Premiéru relácie Autosalón vysielame každú nedeľu o 9,30 hod. na STV 1.
 
 
Najčítanejšie
Autosalón 18/2013 - 25.5.2013164700 zobrazení
Škoda Octavia 2.0 TDI 4x475407 zobrazení
VW Golf GTI59812 zobrazení
KIA Ceed SW58897 zobrazení
Škoda Fabia Combi48652 zobrazení
Autosalón 36/2013 - 8.12.201336244 zobrazení
Štýlová úprava26068 zobrazení
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Využíva Opel Grandland X pohon 4x4?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Kia cee´d 1.0 T-GDI - Vozenie „na trojku“...

24.5.2016

Dobrý pocit v nás pri prvom zoznámení s testovaným autom (ktorým je tentoraz Kia Cee´d), vyvolala jeho príplatková úprava označená ako: GT-Line. Väčšie pneumatiky (225/45/17), športové nárazníky vpredu i vzadu, denné LED svetlá v nápaditom dizajne, ktorý tvorcovia označili ako ľadové kocky, zvýraznené podbehy a dve koncovky výfuku. Interiér do športovej nálady dostávajú hliníkové pedále, športový volant (mimochodom s veľmi príjemným rozmerom) a dynamické čierno-sivé zafarbenie.
Pre vodiča je pripravená trojica okrúhlych tubusov, ktoré ho informujú o otáčkach motora, rýchlosti a o úrovni paliva v nádrži. Súčasťou rýchlomera je aj displej, na ktorom sa zobrazujú údaje z palubného počítača a z navigácie. Sedenie vpredu je prekvapujúco komfortné, tvarovanie sedadiel zabezpečuje dostatočné držanie trupu. Ich výplň má primeranú tuhosť a sedenie je príjemné aj pri dlhšom cestovaní.
S trojvalcom?
Aby malý motor spĺňal požiadavky na dynamiku, zákonite ho museli podporiť turbom. To nás neprekvapuje, pretože z nedávnej minulosti poznáme prípady trojvalcov, ktoré ho nemali a s ich predajom to nedopadlo vôbec dobre... Zaujímavé je, že aj napriek prepĺňaniu dokáže malý motor udržať na uzde emisie.
Nad prednou nápravou testovaného auta bol motor s označením T-GDI. Je to silnejší z trojvalcových agregátov, ktoré má Kia v ponuke. Jeho výkon reprezentuje údaj 88,3 kW, čo v motoristickom slangu reprezentuje stádo 120-tich koníkov. Maximálny krútiaci moment dokáže ponúknuť 171,1 Nm, ku ktorým sa dopracuje medzi 1500 až 4000 otáčkami.
Zvuk trojvalcového motorčeka neprekvapí, treba si však na neho aj tak chvíľu zvykať... Zaujímavé je, že výraznejšie sme ho registrovali iba počas štartovania a voľnobehu. Pri pokojnej jazde ho takmer nebolo počuť. Spod kapoty sa začal výrazne ozývať až pri dynamickom zrýchľovaní, no musíme sa priznať, že vtedy sme jeho „hluk“ označovali ako príjemne športový!
Prejav motora je pocitovo oveľa lepší, oproti tomu, čo tvrdia papierové údaje. Zrýchlenie na 100 km/h podľa výrobcu dosiahne toto auto za 11,1 sekundy. Možno vďaka drsnému prejavu motora v spektre vysokých otáčok budete mať (rovnako ako zo začiatku aj my) pocit, že to trvá menej... Na plynový pedál reaguje agregát s minimálnym oneskorením a pocit zrýchľovania dokáže vodičovi sprostredkovať až do 6200 otáčok. Motor pri pokusoch o dynamickú jazdu nemá zbytočne „nervózny a trhavý“ prejav a po týždňovom testovaní ho pokojne môžeme označiť za prekvapujúco kultivovaný.
Spotreba? Závisí od vodiča...
Dnes už azda iba veľmi naivný motorista verí tomu, že údaje o spotrebe, ktoré výrobcovia zdôrazňujú v technických parametroch sú pravdivé. Samozrejme, sú výnimky, no väčšina toho, čo je v tabuľkách pri jednotlivých modeloch uvádzané dosiahnu skúšobné autá iba bez zaťaženia v nereálnych, až takmer laboratórnych podmienkach.
Auto s menším objemom a aj s menším počtom valcov si zákonite bude kupovať ten, kto jazdí najčastejšie v meste a chce ušetriť. A práve ten môže byť sklamaný. K spotrebe 4,9 l/100 km sa v kombinovanom režime dostane len veľmi ťažko. Nebudeme napínať: my sme za týždeň nedokázali jazdiť s priemernou spotrebou menšou ako 8 litrov... A to je na motor, od ktorého očakávate kvôli malému objemu úspornosť dosť veľa. Kvôli objektivite však musíme napísať, že s podobným problémom sa nevie vyrovnať ani nemecká a francúzska konkurencia...
Slušné vybavenie
Testovaný model bol vo vybavení Platinum. Do toho patrí (okrem štandardného vybavenia): dvojzónová automatická klimatizácia, elektrická parkovacia brzda, podsvietenie palubnej dosky Supervision s farebným TFT LCD displejom, navigácia, zadná kamera, dažďový senzor, LED zadné svetlá, asistencia parkovania, vyhrievané predné sedadlá a volant, vyhrievané čelné okno, dvojité dno batožinového priestoru...
Ako príplatkové vybavenie model ešte navyše obsahoval: bezkľúčový prístup a štartovanie,  varovný systém opustenia jazdného pruhu, systém monitorovania dopravných značiek, systém monitorovania mŕtveho uhla, systém upozorňujúci na pohyblivé prekážky pri cúvaní, Štart & Stop systém, adaptívne xenónové svetlomety, panoramatické strešné okno, GT-line, metalíza...
Resumé
Kia Cee´d je aj bez príplatkového balíka GT-Line príťažlivo-príjemným autom. Zaujme vnútorným priestorom, ktorý je pre štyroch dospelých pasažierov dostatočný. Náročnejším vodičov môže osloviť výborným podvozkom, ktorý si rozumie aj s rozbitými mestskými komunikáciami. K dobrej ovládateľnosti auta prispieva aj menšia hmotnosť maloobjemového agregátu.
Páčilo sa nám remeselné vyhotovenie auta, v ktorom nič nevŕzga a všetko je na správnom mieste.  Kia Cee´d určite patrí k možným voľbám mladých a dynamických vodičov, ktorí túžia po dobre vyzerajúcom aute. Náročnejším by sme však jednoznačne odporučili lepšie si preštudovať ponuku agregátov, ktoré Kia pre tento model ponúka. Našťastie u značky Kia je z čoho vyberať...
 Text a foto: www.stellacentrum.sk

PLUSY
+ exteriér vozidla
+ veľkosť a kvalita interiéru
+ podvozok
+ dynamika maloobjemového motora
 


MÍNUSY
-  spotreba

 
Technické údaje:

Motor
1,0 litrový benzínový trojvalec

Zdvihový objem (cm3)
998

Výkon (kW/ot/min)
88,3/6 000

Krútiaci moment (Nm/ot/min)
171,1/1 500-4 000

Pohon
predných kolies

Prevodovka
6-stupňová, manuálna

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,1

Maximálna rýchlosť (km/h)
190

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
4,2/6,2/4,9

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4301/1780/1470

Rázvor (mm)
2 650

Objem nádrže (l)
53

Objem batožinového priestoru (l)
380/1318

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 279

Celková hmotnosť (kg)
1 824

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Cena vozidla od (€)
16 390

Cena testovaného vozidla (€)
19 790
 

   

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Pedro
25.9.2016 14:33
Priemerná spotreba 8 l/100km.Tak to sa oplatí.171 Nm krútiaceho momentu-hmmm.Paráda.A len za 19000 €.To sa fakt oplatííí.Držím palce všetkým čo sa nechajú nalákať na papierovú spotrebu do 5 litrov.To ako keby niekto namontoval do ťahača 5 litrový 6 valec a tváril sa že potiahne ako 10l 12 válec,a dokonca z nižšou spotrebou.Povedzme 14-15l.Koľko prepravcov by si ho asi kúpilo,garantujem ,že ani jeden.Jedine že by vozil polystirén.
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén