Dnes je piatok, 4 júl 2025
|
Wolfsburg/Viedeň – Na Wiener Motorensymposium 2008 sa predstavil naftový motor BlueTDI, ktorý vojde do sériovej praxe v polovici roka. Pod kapotu ho dostane model Volkswagen Jetta.
Agregát 2.0 TDI (103 kW/140 k; 320 Nm) vychádza z motora použitého v Tiguane, ktorý má vstrekovanie common-rail. Kvôli prísnym americkým predpisom bol upravený a vybavený novým katalyzátorom výrazne redukujúcim kysličníky dusíka (NOx). Okrem toho sa optimalizovala poloha vstrekovačov vo valcoch a využili sa snímače tlaku vo valcoch. Pomocou nich sa dosahuje presnejšie a rýchlejšie ovládanie spaľovania paliva, čo má za následok nižšiu spotrebu a produkciu nižšieho monožstva škodlivých látok. Motor je vybavený aj novým vstrekovacím čerpadlom a dvojitou recirkuláciou výfukových plynov. Prvýkrát sa v celosvetovom meradle využíva vysokotlaková a doplnková nízkotlaková recirkulácia. Táto nová technológia sa podieľa najvýznamnejším spôsobom na redukcii kysličníkov dusíka vo vnútri motora, znižuje ich až o 60 pecent. Celkové zníženie emisií, prostredníctvom oxidačného katalyzátora, časticového filtra a zásobníkového katalyzátora NOx, predstavuje 90 percent.
VW TAIGO 1.5 TSI4.7.2025 |
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0 TDI DRIVE 1304.7.2025 |
NOVÝ FIAT GRANDE PANDA4.7.2025 |
LEXUS RZ 300e1.7.2025 |
RENAULT 5 E-TECH TECHNO1.7.2025 |
ŠKODA ELROQ RS1.7.2025 |