Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Tip travel
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Využíva Mercedes-Benz E300 de benzínový agregát?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Renault Austral 1,33 TCe HEV: pod tlakom očakávaní

15.6.2023

Renault Austral to od začiatku nebude mať jednoduché. Je v preplnenom segmente a pod tlakom očakávaní z každej strany. Nároky naň kladie hlavne automobilka, ktorá sa Australom pokúša nahradiť viacero „vypadnutých“ modelov. Na rodinnom výlete sme si vyskúšali, či sa Renault neprerátal.

 

 

EXTERIÉR

Dizajn je vydarený a veľmi pekne skrýva proporcie vozidla. Austral má 4,5 metra a bacuľaté boky. Krivky nakreslené dizajnérom však jeho bacuľatosť pekne maskuje. Výhodou vizuálu je, že síce drží líniu dizajnového smeru automobilky, no je svojský a zatiaľ nepomýliteľný. Ide o prvý model postavený na celkom novej platforme, ktorá je pripravená na výraznú elektrifikáciu. Vynovené logo Renaultu pripomína, že francúzska automobilka je pripravená na novú éru automobilizmu. Austral už v základe ponúka bohatú výbavu. Dopredu svieti adaptívnymi LED svetlometmi, pri parkovaní pomáhajú parkovacie senzory vpredu a aj vzadu. Dizajn je zároveň účelne aerodynamický, čo pri jazde oceníte minimálnym aerodynamickým hlukom.

 

INTERIÉR

Prvé čo v interiéri padne do oka je masívna rukoväť stredovej konzoly. Osobne mi príde samoúčelná, zbytočne veľká a zavadzajúca. Po čase som si na ňu síce zvykol, ale keby som mohol, nechcel by som ju tam. Je to však jediná výčitka, ktorú som v interiéri našiel. Austral sme týždeň používali ako služobné vozidlo. Pri neustálom vysadaní a nasadaní človek ocení bezkľúčový vstup a množstvo odkladacích priestorov na drobnosti. Palubná doska je moderná a kraľujú jej dva displeje. Stredový displej skrýva vynikajúcu navigáciu, využívajúcu mapy od google. Funguje veľmi dobre a reaguje rýchlo. Je však dôležité si multimediálny systém openR Link pred jazdou a používaním dobre nastaviť. Zaberie to čas a nie je bezpečné robiť nastavenia za jazdy. Výhodou je, že napríklad trasu si môžete pripraviť ešte doma a potom si ju cez aplikáciu preniesť na obrazovku v aute. Pochvalu si Renault zaslúži za zachovanie hardvérových ovládačov pod stredovým displejom.

 

Testovací týždeň sme ukončili dlhou jazdou z Bratislavy do Vysokých Tatier a späť. Do interiéru sme vopchali veci pre štyroch turistov a do interiéru sa nasťahovali štyria pasažieri. Priestor si našiel každý a cestu zvládli aj dospeláci bez únavy. Komfort je na vysokej úrovni. Batožinový priestor je variabilný a záleží od nastavenia posuvnej zadnej lavice. Základných 500 litrov je možné zväčšiť na 575 litrov. Samotný interiér v dverách a stredovej konzole ponúka ďalších 35 litrov.

 

JAZDA

Pod prednou kapotou stredne veľkého Australu pracuje štvorvalcový benzínový agregát s objemom 1,33 litra. Jeho výkon 116 kW stačí na veľmi príjemnú dynamiku. Pri plnom zaťažení a v kopcoch síce nestráca dych, ale v zrýchleniach už neoslní. Pri racionálnom zhodnotení však treba povedať, že viac výkonu nie je treba. Motor spolupracuje s automatickou prevodovkou CVT. Tá trocha utlmuje schopnosti agregátu, na druhej strane je komfortná a dobre naladená. Jej ovládanie pákou za volantom si vyžiada trocha trpezlivosti a zvyku. Prvé dni budete namiesto radenia púšťať stierače.

Benzínový agregát, ktorému sekunduje mild-hybridná technológia si nepočínal zle ani v oblasti apetítu. Vôbec sme ho nešetrili a stovky kilometrov v meste doplnila dynamická diaľnica, horský priechod a len sotva 5 desiatok kilometrov okresných ciest. Nedosiahol som síce sľubovaných 6,2 – 6,5 litra, ale môj výsledok 7,0 l 100/km nie je vôbec zlý. Pri troche snahy by som určite podliezol 7 litrov, a to aj s plne naloženým Australom.

Renault zvládol domácu úlohu znamenite. V prepchatom segmente to nebude mať jednoduché, ale konkurencii môže veru poriadne podkúriť.

 

Plusy

+ kvalita spracovania

+ bohatá výbava

+ veľkosť batožinového priestoru

+ vydarený dizajn

+ komfort cestovania

 

Mínusy

- automatická prevodovka utlmuje schopnosti agregátu

 

 

Technické údaje

Motor - zážihový 4-valec

zdvihový objem – 1 332 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 116/158/ 5 250 – 5 500

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 270/ 1 800 - 3 750

prevodovka – bezstupňová CVT

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 9,7

max. rýchlosť - /km/h/ - 175

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km / - /-/6,2 – 6,5

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 451,0/166,4/182,5

rázvor /cm/ - 266,7

celková hmotnosť /kg/ - 2 003

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 500 - 575/ 1 525

objem palivovej nádrže l/ - 55

základná cena vozidla od /€/ - 30 400,- €

cena testovaného vozidla /€/ - 42 000,- €

 

 

Text a foto: Samuel Vanko

 

© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén