Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai SANTA FE
 
 
Aktuálna súťažná otázka

Využíva Suzuki Swift dieslový agregát?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Súboj gigantov

17.6.2008

 

Le Mans – Tohtoročné preteky 24 hodín v Le Mans boli mimoriadne zaujímavé. V tréningoch dominovali vozidlá Peugeot 908 HDI FAP a vyzeralo to tak, že si zapíšu aj celkové víťazstvo.

Nakoniec zostalo všetko po starom, keď prototyp Audi R10 TDI pilotovaný posádkou Tom Kristensen (Dánsko)/Rinaldo Capello (Taliansko)/Allan McNish (Škótsko) najazdil 381 kôl, čo znamená absolvovanie vzdialenosti 5193 kilometrov. Pre Kristensena to bolo už ôsme víťazstvo v Le Mans, McNish tu zvíťazil trikrát a Capello dvakrát. A aby sme uviedli kompletnú štatistiku, tak Audi R10 TDI zostalo na najvyššej priečke v uplynulých troch ročníkoch a od roku 1999 to bol ôsmy primát tejto značky. Preteky sledovalo pri trati 258 500 divákov. Samozrejme, úspech v tak náročných pretekoch je aj výsledkom perfektnej práce mechanikov a vytrvalosti techniky. Preteky sťažoval dážď, s ktorým sa lepšie vysporiadali vozidlá so štyrmi kruhmi v logu. Na deviatom mieste skončila posádka Mücke/Charouz/Enge (Lola Aston Martin) s dvojicou českých jazdcov, keď do pretekov odštartovala zo šiestej pozície.

Poradie v pretekoch 24 hodín Le Mans:

1. Capello/McNish/Kristensen (Audi R10) – 381 kôl, 2. Gené/Minassian/Villeneuve (Peugeot 908) – 380, 3. Montagny/Zonta/Klien (Peugeot 908) – 378, 4. Luhr/Premat/Rockenfeller (Audi R10) – 374, 5. Biela/Pirro/Werner (Audi R10) – 367, 6. Lamy/Sarrazin/Wurz (Peugeot 908) – 366.

   
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén