Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v pondelok o cca 17:00 na STV Šport, v utorok o 17:35 na STV2 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai IONIQ 6
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Je Mazda japonská automobilka?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Nissan NV200 Combi 1,5 dCi - Dodávka pre siedmich...

26.3.2011

 

Nissan NV200 Combi je príkladom toho, že aj na platformu skonštruovanú pre dodávku sa dá namontovať karoséria combi pre siedmich pasažierov. Nissanu sa experiment vydaril a najzaujímavejšie na ňom je, že variabilita sedadiel umožňuje v prípade potreby toto „osobné combi“ premeniť veľmi rýchlo aj na - dodávku.


Exteriér
NV200 sa zvonka každému páčiť nemusí. Auto je úzke a vysoké. Dizajn nie je tradične európsky, ale bočná silueta je zvládnutá veľmi slušne a príjemne pôsobiaca predná časť prezrádza absolútny rešpekt pred zákonitosťami aerodynamiky. Najpodstatnejším argumentom pre tých, ktorým sa exteriér nepáči môže byť ten, že toto auto získalo titul Dodávka roka 2010 (Van of the Year). Hoci ho nedostalo za exteriér, ale za - interiér...

Zvláštne okná
Netradične riešené sú okná na dvojici posuvných dvier určených pre nastupovanie do druhého a tretieho radu sedadiel. Namiesto klasického otvárania celej presklenej plochy sa dá odsunúť iba malý otvor v jej strede, a tak má cestujúci vzadu výhľad ako cez priezor obrneného transportéra, a to nám po čase začalo dosť prekážať...

Variabilita do A po Z...
Dopredu sa nastupuje výborne aj vďaka malému schodíku. Vodič i spolujazdec sedia vyššie a preto majú dobrý prehľad o tom, čo sa deje na ceste. Občas nám pri odbočovaní prekážal A stĺpik, ktorý je robustný, no určite spoľahlivo spevňuje karosériu. Ergonómia pracoviska vodiča je zvládnutá slušne. Radiaca páka na výstupku stredovej konzoly padne priamo do dlane, palubné prístroje sú prehľadné. Potešil nás hlavne prehľadný analógový rýchlomer. Otáčkomer je už ale digitálny a do jeho plochy sa premieta aj obraz z cúvacej kamery. Obrazovka by mohla byť o čosi väčšia, no nás pri cúvaní v meste potešilo to, že tam vôbec bola. Vpredu nám chýbal priestor na odloženie 1,5 litrovej fľaše a sklamala nás aj odkladacia priehlbina pred spolujazdcom, ktorá je namiesto uzatvárateľnej skrinky. Do nej si totiž nemôžete nič odložiť, pretože by to mohlo na parkoviskách zbytočne provokovať všadeprítomných zlodejov. Zaujalo nás ešte zvláštne umiestnenie zdviháka a náradia, ktoré dostalo miesto pod spolujazdcovým sedadlom. A to je vlastne veľmi praktické využitie inak zbytočne prázdneho miesta a navyše – „vercajch“ neuberá z priestoru pre batožinu.
Druhý rad, určený pre troch pasažierov, je delený v pomere 60:40 a nastupuje sa naň vďaka posuvným dverám veľmi pohodlne. Keď sme si ho vyskúšali pochopili sme, že ocenenie práve za priestor získalo NV200 absolútne oprávnene. Priestor je nielen pred kolenami, ale aj v oblasti ramien a aj nad hlavou.
Tretí rad je určený iba pre dvoch. Ku cti mu slúži, že na rozdiel od ostatných sedemmiestnych vozidiel je toto sedenie pre pasažierov až do výšky 180 cm takmer plnohodnotné. Jediným obmedzením je výška sedákov, ktoré by predsa len mohli byť umiestnené o čosi vyššie. No to by NV200 zrejme prišla o svoju úžasnú variabilitu...
Zaujalo nás, že ešte aj za tretím radom zostalo na dĺžku poctivých päťdesiat a na šírku 121 centimetrov pre batožinu. Ak sa však v aute nevezie sedem pasažierov, tak jednoduchou manipuláciou sa dajú sedadlá vyklopiť do strán smerom nahor a podlahová plocha sa predĺži na stopätnásť centimetrov. No a ak vezieme iba seba a spolujazdca, tak môžeme sklopiť i druhý rad a to už máme k dispozícii plochu pre stošesťdesiat centimetrový náklad. Nakladanie uľahčujú dvere delené vertikálne v pomere 60:40, ktoré sa otvárajú do strán.

Skromný naftiak, ale...
Na toto auto sa dá zvyknúť v prípade, že nie ste rigoróznymi vyznávačmi komfortu. Zaujalo nás, že pracovný podvozok (vpredu so zavesením McPherson a vzadu s jednoduchou nápravou s listovými perami) dobre zvláda zákruty. Karoséria sa príliš nenakláňa, zadná náprava (a to nás naozaj prekvapilo) na priečnych nerovnostiach dramaticky neodskakuje. Musíme pochváliť i posilňovač riadenia, ktorý s pribúdajúcou rýchlosťou primerane tuhne. Vyšší komfort jazdy prichádza s dostatočným zaťažením podvozka. Ak je v aute sedem pasažierov s batožinou stáva sa jazda takmer „plavná“.
Pod kapotou testovaného vozidla bola najskromnejšia hviezda aliancie Renault-Nissan – turbodiesel 1,5 dCi. Pri obsadení dvoma cestujúcimi sa s veľkým combi dalo jazdiť po meste so spotrebou tesne nad 6 l/100 km. Na diaľnici sme sa pri rýchlosti 130 km/ dostávali k hranici 7,5 l/100 km, no tu nám už prekážal výrazný aerodynamický a aj motorový hluk, ktorý sa nepríjemne prenášal do kabíny. Škoda, že prevodovka je iba 5-stupňová, šiesty stupeň by hlučnosť i spotrebu mohol veľmi pravdepodobne výrazne znížiť. Hendikep menšieho obsahu a jeho výkonu (85 k) sa pri plnej obsadenosti sedadiel prejavoval miernym zhoršením dynamiky. Opatrnejší sme museli byť najmä pri predbiehaní kamiónov na horských priechodoch...

Záver
Sedemmiestny Nissan NV200 Combi je podľa nás výborným riešením pre menšie firmy, ktoré potrebujú odviezť pracovníkov na pracovisko a následne im priviezť i menšie množstvo materiálu a náradia. Na aute nás zaujala kvalita vyhotovenia. Tá sľubuje, že tento „mikrobus“ vo firemnom autoparku vydrží dlho. Ako rodinné auto by sme ho vzhľadom na menší rozsah bezpečnostnej výbavy, vyšší hluk v kabíne a zvláštne malé okná vzadu neodporúčali...

PLUSY
+ variabilita interiéru
+ spotreba
+ priestrannosť
+ cúvacia kamera
MÍNUSY
- hluk v kabíne
- 5-stupňová prevodovka


Technické údaje:

Motor
4/16 common-rail

Zdvihový objem (cm3)
1 461

Výkon (kW/k/ot/min)
63/85/3 750

Krútiaci moment (Nm/ot/min)
200/2 000

Pohon
prednej nápravy

Prevodovka
5-stupňová manuálna

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
výrobca neudáva

Maximálna rýchlosť (km/h)
158

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
5,8/5,0/5,3

Dĺžka x šírka x výška (cm)
440 x 211 x 186

Rázvor (cm)
272,5

Rozmery batožinového priestoru dĺžka x šírka x výška (cm)
204 x 150 x135,8

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 333

Celková hmotnosť (kg)
2 000

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové/bubnové

Cena vozidla od (€)
16 812 s DPH

Cena testovaného vozidla (€)
21 084 s DPH



 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén