Premiéru relácie Autosalón vysielame každú nedeľu o 9,30 hod. na STV 1.
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Je minimálny dezén letných pneumatík 1,6 mm?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Seat Arona 1.0 TSI Xcellence – Malá Ateca ...

21.3.2018

Nie je to tak dávno, čo sme sa vyjadrili, že segment mestských crossoverov sa neustále rozrastá. A ani značku Seat to neobišlo. Po uvedení modelu Ateca prišla koncom minulého roka na trh s novým modelom – mladšou a zároveň menšou Aronou, ktorá nahradzuje vo výrobnom programe Seat Ibiza. 

Exteriér

Seat Arona má v sebe zakomponované už typické prvky pre Seat – tvar LED svetlometov, prednú masku, bočné linky a ostro zrezanú zadnú časť karosérie. Tieto prvky dopĺňa možnosť výberu až zo 68 možných kombinácií farieb karosérie s možnosťou vybrať si inú farbu spodnej časti karosérie a inú farbu pre strechu. Karoséria má k dispozícii 10 farieb a strecha môže byť v šedej, čiernej alebo oranžovej farbe, alebo aj vo farbe karosérie. Veľmi pekným detailom je grafický prvok „X“, ktorý je vlisovaný do karosérie.

Interiér

Keď sa dostaneme do vnútra Arony, tak zistíme, že tu nie je žiadna pochybnosť o kvalite prevedenia. A aj keď patrí k menším automobilom, poteší dostatočne veľkým priestorom a to nielen na predných, ale aj zadných sedadlách. Dokonca aj tí, ktorí majú nad 190 cm, budú mať nad hlavou a pred nohami ešte dostatok miesta. Predné sedadlá majú dostatočne dlhé sedáky s dobrým bočným sedením. Za pochvalu stojí aj množstvo odkladacích priestorov.  Celkovo pôsobí interiér útulne, ale je pomerne jednoduchší a na svoje si prídu skôr konzervatívne naladení jednici.

Dominantou palubnej dosky je veľký 8“ palcový display, ktorý je veľmi prehľadný a okrem rádia a eqvalizéru skrýva aj informácie o vozidle, stave vozidla, spojení s telefónom, alebo si môžete na ňom urobiť ďalšie nastavenia. Display je doplnený o dva mechanicky otočné ovládače.   Menším nedostakom je, že palubná doska nie je mäkkčená.

Kufor má 400 l, čo je o 45 litorv viac ako mala Ibiza. Výhodou ale je, že je dvojposchodový a viete si ho prispôsobiť podľa svojej chuti. No a že má aj rezervné koleso, tak to už býva veľmi málo obvyklé. 

Motor

Arona sa dodáva v dvoch 3-valcových verziách a v troch štôrvalcových. My sme mali možnosť vyskúšať si trojvalcovú verziu 1,0TSI s výkonom 85 kW spojenú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Trojvalec je síce trochu počuť, hlavne pri rozbiehaní, ale naše obavy, že tento motor bude mať  problémy pri zrýchľovaní sa nepotvrdil. Dokonca aj keď do automobilu posadíte plný počet osôb, jeho výkon je dostatočný. Škoda, že pohon všetkých kolies nie je dostupný pri žiadnej motorizácii, ale to vlastne ani neprekáža. Úlohou tohto malého crosoveru nie je zdolávať terén.    

Plusy

+ nízka hladina vnútorného hluku

+ pohodlné sedadlá

+ dojazdová rezerva

Mínusy

- nie je mäkkčená palubná doska

- len pohon prednej nápravy

- nie je zakrytá spodná časť dverí /zašpinenie nohavíc/

 

Technické údaje

Druh a zdvihový objem motora – benzínový 998 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ -

krútiaci moment /Nm/ot/min/ 250/1500 – 3500

prevodovka – 7-stupňová automatická DSG

pohon – prednej nápravy

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 10,0

max. rýchlosť - /km/h/ - 182

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 5,7/4,5/5,0

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 413,8/155,2/178,0

rázvor /cm/ - 256,6

celková hmotnosť /kg/ - 1730

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 400/

základná cena vozidla od /€/ - 12.990,- €

cena testovaného vozidla /€/ - 18.190,- €

text a foto: Autosalón

 

 

 

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén