Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Tip travel
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Využíva Mercedes-Benz E300 de benzínový agregát?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Športové modely Toyoty vo verzii GR a GR SPORT sú snom každého automobilového nadšenca

2.8.2023

Vozidlá z radu GR - GR Supra, GR Yaris a GR86 čerpajú zo skúseností pretekárskeho tímu TOYOTA GAZOO Racing a sú ukážkou schopností spoločnosti Toyota pri výrobe áut, ktoré vyvolávajú emócie nielen za volantom. Populárne modely z dizajnového radu GR SPORT inšpirovaného motoristickým športom zase odkazujú na úspechy v rely a iných pretekoch po celom svete.

TOYOTA GAZOO Racing je tím, ktorý zastupuje japonskú automobilku v najprestížnejších svetových šampionátoch. Zoznam ich úspechov je skutočne pôsobivý. Za mienku stoja majstrovské tituly vo WRC, päť víťazstiev na pretekoch 24 hodín Le Mans, tituly majstra sveta vo vytrvalostných pretekoch či triumfy na nebezpečnej Rely Dakar. Tým sa však aktivity TOYOTA GAZOO Racing nekončia. Ide tiež o výkonnú technologickú základňu,  ktorej riešenia a poznatky získané počas súťaží sa využívajú na vytváranie nových vozidiel.

 

Na základe skúseností pretekárskeho tímu vznikol rad GR. Patria sem autá, ktoré umožňujú prežívať športové emócie aj bežných vodičom. Vynikajú nielen výkonnými pohonmi, ale majú aj dynamický dizajn a sú tiež prepracované z hľadiska aerodynamiky aj mechaniky.

 

„Značka Toyota je roky známa výrobou legendárnych športových áut a rad GR tieto tradície rozvíja. Rýchlosť, akou sa celé série vypredajú, je dôkazom neuveriteľného úspechu týchto modelov a tímu TOYOTA GAZOO Racing. Teší nás aj veľký záujem o dizajnový rad GR SPORT. Autá v tejto verzii patria medzi najobľúbenejšie v rade,“ hovorí Mateusz Malinowski, regionálny produktový manažér Toyota Central Europe.

 

Toyota GR Supra

Model GR Supra, klasické dvojmiestne kupé sa predáva aj na Slovensku. Auto vyniká skvelými jazdnými vlastnosťami, ktoré sú výsledkom jeho dizajnových predností. Za spomenutie stoja ideálne proporcie rázvoru (dĺžka rázvoru a šírka rozchodu kolies je v pomere 1,55) a dokonalé rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú časť, ako aj zadný pohon.

 

Model GR Supra je v ponuke s 3-litrovým motorom Twin-Scroll Turbo s výkonom 340 k a krútiacim momentom 500 Nm alebo s 2-litrovým motorom Twin-Scroll Turbo s výkonom 258 k a krútiacim momentom 400 Nm. Oba motory sú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, pričom väčší motor možno konfigurovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s inteligentným riadením iMT. Vo verzii s 3-litrovým motorom a automatickou prevodovkou auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

 

Toyota GR Yaris

V roku 2020 debutoval na automobilovom trhu model GR Yaris, ktorý sa môže pochváliť rodokmeňom z rely. Toto exkluzívne vozidlo sa teší veľkej obľube po celom svete a rýchlo sa stalo kultovým autom. Jeho produkcia  je prísne obmedzená. Vyrába sa iba v špecializovanej GR Factory v Japonsku.

 

Auto je postavené na unikátnej TNGA platforme, zloženej z prednej časti platformy modelu Yaris GA-B a zadnej časti GA-C Corolla. Táto konštrukcia umožnila použiť stály pohon 4x4 GR-FOUR, ktorý prenáša výkon 261 koní generovaný trojvalcovým preplňovaným motorom 1.6. Auto má šesťstupňovú manuálnu prevodovku a zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Vozidlo je dokonale vyvážené aj z hľadiska zníženia hmotnosti a aerodynamiky. Vďaka tomu váži iba 1 280 kg a pomer hmotnosti a výkonu je 4,9 kg/hp.

Toyota GR86

V roku 2022 bol rad športových vozidiel Toyota doplnený o model GR86. Počet áut určených pre slovenský trh bol vypredaný takmer okamžite.

 

Nástupcom ikonickej Toyoty GT86 je štvormiestne kupé s pohonom zadných kolies. Automobil si zachováva klasické usporiadanie pohonnej jednotky umiestnenej vpredu a pohonu zadných kolies, ako aj atmosférický 2,4-litrový motor typu boxer, ktorý generuje výkon 234 k a krútiaci moment 250 Nm.

 

Model GR86 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy (6,9 sekundy s automatickou prevodovkou). Maximálna rýchlosť vozidla s manuálnou prevodovkou je 226 km/h, s automatickou je to 216 km/h. Auto má štandardne zadný diferenciál Torsen s obmedzenou svornosťou a oproti svojmu predchodcovi má tuhšiu konštrukciu, nižšie ťažisko a o 20 kg nižšiu hmotnosť. Podobne ako GT86 sa rýchlo zaradilo medzi obľúbené autá nadšencov driftovania.

 

Dizajnový rad GR SPORT

Najpopulárnejšie modely Toyota sú dostupné aj vo verzii GR SPORT, ktorá športovými štylistickými detailmi odkazuje na tím TOYOTA GAZOO Racing. Autá sa vyznačujú špeciálnym dizajnom kolies, jedinečným lakovaním, veľkým množstvom označení GR, ako aj interiérom plným športových akcentov. Verzie GR SPORT majú zvyčajne tiež upravené charakteristiky odpruženia a riadenia.

 

V súčasnosti je verzia GR SPORT dostupná pre modely Yaris, Yaris Cross, Corolla hatchback, sedan a kombi TS, Toyota C-HR, RAV4, RAV4 Plug-in Hybrid a Hilux. Variant GR SPORT bude ponúkaný aj pri druhej generácii Toyoty C-HR, ktorá bola na slovenský trh uvedená 26. júna tohto roku.

 

 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén