TIP travel
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Vyrábajú VW Golf dlhšie ako 50 rokov?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Honda CR-V 2,2 i-DTEC 2013 - Tentoraz s automatom...

19.6.2013

Exteriér

Dĺžka a výška vozidla sa v porovnaní s treťou generáciou znížili o 5 a o 30 mm. Pozitívnym je zistenie, že sa tak stalo bez toho, aby táto zmena mala vplyv na ešte lepšiu priestrannosť interiéru.

Napriek tomu, že i štvrtú generáciu možno už po prvom letmom pohľade zaradiť jednoznačne do rodiny CR-V, novinka má agresívnejšie rysy, vylepšenú aerodynamiku, hlbšie línie karosérie a výraznejšiu prednú časť. Línie predného robustného nárazníka dopĺňa horizontálna trojdielna mriežka chladiča a hlboko zapustené svetlomety. Spodná časť predného nárazníka bola navrhnutá s väčším nájazdovým uhlom tak, aby automobilu dodávala schopnosti SUV. Typické zvislé zadné brzdové svetlá, ktoré boli charakteristickým prvkom všetkých generácií modelu CR-V, zostali zachované aj u štvrtej generácie, majú však výraznejší trojrozmerný výraz.

Čelné sklo bolo posunuté o 60 mm vpred (merané ku spodnej hrane skla), vzhľadom k celkovej dĺžke vozidla. Výsledkom je viac priestoru pre posádku. Posunutie čelného skla a nový dizajn kapoty priniesli aj ďalšiu výhodu: zmenšila sa predná kapota, ktorú teraz nie je z miesta vodiča vôbec vidno, čo prispelo k nášmu lepšiemu výhľadu a uľahčilo nám to manévrovanie s vozidlom pri parkovaní. Zväčšil sa aj rozsah výškového nastavenia volantu a sedadla o 10 mm, čo uľahčovalo pri striedaní každému z redakčných vodičov nastavenie vlastnej ideálnej polohy.


Vďaka možnosti sklopenia zadných sedadiel do roviny s podlahou, sa kapacita batožinového priestoru Hondy CR-V zväčšila o 147 litrov. Pokiaľ je vozidlo vybavené iba dojazdovým rezervným kolesom, zvyšuje sa jeho objem na 1669 litrov (so sklopenými sedadlami) alebo na 589 litrov, ak sú zadné sedadlá na svojom mieste. Dĺžka batožinového priestoru sa predĺžila o 140 mm, na 1570 mm, zatiaľ čo výška nakladacej hrany sa znížila o 25 mm a to pri nakladaní rozmerných batožín určite poteší. Neuniklo nám, že imidž nového modelu podporuje i elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru.

Interiér

Na pracovisku vodiča sa nám páčilo, že tie z ovládacích prvkov, ktoré pri jazde potrebuje najviac, dizajnéri všetky sústredili v oblasti pod a okolo volantu, ktorý bol – samozrejme-  tiež multifunkčný. Všetky ostatné tlačidlá, ktoré môže bez ohrozenia bezpečnosti jazdy ovládať aj spolujazdec sú prehľadne a jednoducho usporiadané na stredovej konzole.

Už po prvých metroch s naftovým motorom sme si všimli, že konštruktéri sa naozaj pozorne venovali aj zníženiu hluku, ktorý preniká do kabíny od motora a od kolies. Zvukovo-izolačné materiály v hojnej miere použili nielen v podlahe pod priestorom pre cestujúcich, ale zvukovú izoláciu pridali aj v zadných dverách, v podbehoch zadných kolies, v rámoch dverí, v priehradke medzi kabínou a motorovým priestorom a na kapote. Výsledkom ich snaženia je slušné zníženie hlučnosti v kabíne: až o 3 dB, v porovnaní s treťou generáciou modelu CR-V, ktorá, mimochodom, tiež nebola nijako hlučná....
 

Vo vnútri, okrem kvalitných materiálov, pripútal našu pozornosť predovšetkým 5-palcový „inteligentný“ Multifunkčný displej (i-MID), ktorý umožňuje ovládanie audiosystému, telefónu a navigačného systému. V testovanom vozidle boli aj režim ECON a systém Eco Assist (tie sú súčasťou už  štandardnej výbavy), ktoré spoločne pomáhali znižovať našu spotrebu paliva tým, že nás výraznou zmenou podsvietenia palubných prístrojov informovali o tom, akým štýlom práve jazdíme. Keď sme mali ľahkú nohu tak na prístrojovom paneli žiarilo všetko ekologicky „nazeleno“...

Pre zvýraznenie pocitu priestrannosti vo vnútri vozidla, majú výplne dverí konkávny tvar. To umožnilo posunúť predné sedadlá smerom k okrajom automobilu, kvôli jednoduchšiemu nastupovaniu a vystupovaniu. V dôsledku toho sa medzi sedadlami uvoľnilo viac miesta pre stredovú konzolu, v ktorej sa nachádzajú držiaky nápojov, odkladacia schránka, lakťová opierka a výduchy vetrania do priestoru zadných sedadiel. Zaujímavosťou je aj to, že vzťažný bod bedrového kĺbu cestujúcich na zadnom sedadle bol oproti súčasnému modelu znížený o 38 mm, čo umožnilo dosiahnutie pohodlnejšej polohy na sedenie a zväčšenie priestoru v oblasti hlavy skoro až o 8 centimetrov. Zmena v konštrukcii zadných sedadiel umožnila (sedadlá sú delené v pomere 60/40) ich ľahké sklopenie jediným pohybom - zatiahnutím za páčku. Škoda, že zadný rad sedadiel sa už nedá posúvať horizontálne, ale je už fixne ukotvený. Toto jediné je asi nutnou daňou za získaný priestor...

S naftou pod kapotou...

Najskôr trocha techniky: výkon a krútiaci moment motora i-DTEC zostali nezmenené (110 kW (150 k) a 350 Nm), emisie CO2 však poklesli zo 171 g/km na 149 g/km (o 12 %) u verzie so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorú sme mali k dispozícii. Motor i-DTEC je celohliníkový, naprieč uložený štvorvalec s rozvodom DOHC, štyrmi ventilmi na valec, turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek, piezoelektrickými vstrekovačmi a sekundárnym vyvažovacím hriadeľom. Plynulo regulovateľný ventil pre reguláciu vírenia prúdu vzduchu v sacom potrubí zaisťuje riadenie miery vírenia, ktoré vo valcoch vytvára ideálne prostredie pre spaľovanie. To prispieva k zmierneniu hlučnosti a k plynulejšiemu prísunu výkonu. Štandardný časticový filter (DPF) a technológia recirkulácie spalín, prispievajú ku zníženiu emisií pevných častíc a NOx a k ďalšiemu zvýšeniu účinnosti celého agregátu.

A teraz s automatom: naozaj veľmi kultivovaný naftový agregát ponúka záťah už od 1200 otáčok, od 1500 otáčok je to už citeľný ťah, ktorý vodiča môže sprevádzať až po hranicu 5000 otáčok. V skúšanom vozidle bol motor spriahnutý s päťstupňovou automatickou prevodovkou. Veľmi dobre nastavená krivka výkonu a vyspelá elektronika umožňuje aj pri tejto kombinácii bezproblémové predbiehanie. Pri jazde po diaľnici sme pri rýchlosti 130 km/h išli v ideálnom pásme 2500 otáčok z palubného počítača odčítavali spotrebu 8 litrov na 100 kilometrov. Pri kombinovanej jazde (diaľnica a mimo nej) sme s použitím systému vypínania motora dosiahli priemernú spotrebu 7,0 l/100 km.  Po meste, sme sa pohybovali so spotrebou: 9,0 l/100 km...

Rýchlejší „zadok“...

Pohon všetkých kolies, ktorý bol u predchádzajúcej generácie riešený s pomocou dvojice čerpadiel vystriedala úplná elektronika. Dôvod bol jednoduchý: konštruktéri ňou dokázali ušetriť až 16 kilogramov hmotnosti, dosiahli menšie trenie a rýchlejšiu odozvu celého systému, ktorý sleduje preklz kolies prednej nápravy a v prípade potreby bleskurýchlo pripája zadnú. Pri rozjazde z nulovej rýchlosti elektronická riadiaca jednotka (pre istotu) roztáča aj zadné kolesá a vo vhodnom okamihu ich odpojí. Funguje to veľmi dobre a aj preto sme v týždni nášho testovania  nezaznamenali žiaden náznak nedokonalosti nového systému.

Resumé

Honda CR-V je stálicou na motoristickom nebi. Štvrtá generácia prináša iba dobré vylepšenia. Nebyť fixácie zadného radu a nenastaviteľnej lakťovej opierky vpredu bola by pre nás úplne bez chybičky. Po vyskúšaní si manuálnej prevodovky, ktorá nás presvedčila presnosťou, by sme sa rozhodli pre ňu, pretože častejšie cestujeme po veľmi dlhých diaľničných trasách. Ak by sme však auto najčastejšie využívali na presuny po meste, tak by sme si vybrali automat. A aj preto, lebo pracuje príjemne hladko a autu ani v nižších rýchlostiach neuberá z dynamiky. Ale vlastne.. Tým výberom sme si nie celkom istí... Ona totiž tá automatická prevodovka aj na diaľnici na 5. stupni ide úplne v pohode. S obrátkami motora, na ktorých jazdia ostatní až pri zaradenom 6. prevodovom stupni...

Foto: Andrej Brtáň

PLUSY

+ priestor

+ motor

+ systém 4x4

+ kvalita prevedenia

 

 

MÍNUSY

-  zadný rad sedadiel bez horizontálneho posuvu

-  pevná lakťová opierka vodiča

 

 

 

 

Technické údaje:

Motor

R4 Common rail

 

Zdvihový objem (cm3)
2 199


Výkon (kW/k/ot/min)
110/150/4 000 – 4 500


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

350/2 000

Pohon

všetkých kolies


Prevodovka

5-stupňová automatická

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,6

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
190

 

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
8,2/6,0/6,8


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4 579 x 1 820 x1 685

Rázvor (mm)
2 630

Objem batožinového priestoru (dm3)
589/1 627

Objem palivovej nádrže (l)

58

 

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 712

Celková hmotnosť (kg)
2 250

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové/kotúčové

 

Emisie CO2 (g/km)
180

Cena vozidla od (€)

28 240

 

Cena testovaného vozidla (€)

36 040

   

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
gabo
1.9.2013 13:49
zatah uz od 1200 resp. 1500 otacok a tah az do 5000 otacok u motora s jednym turobom ? a cca 1720 kilami ph a 150 konmi nebudte smiesny ....
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén