Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o cca 9,35 hod.
Škoda Kodiaq
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Je SsangYong Tivoli Grand s karosériou typu kombi?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
 
Zobraziť iba značku:

Hyundai Tucson 1.6 TGDi 48V: extravagancia na každý deň

24.3.2021

Nový Hyundai Tucson poriadne rozvíril debatné krúžky. Keď sa objavili jeho prvé fotky a potom aj reálne auto, komentáre na sociálnych sieťach nie a nie vychladnúť. Bodaj by aj. Veď sa pozrite na Hyundai spredu. Nič podobné ste na sériovom aute nevideli.

Komplikovaná maska sa zlieva do celku, ktorý pôsobí ako zo scifi filmu. To však nie je výčitka. Je to zaujímavé, iné a segment SUV to konečne trocha rozhýbalo. Navyše poznateľnosť Tucsonu sa zvýšila o tisíc percent. Teraz sa už nepomýlite, keď sa Tucson zjaví na horizonte.

Exteriér

Karoséria Tucsonu je svet sám o sebe. Dizajn sa hodnotí veľmi ťažko, lebo každý máme iné preferencie, sme individuality a páčia sa nám rôzne tvary. Kypré, štíhle, akurát. Lenže Tucson ponúka niečo celkom iné. On si nevyberá medzi poznanými „kukučmi“, ide si svojou cestou a na ten pohľad si jednoducho musíte zvyknúť. Je to kontroverzné? Možno len z toho pohľadu, že s tým prišla značka, ktorá sa roky snažila svoj dizajn upokojiť, aby sa ním zapáčila konzervatívnemu európskemu trhu a keď sme si naň zvykli, tak nám všetkým Hyundai ukázal, že dokáže spraviť niečo skutočne výnimočné. A dokáže to len svetlometmi, dokonale zapracovanými do prednej masky! Vďaka tomu je na ceste neprehliadnuteľný a to aj vtedy, keď sú vypnuté. Za prednú časť má Tucson sto bodov zo sto.

Ostatok karosérie je v podstate celkom umiernený, aj keď pekne dotvára dizajn načrtnutý vpredu. Základom dizajnu sú geometrické tvary, prekypuje svalmi a svojmu rodokmeňu nie je nič dlžný. Posúva odkaz svojho predchodcu na novú úroveň a ten, kto sa do Tucsonu zahľadí, právom môže očakávať novú generáciu. Lepšiu, krajšiu, modernejšiu.

Interiér

Bolo by to obrovské sklamanie, ak by Hyundai napol svaly svojich schopností len v dizajne exteriéru. To, kam sa dokázal posunúť dokazuje aj v interiéri. V konečnom zúčtovaní vždy veľa spraví nakonfigurovaná výbava a v prípade testovanej verzie importér nešetril, no dá sa konštatovať, že aj v základnej výbave bude Tucson skvelým autom. Automobilka svoj šperk posunula do nového rozmeru a tam nechce sklamať ani tých, ktorí auto neobdivujú na parkovisku, ale vozia sa v ňom. Výber materiálov, dielenské spracovanie, prechody medzi rôznymi materiálmi... to všetko sú detaily, ktoré dokážu preveriť kvalitu výrobcu. Pri Tucsone vidno, že si dali záležať.

Testované vozidlo má dvojfarebnú palubnú dosku a vyzerá to luxusne. Navyše, architektúra palubnej dosky je umiernená, neskúša nové výstrelky. Vidno, že Hyundai už má za tie roky pôsobenia v Európe vyskúšané, že menej vie byť niekedy aj viac. Vďaka tomu je ergonómia ovládania nového Tucsonu celkom v poriadku. Modernému svetu sa automobilka pritom vôbec neschováva. V strede „palubky“ tróni veľký dotykový displej. Na prácu s ním treba trocha cviku, ale to pre človeka, ktorý nestrieda týždenne dva rôzne automobily, nebude žiadny problém. Hyundai vymenil klasické analógové prístroje za volantom za displej. Je prehľadný, ponúka všetky potrebné informácie a grafiku má veľmi príjemnú. Chýba mu strieška, ktorá by tienila v slnečnom počasí. Napriek tomu, kontrast je nastavený tak dobre, že sme nenašli uhol dopadania slnka, ktorý by zhoršoval viditeľnosť.

Aj v interiéri ostal Tucson verný svojmu poslaniu. Napriek obrovskej dávke štýlu, ktorú dostal, stále je praktickým autom s dostatkom priestoru pre mladú aktívnu rodinu, ktorá potrebuje slušný batožinový priestor na zbalenie sa na výlety. K tomu je k dispozícii dostatok priestoru na zadných sedadlách a rozmaznávajúce pohodlie pre pasažierov vpredu.

Vcelku ide o skvelý automobil, ktorý v tomto prípade dostal toľko výbavy, že pre bežný život motoristu ponúkal viac, ako si môžete pre pohodlný život za volantom želať. Keby sme ho konfigurovali my, možno by sme skúsili hybrid alebo naftovú verziu.

 

Plusy

+ spracovanie

+ robustnosť

+ neopozeraný dizajn

+ dielenské spracovanie

 

Mínusy

- nepokojný nástup prevodovky pri malom plyne

 

Technické údaje

Motor - zážihový 4-valec

zdvihový objem – 1 598 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 132/180/5 500

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 265/1 500 - 4 500

prevodovka – 7-stupňová automatická

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 9,1

max. rýchlosť - /km/h/ - 201

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 8,0 – 8,5/5,9 – 6,1/6,9 – 7,2

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 450,0/165,0/186,5

rázvor /cm/ - 268,0

celková hmotnosť /kg/ - 2 170

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 577/1 756

objem palivovej nádrže /l/ - 54

základná cena vozidla od /€/ - 29 890,- €

cena testovaného vozidla /€/ 34 590,- €

 

 

Text a foto: Samuel Vanko

 

 

 

 

 
Autosalón
KAČICE NA HRADE14.9.2021
LEXUS 500LS h AWD14.9.2021
AUDI Q4 e-tron14.9.2021
SUBARU OUTBACK14.9.2021
TOYOTA MIRAI FCEV9.9.2021
ŠKODA KODIAQ RS9.9.2021
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén