Rüsselsheim – Opel Zafira prinesie prostredníctvom modelového roku 2008 výraznejšie športové línie, vyššie výkony motorov a nižšiu spotrebu. Novinkou pod kapotou sú benzínový motor s objemom 1,6 l a dva naftové agregáty 1.7 CDTI.
Všetky pohonné jednotky zodpovedajú súčasnému trendu. Sú výkonnejšie a pritom hospodárnejšie. Opel očakáva začiatkom budúceho roka výrobu dvojmilióntej Zafiry. Od uvedenia Zafiry druhej generácie v polovici roku 2005 si Zafira drží v Európe vedúce postavenie vo svojej triede, za čo vďačí vyše 450 000 predaným exemplárom, čo predstavuje trhový podiel asi desať percent. Modernizovaná Zafira sa vo svetovej premiére predstaví na autosalóne v talianskej Bologni (7. – 16. decembra 2007).
Novú Zafiru charakterizujú výrazná predná i zadná časť, ktoré jej dodávajú zreteľne športový nádych. Samozrejme, že i nová Zafira má známy systém uchytenia sedadiel Flex7, ktorý umožňuje rýchlu premenu interiéru podľa okamžitých potrieb bez toho, aby bolo nutné sedadlá vyberať z vozidla. Pre modernizovanú Zafiru je pripravených spolu jedenásť (!) rôznych motorov: 1.6 CNG (69 kW/94 k) 1,6 l (85 kW/115 k), 1,8 l (103 kW/140 k), 2,2 l (110 kW/150 k), 2.0 T (147 kW/200 k), 2.0 T OPC (176 kW/240 k), 1.9 CDTI 74 kW/100 k), 1.7 CDTI (81 kW/110 k), 1.9 CDTI (88 kW/120 k), 1.7 CDTI (92 kW/125 k), 1.9 CDTI (110 kW/150 k). Nové prepĺňané vznetové motory 1.7 CDTI s výkonmi 81 kW/110 k a 92 kW/125 k sú štandardne prepojené s manuálnymi šesťstupňovými prevodovkami. Nová Zafira ponúkne celý rad sofistikovaných technológií, z ktorých mnohé sa v tejto triede objavujú prvý krát. Ide napr. o unikátny interaktívny podvozok IDSPlus (dodávaný na želanie) so systémom adaptívnych tlmičov CDC (Continuous Damping Control), ktorý garantuje maximálnu mieru komfortu, dynamiky a bezpečnosti. Podvozok IDSPlus prepojuje systémy ESPPlus, ABS a CDC a dokáže bleskovo meniť charakteristiku podvozka podľa okamžitých jazdných podmienok.