Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Tip travel
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Využíva Mercedes-Benz E300 de benzínový agregát?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Mazda 2 Hybrid: skromný drobec

3.7.2024

Mazda je vo svete elektromobility trocha tvrdohlavá. Ide si svoju vlastnú líniu a čo jej nemožno uprieť, vie robiť efektívne termické agregáty. Napriek tomu má v portfóliu elektrifikované modely. Pri hybride si pomohla spoluprácou s Toyotou. Mazda 2 Hybrid prekvapí jazdnými vlastnosťami a veľmi príjemnou spotrebou.

EXTERIÉR

Pri pohľade zvonka hybridná dvojka nezaprie, že je postavená na báze Toyoty Yaris. Na tom nie je nič zlé, veď takéto spojenia sú časté a dokáže z nich ťažiť nielen automobilka, ktorá tak plní stále prísnejšie emisné normy, ale aj samotní vodiči, ktorí dostali vyspelé, dobre vybavené auto, s modernou a už otestovanou technikou. Pri Mazde je takáto spolupráca vypuklá a okamžite viditeľná, keďže hirošimská automobilka je v oblasti dizajnu neprehliadnuteľná, svojská a dostatočne výrazná, každý prienik iného dizajnového jazyka do jej ponuky je preto trocha šok. Na tento rok prichádza model Mazda 2 Hybrid s novinkami. Dizajnovou úpravou prešli: predný nárazník, zadné svetlá, do ponuky pribudli nové disky.

Dizajn auta je vo všeobecnosti veľmi vydarený, dravý a priťahuje pohľady. Má v sebe kúsok športového ducha, ktorý by vynikol aj pri výkonnejšom agregáte.

INTERIÉR

Mazda 2 je primárne pre dvoch pasažierov. Tým potom ostáva rozšafne veľa priestoru v kufri a na zadných sedadlách. V našej redakcii sme však hybridu dali nečakanú úlohu. Na zadné sedadlá sme pripevnili dve detské sedačky, do kufra nabalili veci na predĺžený víkend a poslali štvorčlennú rodinu na výlet do Tatier. Nikto z pasažierov netrpel nedostatkom miesta, aj keď na dovolenku pri mori to veru nie je ideálne auto. Výbava je dostatočná, až komfortná a ponúka všetko, čo si môžete želať - plnú konektivitu, dobré audio, dobré materiály - tie sú z tvrdého plastu, no nijako neurazia. Facelift prihral do interiéru nový digitálny prístrojový štít a vo vyšších výbavách je nová 10,5-palcová obrazovka multimediálneho systému. Plusom je, že má otočný ovládač hlasitosti rádia (pri fyzických tlačidlách ostalo aj ovládanie klimatizácie). Vzhľadom na veľkosť vozidla úsmevne pôsobí cúvacia kamera, ale pre menej zdatných šoférov bude určite vhod.

Do batožinového priestoru sa zmestí skromných 286 litrov - to možno znie málo, na ilustráciu, zmestili sme doň tri cestovné tašky, jeden ruksak a fotografickú výbavu. Ostalo nám miesta na drobnosti.

JAZDA

Pod prednou kapotou si svoju trojvalcovú muziku hrá benzínový 1,5 liter, spojený s automatickou CVT prevodovkou. Jej neduh je, že keď sa pokúsite o akýsi kickdown a plynový pedál pošlete k podlahe, tak sa dočkáte najmä zvuku vytočeného trojvalca, ktorý sa pomaly upokojuje. Mazda 2 váži jednu tonu, motor v spolupráci s hybridným systémom ponúka výkon 85 kW, a tak s autom nemá veľa práce. Na 100 km/h vyšprintuje za menej ako 10 sekúnd, takže dynamiky si vodič užije akurát.

Napriek tomu, že Mazda 2 Hybrid vizuálne patrí skôr do preplnených miest a nie na diaľnicu, my sme vyskúšali aj to, aj to a viac menej by pri dvojčlennej posádke zohrala úlohu plnohodnotného auta. Vyspelý a dobre naladený podvozok zabaví na okresných cestách, v meste sa s Mazdou výborne parkuje a na diaľnici z vás nevytrasie dušu. Napriek krátkemu rázvoru je auto celkom pokojné a na priečnych nerovnostiach neposkakuje.

Mazda 2 Hybrid najviac prekvapí apetítom. Ani diaľničné presuny s rýchlosťou 130 km/h a plne naložené auto nevytiahli z nádrže veľa benzínu. Kombinovaná spotreba sa nám po týždňovom jazdení ustálila na úrovni 4 litre. Diaľnica ju ťahala na úroveň 4,3 litra, čo je však stále veľmi príjemné číslo, no a mesto sa uspokojilo s troma litrami. Hybridný systém sa neustále snaží využívať elektrinu, a to sa v konečnom zúčtovaní pozitívne odráža na spotrebe a celkovom hodnotení auta.

 

Plusy

+ efektívna a výborne fungujúca hybridná sústava

 

+ spotreba

 

+ bohatá výbava

 

+ naladenie podvozka

 

Mínusy

- menší batožinový priestor

 

- aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach

 

Technické údaje

Motor - zážihový 3-valec + elektromotor

 

zdvihový objem – 1 490 cm3

 

kapacita batérie – 4,3 Ah

 

systémový výkon /kW/k/ot/min/ - 85/116/5 500 ot/min

 

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 120/3 600 – 4 800 ot/min

 

prevodovka – bezstupňová CVT

 

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 9,7

 

max. rýchlosť - /km/h/ - 175

 

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - 3,5/2,8/4,0

 

dĺžka x šírka x výška/cm/ - 394,0/174,5/150,0

 

rázvor /cm/ - 256,0

 

pohotovostná hmotnosť /kg/ - 1 110

 

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 286/935

 

objem palivovej nádrže /l/ - 36

 

základná cena vozidla od /€/ - 20 690,- €

 

cena testovaného vozidla /€/ 28 590,- €

 

 

Text a foto: Samuel Vanko

 

 

© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén