Aktuálna súťažná otázka
Je SsangYong japonská značka?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Mazda CX7 - Už aj pre skromnejších...

6.3.2010
Mazda CX7 je autom, ktoré čímsi predbehlo BMW X6. Majitelia „bavorákov“ nerozčulujte sa, pretože skvelú X6-ku predbehlo iba v tom, že bolo prvým, ktoré aj keď vyzerá ako vyššie SUV, do zákrut dokázalo ísť tak, ako nízke športové auto. Motor s výkonom 173 koní a dobre naladený podvozok mu to umožňujú teraz aj pri dieselovej verzii...

Omladená a luxusnejšia
CX7 je autom na ktorom vidno, že dbá na to, aby si zachovalo črty, ktoré ho s rodinou Mazda spájajú. Predná časť pripomína RX-8, bok má niečo z trojky aj dvojky, zadná časť sa v čomsi ponáša na šestku. Jednoducho – patrí do „zoom-zoom klanu“.
Exteriér prešiel faceliftom, ktorý zdynamizoval výzor prednej časti, no podstatnejšie ho nezmenil. Vo vnútri pribudla klavírna čerň a chromované prvky. Páčilo sa nám podsvietenie prístrojov, ktoré pred slnečnými odleskami chránia tubusy, do ktorých sú hlboko zapustené. Všetky dôležité ovládače majú logické umiestnenie, kožené, elektrický nastaviteľné sedadlá sú príjemne pohodlné a majú slušné bočné držanie. K luxusnému dojmu prispieva i akustický systém Bose.

Praktické skúsenosti
To, že sa v aute dobre sedí sme už napísali. To však platí hlavne pre predný rad sedadiel. Vzadu je predsa len trocha menej miesta v oblasti kolien (pre vyšších aj nad hlavou), zato je tu však dostatočná šírka aj na komfortné usadenie troch spolujazdcov. Páčilo sa nám praktické sklápanie zadných operadiel, cez zapustené tiahla v batožinovom priestore. Je pravdou, že kufor nepatrí k najväčším, ale je väčší ako v BMW X6, ktoré nám táto Mazda koncepciou neustále pripomínala.

Dobré rozhodnutie
Mazda CX7 mala pre európskych motoristov jednu chybu - benzínový agregát, ktorý mal síce dobrý výkon, no daňou za adrenalínovú jazdu bola spotreba výrazne prekračujúca hranicu spotreby desiatich litrov. A tak neľahká krízová doba manažment možno inšpirovala k tomu, aby povolil inštalovanie dieselového agregátu s označením 2,2 MZR CD. S ním získava toto auto veľkú šancu na to, aby si značka vylepšila súčasné predajné čísla. Cena, ktorá sa začína od 28 990.- € je za takto dobré auto stanovená veľmi triezvo.

Na ceste nezahanbí
Naftový agregát s výkonom 173 sľuboval už pred testom, že sa pokúsi s vyššou hmotnosťou statočne popasovať. Menej optimizmu v nás však vyvolával údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h – 11,3 s. A tak sme stlačili štartovacie tlačidlo, ktoré je súčasťou vybavenia označeného ako Revolution. Musíme priznať, že motor pri studenom štarte počuť. Po zahriati však už neruší, a tak prichádza na rad uspokojenie našej chuti vyskúšať si aký vlastne je.
Agregát začne produkovať citeľný výkon keď sa otáčky začnú približovať k dvojtisícovej hranici. Neprerušovaný a silný ťah vnímame až po hranicu 3 500 otáčok, potom je už iba lineárny a postupne padá. Po pár desiatkach metrov, pri ktorých skúšame dynamiku vozidla prichádzame na to, že smerom hore treba preraďovať rýchlo. Šesťstupňová manuálna prevodovka nemá úplne ideálne krátke dráhy, no sú absolútne presné aj kvôli tomu, že je príjemne tuhšia. Pri rýchlom preraďovaní získavame subjektívny pocit, že auto zrýchľuje oveľa lepšie ako udáva výrobca. Zaujímavé je, že na križovatkách máme iba mizivé percento víťaziacich konkurentov, ktorých sa vďaka dravému výzoru bielej Mazdy „posadenej“ na gigantických kolesách nájde všade dosť. K tomu, že víťazíme prispieva 400 Nm krútiaceho momentu a systém Active Torque Split, ktorý rozdeľuje trakciu medzi obe poháňané nápravy tak dokonale, že sme nezaznamenali ani raz prekĺznutie niektorej z nich (prioritu má vždy predná, v prípade straty adhézie však ide dozadu až 50 % výkonu).

V teréne opatrne!
Napriek tomu, že spomínaný systém robí z CX7 „štvorkolku“ je príjemnejšou jazda po pevnom asfaltovom povrchu. Pri tej sme vychutnávali optimálnu tvrdosť podvozka, s ktorým sme mali pocit, že sedíme v nižšom aute. CX7 sa totiž skoro vôbec nenakláňa! Sklamanie však priniesol náš pokus o jazdu po hlbokom a mokrom snehu a po blate. Vtedy sme zaznamenali výrazné obmedzovanie elektronikou a pri pokuse o prejazd dlhšieho terénneho úseku sme zacítili zápach spojky. To nás presvedčilo o tom, že tomuto autu by svedčala i automatická prevodovka, ktorá sa žiaľ pre Európu nedodáva, ale aj menšie obmedzovanie elektronikou. Takže ak s CX7 do terénu, tak iba do ľahšieho a s veľkou dávkou citu...

Dobré auto
Mazda alternatívnym rozšírením ponuky pohonnej jednotky pre CX7 urobila, podľa nás, dobrý ťah. Na trhu pribudlo auto, ktoré si zachovalo excelentné jazdné vlastnosti, s motorom, ktorý (ak mu vodič porozumie) dokáže jazdiť s ťažšou karosériou (má pohotovostnú hmotnosť 1 800 kilogramov) príjemne dynamicky, ale úsporne. Naša spotreba počas testu sa pri naozaj svižnej jazde (z križovatiek sme chceli vždy vyrážať ako prví...) po meste pohybovala od 7,5 do 8,9 litra nafty na 100 km. A mimo mesta sme predpisovo dokázali ísť za 7,2 litra!

PLUSY
+ podvozok
+ exteriér
+ spotreba

MÍNUSY
- jazda v ťažšom teréne

Technické parametre
Motor
prepĺňaný naftový R4

Objem motora cm3
2 184

Max. výkon kW/k/ot. min
127/173/3 500

Max. krútiaci moment Nm/ot.min
400/2 000

Zrýchlenie 0 – 100 km/h s
11,3

Max. rýchlosť km/h
200

Spotreba mesto/mimo/kombinácia l/100 km
9,1/6,6/7,5

Pohotovostná hmotnosť kg
1 800

Celková hmotnosť kg
2 430

Rozmery d/š/v cm
470 x 187 x 164,5

Rázvor náprav cm
275

Objem batožinového priestoru l
455/774

Emisie CO2 g/km
199

Cena: s DPH od 28 990,- €

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén