Premiéru relácie Autosalón vysielame každú nedeľu o 9,30 hod. na STV 1.
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Dosiahla benzínová Mazda CX-5 nižšiu spotrebu ako dieslová verzia?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

MAZDA 2 1.5 Skyactiv G90: Auto pre ženy, ale budú ho šoférovať aj muži ...

19.10.2018

Malé vozidlá začínajú patriť čím ďalej viac k najrozšírenejším vozidlám. Neporaziteľným argumentom pre tieto automobily je pochopiteľne nadobúdajúca cena v porovnaní s modelmi strednej a vyššej triedy, ale taktiež aj predpoklad, že aj následné náklady na prevádzku budú podstatne nižšie. Vďaka týmto dôvodom ponúka väčšina výrobcov aspoň jeden model malého auta.

My sme mali možnosť vyskúšať si takéto auto od Mazdy, o ktorom si myslíme, že aj keď je možno určené pre ženy, tak radi si na ňom zjazdia aj muži.  

Exteriér

Na začiatku musíme skonštatovať, že aj keď Mazda 2 podstúpila nový facelift, tak ten je len málo postrehnuteľný. Veď okrem kontroliek v bočných spätných zrkadlách a pridania viac chrómového efektu sme mali problém nájsť nejaké ďalšie nové odlišnosti od predchádzajúceho modelu. Možno to bude tým, že Mazda sa spolieha na svoj vzhľad dizajnu Kodo – duša pohybu, alebo to bude asi tým, že sa s týmto modelom viac zamerala na vylepšenie emisií, aby splnili čím ďalej prísnejšie normy pre Európsku úniu.

Interiér

Interiér Mazdy 2 veľmi pripomína interiér Mazdy 3, resp. Mazdy CX3. Dá sa povedať, že je to taká menšia verzia, ale úplne v pohode drží krok so svojimi väčšími „príbuznými“. Aj keď nás prekvapilo použitie tvrdých plastov, použité materiály sú vysoko kvalitné. Celkový vzhľad je jednoduchý, ale elegntný.  Vďaka optimálnemu umiestneniu všetkých spínačov a ovládačov nie je takmer nič, čo by sa dalo vytknúť ergonómii „kokpitu“. V strede palubnej dosky je umiestnený veľký farebný 7 palcový dotykový displej, ktorý sa môže ovládať okrem dotykmi aj kruhovým ovládačom. Jeho otáčaním vlastne ovládate celý systém, od ovládania médií až po ovládanie navigácie.

Čo ešte dodať k celkovému interiéru. Napriek tomu, že je to „menšie“ auto, tak na predných sedadlách je dostatok miesta, a aj vodič s väčším vzrastom si tu nájde miesto na pohodlné sedenie. To sa však nedá povedať o zadných sedadlách, tam už dvaja dospelí budú mať problém so sedením, sedadlá sú dosť krátke, dokonca aj zadné dvere sú relatívne úzke a vstup cez ne nie je moc jednoduchý. Pre deti, alebo „vzrastom menších“ dospelých, je to však úplne v pohode.

Objem zadného kufra je 280 litrov. Na bežné nákupy, alebo pre menšie množstvo batožiny je to dostatok miesta. Ak by ste však potrebovali väčší priestor, jednoducho si zložíte zadné sedadlá a k dispozícii máte 887 litrov, avšak musíme spomenúť, že nakladacia hrana je o niečo vyššia, takže nejaké veľké sťahovanie s týmto automobilom si neplánujte.

Jazdné vlastnosti

 Mazda „dvojka“ sa dodáva s dvoma motormi, slabší má výkon 55 kW a ten silnejší má 66 kW. My sme mali k dispozícii ten silnejší, ktorý je k dispozícii len s vyššími výbavami Takumi a Revolution. Výrobca udáva, že zrýchlenie s týmto motorom je pod 10 sekúnd. Nám sa táto veličina nepozdávala, a ak sme sa chceli k tomuto údaju aspoň čiastočne priblížiť, tak len za cenu zošliapnutého pedálu až na podlahu a vytáčaním motora do čo najvyšších otáčok. „Odmenou“ za takýto spôsob jazdy bola pomerne veľká hlučnosť v kabíne a samozrejme aj vyššia spotreba. Tá sa nám podarila na úrovni tesne nad 6 litrov, aj keď výrobca uvádza priemernú spotrebu pod 5 litrov. Ak ale zohľadníme skutočnosť, že väčšina kilometrov bola najazdená v meste, tak v podstate to nie je až taká zlá spotreba.  Musíme však pochváliť podvozok. Ten sa na našich „vysokokvalitných“ cestách správal akoby sme jazdili úplne v inom štáte.

Na záver by sme mohli ešte uviesť, čo všetko má Mazda 2 vo svojom základe k dispozícii a čo si ešte vo vyšších výbavach môžete dokúpiť. Ten zoznam by bol pomerne dlhý a mnohé redakcie to zvyknú aj uvádzať. Nám sa to však zdá trochu zbytočné, pretože každý motorista je svojím spôsobom individualista a každý si vyberá ďalšie prípatkové vybavenie podľa toho ako mu to vyhovovuje a ako mu to dovolia jeho financie.   

Plusy

+ kvalitné spracovanie interiéru

+ spätná kamera aj so signálom upozornenia na možné nebezpečenstvo

+ už v základe vysoká výbava

+ relatívne rozumná cena

+ výborný podvozok

Mínusy

- tvrdé pasty

- slabšie zrýchlenie

- hlučnejší motor pri vyšších otáčkach

 

 

Technické údaje

motor zážihový 4 valec

zdvihový objem - 1496 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 66/90/6000

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 148/4000

prevodovka – 5-stupňová manuálna

pohon – predná náprava

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 9,7

max. rýchlosť - /km/h/ - 183

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - kombinovaná 4,9

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 406,0/149,5/198,3

rázvor /cm/ - 257,0

celková hmotnosť /kg/ - 1500

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 280/887

objem palivovej nádrže /l/ - 44

základná cena vozidla od /€/ - 10.900,- €

 cena testovaného vozidla /€/ - 13.200,- €


 

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.

 
 
 Škoda
 
 Kia
 

 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén