Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Tip travel
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Využíva Mercedes-Benz E300 de benzínový agregát?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Hyundai Bayon - Prvé zoznámenie

30.7.2021

Hyundai spravil zaujímavú vec. Do segmentu, v ktorom už jedného hráča má, vopchal ešte jedno auto. Na prvý pohľad z toho bude bratovražedná vojna, lenže keď sa prizriete novému modelu Bayon bližšie, zistíte, že tie autá nie sú z jedného cesta a každé smeruje k inému motoristovi.

Hyundai Bayon je situovaný to segmentu B, kde automobilka poľuje o trhový podiel s modelom Kona. Tá si však pri priamom porovnaní s Bayonom na klienta novinky nerobí nárok. Má pohon všetkých kolies, agresívnejší dizajn, prémiovejší charakter a menej miesta v interiéri. Za to Bayon disponuje len pohonom prednej nápravy, má veľký batožinový priestor, racionálnejšiu cenovú politiku a smeruje k rodinne založeným vodičom, pre ktorých je štýl menej dôležitý než úžitková hodnota.

Exteriér

Automobilke v dizajnovom svete ide už niekoľko rokov karta a Bayonom, určeným pre Európu, dokazuje, že na starom kontinente už je doma a nepotrebuje nikomu nič dokazovať. Môže si dovoliť kde tu nejaký výstrelok a individualitu, čo je v súčasnosti dôležité – autá sa naprieč výrobcami začínajú na seba nebezpečne podobať, preto vybočenie z radu je len vítané.

Dizajn modelu Bayon je svieži a hravý, kombinuje štýl a účelnosť. Dôkazom je bacuľatejšia zadná časť, za ktorou sa však skrýva veľký batožinový priestor schopný vyhovieť potrebám aktívneho páru, skromnej mladej rodiny alebo neposedným seniorom, túžiacim po cestovaní. Karoséria pôsobí kompaktne, no vnútorným priestorom skutočne prekvapí. Elegantné vozidlo zaraďuje automobilka medzi crossovery, čo podčiarkuje ochrannými plastami okolo auta a vyššou svetlou výškou. Do terénu ho však zbytočne nechoďte trápiť. Na chatovačku nad mestom vám však postačí.

Rozmery potešia mestských vodičov. Prehľadná karoséria sedí na podvozku modelu i20, výborne sa ňou manévruje a parkovanie nebude strašiakom. Oproti i20 je Bayon vyšší, čo sa pozitívne odrazilo  na pohodlí nastupovania a vyššom posede. Ak by ste chceli nájsť medzi Bayonom a i20 nejaké podobnosti, budete ich hľadať zbytočne. Vizuálne novinka pôsobí väčšie, odhodlanejšie a svalnatejšie.

 

Interiér

Po usadnutí za volant bude všetkým jasné, kde sú hlavné devízy Bayonu. Priestranný a dobre spracovaný interiér je miestom, kde sa posádka bude cítiť dobre. Za volantom alebo na mieste spolujazdca, či menší alebo detskí pasažieri na zadných sedadlách. Každý si nájde svoj komfort. Akurát vzadu za dlháňom sa už dospelák nezmestí.

Interiér je obohatený o modernú technológiu a Hyundai ponúka širokú škálu bezpečnostných asistentov. Za volantom vodič odčíta údaje z digitálnej prístrojovej dosky s veľkosťou 10,25 palca. Prístrojovka je dobre čitateľná, prehľadná a podľa režimu vie meniť náladové osvetlenie. Na poli bezpečnostnej výbavy stúpa Hyundai Bayon medzi najlepších v triede a to aj vďaka faktu, že veľa bezpečnostných prvok je v základnej výbave. Automobilka ich skrýva pod názvom Hyundai Smart Sense.

V súčasnosti si mladí vodiči už bez konektivity život s autom nevedia predstaviť. Bezpečné telefonovanie a práca s aplikáciami je v prípade modelu Bayon uľahčená podporou služieb Android Auto a Apple Car Play.

Už spomenutý batožinový priestor je dobre dostupný, rozumne členený a teda akurát využiteľný. Neostane z neho ani liter na zmar. Verzie so spaľovacími agregátmi zhltnú 411 až 1 205 litrov nákladu, mild hybridy v základnom nastavení o niečo menej a teda 334 litrov.

Jazda

Bayon je na ceste suverénny, pritom príjemne poddajný a priateľský. Je to všeumelec, ktorý sa dennodenného súboja s dopravou nebojí a zvládne aj náročné zaťaženie. Na dlhší test v našej redakcii si však ešte chvíľu počkáme.

Hyundai vybral zo svojho portfólia agregátov celkom pestrú ponuku. Na začiatku stojí benzínový štvorvalec s výkonom 61,8 kW a paťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ide o najslabšiu motorizáciu ponuky, no cenovo najdostupnejšiu. Nad štvorvalcom je výkonovo vyššie posadený jednotliter s trojicou piestov, turbodúchadlom a výkonom 73,5 kW. Ten je kombinovateľný so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Tento motor môže byť potenciálne najzaujímavejšou voľbou. Na vrchole je 88,3 kW výkonný trojvalcový jednoliter. K maximu mu pomáha mildhybridná technológia a aj tu je možnosť výberu medzi manuálnou a automatickou prevodovkou. Papierovou spotrebou však oproti nemildhybridnej verzii neoslní – vypýta si len o dva decilitre menej, má však navrch v dynamických parametroch.

Letmý dotyk s novinkou od Hyundai v nás zanechal veľmi dobrý pocit. Čoskoro sa k nám dostane aj na redakčný test, vystavíme ho dennodennému životu a uvidíme, ako si s ním poradí. Ale podľa toho, čo predviedol počas niekoľkých hodín, môžeme povedať, že má našliapnuté naozaj dobre.

 

Plusy

+ kvalita spracovania

+ vnútorný priestor

+ cenová politika

+ výber materiálov

 

Mínusy

- rozdiel spotreby medzi mild hybridnou verziou a bez nej nedáva „eko“ zmysel

 

Technické údaje

Motor - zážihové 4 a trojvalce + verzie Mild hybrid

zdvihový objem – 998 -  1 197 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 61,8/84/ 6 000 – 88,3/120 / 6 000

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 118 – 200 / -

prevodovka – 5M, 6M, 7A

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 10,4 – 13,5

max. rýchlosť - /km/h/ - 165 - 185

spotreba kombinácia l/100 km / 5,5 – 5,7

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 418,0/149,0/177,5

rázvor /cm/ - 258,0

celková hmotnosť /kg/ - -

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 334/1 351

objem palivovej nádrže l/ - 40

základná cena vozidla od /€/ - 14  490,- €

cena testovaného vozidla /€/ - - €

 

 

Text a foto: Samuel Vanko

 

 

© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén