Aktuálna súťažná otázka
Je SsangYong japonská značka?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Kia Magentis 2,0 CRDi VGT EX - Sedan so slušnou cenou...

22.12.2009

 

Sedany sú zvláštnou kategóriou. Ich majiteľmi sa stanú väčšinou tí, ktorí auto v prvom rade používajú na prevážanie „seba“. A to chcú ich klasickou siluetou dať aj najavo. Segment úspešne prežíva, a výrobcovia produkujú stále nové verzie. Magentis je jednou z nich. Veľký a zvonka celkom zaujímavý...

 

Veľké auto
Kia Magentis nie je malým autom, to zistíte pri prvom pokuse o zaparkovanie kolmo k chodníku. Prekvapilo nás, že do cesty zostal trčať kus „kufra“. To nás upozornilo, že je predsa len o čosi dlhší ako je zvyčajné. A naozaj: bez dvadsiatich centimetrov má päť metrov...
Musíme priznať, že auto vyzerá veľmi dôstojne. Predná časť má príťažlivý a dominantný „gril“ s rukopisom dizajnéra Petra Shreyera.. Bočné a aj zadné línie sú už absolútne podriadené európskemu dizajnérskemu rukopisu , ktorý však môže vyhovovať aj americkým zákazníkom. Auto ako celok možno pôsobí príjemne, jediným mierne rušivým detailom pre nás boli lacno a robustne pôsobiace zliatinové disky.

Vnútro
Aj vo vnútri je Magentis veľkým autom. Pocítili sme to už na sedadlách, ktoré s tými krátkymi, s ktorými prichádzali Kórejčania na samom začiatku, už nemajú nič spoločné. Sú pohodlné a veľkopriestorové i keď s menej výrazným bočným držaním. Zaujali nás praktickou kombináciou kože (zrejme umelej, no dôveryhodne hrubej), ktorá bola na najviac namáhaných hranách a textilu, ktorý zaručuje v zime rýchly a účinný prestup tepla (sedadlá majú elektronicky riadené vyhrievanie) a v lete zasa to, že nebudete vystupovať so spoteným chrbtom.
Mohutný volant komunikuje s veľkosťou exteriéru, je príjemne hrubší, ovládače audia sú v ňom integrované tak, že sa nám nestalo ani raz aby sme nechtiac prepli hociktorý z nich. Rovnako to bolo aj s ovládačmi tempomatu. Keď sme po prvý raz hľadali údaje palubného počítača, ktoré sa zobrazujú v dolnej časti stredného tubusu pred volantom, všimli sme si, že sú horšie čitateľné. Použitý typ červeného písma na tmavom podklade je príliš drobný. Údaje otáčkomera i rýchlomera sú čitateľné dobre.
Do stredovej konzoly pevne integrované rádio s CD prehrávačom je pre ovládanie vo vyhovujúcej výške, vstupy Aux a USB sú prakticky umiestnené pred menšou odkladacou plochou, na ktorú sa dá položiť aj prenosné audio zariadenie. Zvuk je distribuovaný cez systém Infinity, ktorý má okrem výškových a stredových reproduktorov umiestnených na vnútornej strane predných dverí (výškové sú v oblasti spätných zrkadiel) aj výrazný „basák“ integrovaný do plochy pred zadným oknom, no celkový zvuk systému by sme ohodnotili iba ako priemerný.
Tvorcov môžeme pochváliť za odkladacie priestory a za dobre umiestnenú a funkčnú lakťovú opierku. Rovnako pozitívne hodnotíme priestor pre pasažierov vzadu, ktorý má takmer rovnako štedré limity ako Škoda Superb. Dosť miesta pre batožinu je aj v 500 litrovom kufri, škoda len, že keď ho chcete otvoriť zvonka, tak musíte ma po ruke aj diaľkové ovládanie, pretože inak sa do neho nedostanete...
Menej nás presvedčili použité plasty. Hoci v interiéri sú použité nielen tvrdé ale aj mäkké, neoslovili nás. Rovnako kritickí musíme byť aj k už zastaranej kombinácii: samostatné kľúča a samostatného ovládača centrálneho zamykania. Do triedy, v ktorej Magentis bojuje o zákazníka toto riešenie už rozhodne nepatrí...

Praktické skúsenosti
Dvojlitrový naftový motor je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Agregát so silou 150 konských síl môžeme pochváliť za jeho chuť pracovať ticho a pružne. Za tú pružnosť však iba vo vyšších otáčkach. V spektre nižších otáčok sa prejavuje jeho nepríjemná slabina, ktorou je to, že ho výrazne obmedzuje elektronika (zrejme kvôli emisným limitom)a to až do takej miery, že sme pri pokuse o rýchlu akceleráciu neraz nadobúdali dojem, akoby motor na okamih zhasol... Tento pocit čiastočne zmizne až vo vyššom spektre otáčok, v ktorom už 150-koňový výkon začíname vnímať. Cena, ktorú zaplatí vodič za svižnejšiu jazdu po meste je však vyjadrená spotrebou aj nad 10 litrov nafty na 100 km. Pri cestovaní mimo mesta sme so štvorčlennou dospelou posádkou dosahovali spotrebu 7 – 7,5 l na 100 km.
Prevodovku určite nekonštruovali pre športovú jazdu, pretože preraďovanie si vyžaduje pevnú a hlavne presnú ruku, ktorou vodič dokáže eliminovať jej nepresné a dlhé dráhy. Po niekoľkých kilometroch sme si na ňu dokázali zvyknúť a začali sme s ňou „komunikovať“ bez výraznejších problémov.
Podvozok je výborne naladený pre komfortnú jazdu, pri pomalšej jazde úspešne zvláda priečne nerovnosti a pritom je aj príjemne tichý. Auto sa v zákrutách správa veľmi neutrálne, iba pri veľmi rýchlom nájazde (vzhľadom na svoje rozmery) znervóznie a vodič si veľmi rýchlo uvedomí, že ho netvorili pre športovú jazdu. Najviac mu svedčí cesta po diaľnici, kde je to naozaj veľmi príjemný zážitok v znamení plavnej a neunavujúcej jazdy. A vôbec sa to nezhoršuje ani pri jazde za hranicou u nás povolených rýchlostných limitov, pretože Magentis dokáže ísť rýchlosťou 200 km/h. Pri rýchlej jazde však treba dávať pozor na príliš aktívny posilňovač riadenia...

Zhrnutie
Kia Magentis je auto vytvorené pre pokojné dlhé cesty, pri ktorých vodič nepožaduje športovú hbitosť, ale očakáva primerané pohodlie. Vo verzii s naftovým dvojlitrovým agregátom s výkonom 150 koní má vo vyšších obrátkach veľmi slušnú dynamiku. Agregát sa však neodmení nízkou spotrebou pri pokusoch o dynamickú a rýchlu jazdu po meste. U tohto auta sa nám páčil reprezentatívny exteriér a dostatok priestoru v interiéri. Nepáčil sa nám málo príťažlivý interiér, ktorý sa Magentis pokúša ospravedlniť priaznivou cenou...

 

PLUSY
+ podvozok
+ vnútorný priestor
+ motor
+ cena
+ spotreba mimo mesta

MÍNUSY
- otváranie batožinového priestoru
- vzhľad interiéru
- radenie rýchlostných stupňov
- prístup k ovládaču palubného počítača
- zvuk reproduktorov

 

Technické parametre
Motor/rozvod
vznetový 4-valec/ SOHC

Objem motora cm3
1 991

Max. výkon kW/k/ot. min
110/150/3 800

Max. krútiaci moment Nm/ot. min
305/1 800 – 2 500

Max. rýchlosť km/h
200

Zrýchlenie 0 – 100 km/h s
11,3

Brzdná dráha 100 – 0 km/h m
43,4

Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
9,4/5,5/6,9

Hmotnosť pohotovostná kg
1 547 – 1 599

Hmotnosť celková kg
2 060

Rozmery d/š/v mm
4 800/1 805/1 480

Rázvor mm
2 720

Objem palivovej nádrže l
62

Cena vozidla 2,0 CRDi od
20 190.- € (632 344,74 Sk)

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén