Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Používa MG4 XPOWER jeden elektromotor?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Slušná nádielka komfortu: Kia Sportage 2.0 CRDi

17.4.2008

 

Juhokórejská automobilka Kia zapustila na Slovensku hlboké korene. V žilinskom závode sa vyrába aj model Sportage, teda môžeme ho pokojne pokladať za domáci produkt.



Kompaktné športovo-úžitkové vozidlá a naftové motory, to je asi najlepšie riešenie v tejto „branži“. Veľký krútiaci moment spoľahlivo potiahne nielen vozidlo, ale aj prípadný príves. Na druhej strane stojí nižšia náročnosť naftovej pohonnej jednotky na palivo v porovnaní s adekvátnymu motorom z benzínovej ponuky. Ďalším pozitívom automobilov tohto typu je lepšia priechodnosť aj mimo bežných ciest a vyššia pozícia za volantom. Tá dáva majiteľovi pocit väčšej slobody a nadhľadu. Tieto vlastnosti je schopná ponúknuť aj Kia Sportage.

Dizajn v klasike

Viaceré automobilky vyslali do sveta SUV štýlovo moderné produkty, Sportage zostáva v tomto smere pri klasickom triezvom štýle. Tvarovo je kombináciou naznačenej hranatej karosérie a zdôraznených oblín najmä okolo blatníkov. Je vlastne akýmsi klasikom, ktorý sa presadzuje skôr solídnym ako extravagantným výzorom. Ten sa v prípade aktuálneho modelu zmenil po facelifte veľmi mierne. Nový štýl dostali nárazníky, teraz sú nalakované vo farbe karosérie.

Dielenská poctivosť

Prvý pohľad, hodnotiaci interiér, spravidla spočinie na palubnej doske. Ona a jej okolie sa predstavujú dobrým dielenským spracovaním, vhodne sú zvolené aj materiály. Pôsobia opticky vyvážene a dobre pôsobí aj zvolená kombinácia tmavších odtieňov. Stredová konzola nesie imitáciu lesklého hliníka, ovládače a prepínače autorádia a klimatizácie sú v dosahu pravej ruky vodiča. Na prístrojovom paneli dominuje dobre čitateľný rýchlomer, vľavo je otáčkomer a vpravo teplomer chladiacej kvapaliny a palivomer. Pod volantom možno obsluhovať páčku ovládajúcu elektroniku tempomatu. Tu treba použiť trochu intuície, alebo väčšie klopenie zraku do daného priestoru. Vyššiu jazdnú bezpečnosť poskytuje ESP s možnosťou vypnutia. Vodič aj spolujazdec si pochvália ponuku priestoru, obdobne sa vyjadria aj spolucestujúci vzadu. Na batožinu však veľa miesta nezostáva, v základnom usporiadaní je k dispozícii 332 litrov. Ak máte kufor plný a potrebujete doň vložiť bez rizika ďalší predmet, dá sa tak urobiť po otvorení sklenej časti piatych dverí. Po sklopení zadného sedadla je k dispozícii 1411 litrov.

Štandardný výkon

Dvojlitrový konzument nafty vyvinie maximálny výkon 103 kW, čo je v tejto spoločnosti štandardný základ. Spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, jej odstupňovanie je zvolené vhodne. Motor má v sebe skrytú dostatočnú pružnosť, spoľahlivo pracuje aj pripájateľný pohon všetkých kolies. Podvozok ponúka dobrú dávku komfortu nielen na dlhších trasách, ale aj vtedy, ak sa majiteľ vydá mimo spevnených ciest. Razantný prejazd zákrut znamená výraznejšie nakláňanie karosérie. Pri ekonomickejšom jazdení sa dá dostať pod hranicu 8 litrov na 100 kilometrov, čo je solídna hodnota. Kia si verí aj v prípade automobilu Sportage. Dostal taktiež nadpriemerne dlhú záruku, čo má byť zároveň jeden z argumentov na získavanie potenciálnych kupcov.

Jozef Beníček
Foto: autor

Technické údaje

Kia Sportage 2.0 CRDi

Motor naftový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1991
Max. výkon (kW/k) pri (ot/min) 103 (140)/4000
Max. krút. moment (Nm) pri (ot/min) 305/2000
Maximálna rýchlosť (km/h) 177
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,0
Spotreba paliva
mesto/mimo/kombinovaná (l/100 km) 8,9/6,2/7,1
Objem nádrže (l) 58
Objem kufra (l) 332/1411
Pohotovostná/užitočná hmotnosť (kg) 1760/500
Rozmery (mm) 4350x1800x1695
Rázvor (mm) 2630
Prevodovka 6-stupňová manuálna

Cena: od 809 700 Sk s DPH

Plusy:

● ekonomicky pracujúci motor
● dobre odstupňovaná šesťstupňová prevodovka
● ovládanie a ergonómia
● komfortné jazdné vlastnosti
● priestor vpredu aj vzadu
● vyklápacie okno zadných dverí
● variabilita vnútorného priestoru
● dĺžka záruky na vozidlo

Mínusy:

● väčší náklon karosérie v zákrutách
● kapacita batožinového priestoru
● ovládanie tempomatu

 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén