Premiéru relácie Autosalón vysielame každú nedeľu o 9,30 hod. na STV 1.
 
 
Najčítanejšie
Autosalón 18/2013 - 25.5.2013149396 zobrazení
Škoda Octavia 2.0 TDI 4x474103 zobrazení
VW Golf GTI58548 zobrazení
KIA Ceed SW57675 zobrazení
Škoda Fabia Combi47571 zobrazení
Autosalón 36/2013 - 8.12.201335258 zobrazení
Štýlová úprava26068 zobrazení
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Vyuziva Suzuki Ignis pohon len prednej napravy?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom...

5.10.2015

To, čo sme si všimli ihneď, bola zmena prednej časti. Dopredu sa dostala dominantná maska, ktorá jednoznačne vyjadruje príslušnosť aj k ostatným aktuálnym modelom značky. Na koncoch kratučkých blatníkov si našli miesto veľkorozmerné a dobre svietiace reflektory, s denným LED svietením.  

Pri bočnom pohľade zaujmú prelisy nad spodnou hranou dverí, ktoré tým, že sa dvíhajú dohora, siluetu príjemne dynamizujú. Pôsobivé na bočnej línii sú aj zadné svetlá, ktoré hlboko presahujú do zadných blatníkov a decentný zadný spojler nad zadným oknom. Všimli sme si, že Kia pre novú Vengu pripravila aj nové dizajny kolies z ľahkej zliatiny.

Interiér

Vo vnútri nachádzame mnohé z detailov, s ktorými sme sa stretli už v modeloch Cee´d, ale aj Soul. Prístrojový panel tvoria tri tubusy, volant je trojramenný s plastovo-metalickým prvkom a samozrejme s ovládačmi najpoužívanejších prvkov výbavy. Aby sa podarilo udržať rozumnú cenovú úroveň sú vo vnútri použité tvrdé (veľmi dobre vyzerajúce) plasty. Audio, s prekvapujúcou nadštandardnou reprodukciou, sa ovláda cez dotykový displej LCD panelu, ale aj ovládačmi pod ním. Najnižšie sú umiestnené ovládače chladenia a vykurovania.
 

To, čo pri interiéri musíme vyzdvihnúť je priestor. K nemu dizajnéri prispôsobili aj sedadlá. Sú širšie a inštalované tak, že vodič sedí vyššie ako v bežnom osobnom vozidle. To uľahčuje nielen nastupovanie a vystupovanie ale ponúka aj oveľa lepší prehľad o tom, čo sa na vozovke deje (škoda len, že výhľad vodiča v uhlopriečnom smere dosť obmedzujú predné, veľmi masívne, stĺpiky). Zaujal nás zadný rad sedadiel, ktorý sa dá posúvať v rozsahu 13 cm a má nastaviteľný aj sklon delených operadiel. To cestujúcim vzadu poskytne, hlavne pri dlhších cestách, pocit komfortu.

Dosť miesta pre batožinu....

Tým, čím Venga dokazuje jej príbuznosť k radu MPV, je priestor určený pre batožinu. V základe má objem 440 litrov, no pod polohovateľným dnom sa ukrýva ďalšia stovka litrov. Veko sa dá veľmi jednoducho nastaviť do viacerých úrovní a keď je v tej najnižšej, tak sa priestor na výšku zväčší o 163 mm. Variabilita však nekončí : posunutím lavice sa dá pridať 130 mm na dĺžku a ďalších 100 litrov objemu. Po sklopení zadných operadiel je k dispozícii 1 486 litrov. Po tejto úprave sa dá prepraviť predmet s maximálnou dĺžkou 1,70 metra.

Bohaté vybavenie

Venga nás zaujala vybavením, ktoré ponúka už v základe. V základnej cene, ktorá sa u tohto modelu začína na 12 150 eur, sú: ABS, airbagy vodiča i spolujazdca, alarm, bočné airbagy predných sedadiel, ESC, asistent pre rozjad do kopca, ovládanie stability vozidla, hlavové airbagy imobilizér, ISOFIX, predpínače bezpečnostných pásov, kontrola tlaku v pneumatikách, dojazdové rezervné koleso, elektricky nastaviteľné zrkadlá s vyhrievaním, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien, klimatizovaná schránka spolujazdca, ovládanie rádia na volante, USB a výškovo nastaviteľný volant.

Resumé

Kia Venga je autom, ktoré prekvapí vnútorným priestorom. Vodičovi spríjemní každodennú spoluprácu vyšším posedom, dobrým výhľadom a dobre umiestnenou radiacou pákou. Ako všetky menšie MPV je určená pre pohodlné cestovanie maximálne štyroch dospelých. Tým však poslúži nielen komfortným podvozkom a dostatočne pružným motorom, ale aj variabilitou batožinového priestoru. So spotrebou pri plnom naložení nie je práve etalónom triedy, no v okolí 6 litrov sa v zmiešanom cykle  budete pohybovať s prehľadom.

 

 

Foto: Andrej Brtáň

 

PLUSY

+ vnútorný priestor

+ výhľad z miesta vodiča

+ praktické odkladacie priestory

+ rozsah vybavenia

 

 

MÍNUSY

-  prejazd priečnych nerovností

 

 

Technické údaje:

Motor

1,4 CRDi DOHC

 

Zdvihový objem (cm3)
1396


Výkon (kW/ot/min)
66/4 000


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

220/1750 - 2750


Pohon

predných kolies


Prevodovka

6-stupňová, manuálna


Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
14,5

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
167

 

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
5,0/4.2/4,5


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4 075 x 1 765 x 1 600


Rázvor (mm)
2 615


Objem nádrže (l)

50

 

Objem batožinového priestoru (l)
440/1 486


Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 370


Celková hmotnosť (kg)
1 800


Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

 

Emisie CO2 (g/km)
119


Cena vozidla od (€)

11 990

 

Cena testovaného vozidla (€)

16 590

 

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén