Premiéru relácie Autosalón vysielame každú nedeľu o 9,30 hod. na STV 1.
 
 
Najčítanejšie
Autosalón 18/2013 - 25.5.2013164698 zobrazení
Škoda Octavia 2.0 TDI 4x475405 zobrazení
VW Golf GTI59809 zobrazení
KIA Ceed SW58895 zobrazení
Škoda Fabia Combi48652 zobrazení
Autosalón 36/2013 - 8.12.201336242 zobrazení
Štýlová úprava26068 zobrazení
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Využíva Opel Grandland X pohon 4x4?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Peugeot 308 GTi 1.6 THP 270k - Dvojfarebné potešenie...

23.2.2017

Peugeot 308 GTi určite pripravili ľudia, ktorí chceli umožniť menej solventným nadšeným motoristom, priblížiť sa k euforickým pocitom, ktoré zažívajú majitelia prémiových superšportov. Priznáme sa, že na hranici dopravných predpisov sa to darilo zažívať aj nám a po dlhom čase sme si jazdu v meste užívali s pocitom rovnocennosti. A verte, že nás tešilo, keď sa z nás „nadsamci“ v nadrozmerných autách (na ktorých zásadne nepoužívajú smerovky) dostávali do nepríčetných stavov, keď potupne prehrávali krátke šprinty medzi semaformi ..

Dôstojný pokračovateľ...

Možno vás prekvapíme, no nám tento model pripomenul slávnu ikonu z osemdesiatych rokov – Peugeot 205 GTi. Škoda len, že Francúzi sa po ukončení jeho výroby rozhodli cestu hot-hatchov opustiť na veľmi dlhé obdobie. Nuž ale po týždňovom jazdení musíme uznať, že čakať sa oplatilo, pretože prišli s viac ako dôstojným pokračovateľom príbehu „Peugeot-hot-hatch“.

Páči sa nám, že to nie je typ iba nevyhnutne vybaveného vozidla, ktoré by pre bežné jazdenie mohol používať iba ten, kto je pripravený na mnohé kompromisy. Vo vybavení nechýbajú: bezkľúčový prístup a štartovanie, detekcia poklesu tlaku v pneumatikách, predný a zadný parkovací asistent, elektricky sklápateľné spätné zrkadlá, dažďový senzor, automatická dvojzónová klimatizácia, výškovo nastaviteľnými športovými sedadlami (pri ktorých sa dá nastaviť i podpora v oblasti bedier), multifunkčným dotykovým displejom, s navigáciou a dokonca aj s výklopnou opierkou rúk pred cestujúcich vzadu...

Ako sa jazdí „naostro“?

Pocit vodiča v anatomicky tvarovaných sedadlách je výborný. Volant je príjemne menší, dobre padne do ruky a na takýto typ vozidla sú jeho hrúbka i priemer adekvátne. Pedále sú, tak ako sa to u športového auta požaduje, kovové a priestorovo dobre situované. Jediné, čo nás nemilo prekvapilo bolo, že chýba poctivá páka ručnej brzdy. Namiesto nej je v kokpite iba tlačidlo, ktoré elektronicky blokuje zadné kolesá. Mimoriadne dravý predný náhon preto jazdci zo starej školy v pravouhlých zákrutách nemôžu využívať naplno a bude im – tak ako aj nám - chýbať. Ale aby sme neboli nespravodliví – predsa len to nie je auto, určené výlučne na okruhy, prípadne na ľahšie rally, a tak v mestskej premávke je elektronická parkovacia brzda výhodou...

 Po otvorení kapoty sme užasli nad malým motorom. Kým sme nenaštartovali a nezošliapli pedál plynu nemohli sme uveriť, že to, čo je pred nami dokáže vyprodukovať výkon 270 koní a dosiahnuť maximálny krútiaci moment 330 NM už pri 1900 otáčkach za minútu. Ale... Stačilo vyraziť do prvej ostrej zákruty, ktorá navyše bola v stúpaní a presvedčili sme sa o tom, že zábavy si užijeme počas testovania nadostač...

Vyššiu tuhosť podvozka sme vnímali iba v meste, aj to iba vtedy, keď bol povrch vozovky mimoriadne nerovný. V zákrutách sme si užívali samosvorný diferenciál Torsen. Domnievame sa však, že práve vďaka nemu je toto vozidlo určené do rúk trocha skúsenejších vodičov. Vzhľadom na menšiu hmotnosť výkonného agregátu má vozidlo tendencie ku kontrolovanej nedotáčavosti. Citlivou prácou s plynovým pedálom sa však dá presúvať ťažisko vozidla medzi prednou a zadnou nápravou, a tak sú jazda v horských serpentínach, ale aj „myšičky“ v meste skutočne excelentnými zážitkami. A poznámka pre menej skúsených a zatiaľ nerozhodnutých: nebojte sa, auto má naozaj skvelé štvorpiestikové brzdy.

Resumé

Jedinou, no rozvinutou vetou: Príjemne priestrannejší model, s priestorom pre štyroch pasažierov a aj ich batožinu, s ostrým motorom, ktorý si však vyžaduje aspoň základné skúsenosti so športovou jazdou a vyššiu sebakontrolu.

foto a text: stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ image

+ naladenie podvozka

+ dynamika pohonu

+ spotreba

 

 

MÍNUSY

- tvrdší podvozok na mestské komunikácie

 

 

Technické údaje:

Motor

benzínový preplňovaný 4-valec

 

Zdvihový objem (cm3)
1598


Výkon (kW/ot/min)
200/6000


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

330/1900
 

Pohon

predných kolies
 

Prevodovka

6-stupňová manuálna
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
6,0

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
250

 

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
8,1/4,9/6,0


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4253 x 1804 x 1446


Rázvor (mm)
2620


Objem batožinového priestoru (l)
420/1228


Pohotovostná hmotnosť (kg)
1205


Celková hmotnosť (kg)
1790


Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

 

Cena vozidla od (€)

31 350.-

 

Cena testovaného vozidla (€)

32 590.-
 

   

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén