádrže benzin (l)

58

 

Objem batožinového priestoru (l)
465/1436

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1580

Celková hmotnosť (kg)
2030

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

 

Emisie CO2 (g/km)
193

Cena vozidla od (€)

17 490

 

Cena testovaného vozidla (€)

27 580

 

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén