Premiéru relácie Autosalón vysielame každú nedeľu o 9,30 hod. na STV 1.
 
 
Najčítanejšie
Autosalón 18/2013 - 25.5.2013164698 zobrazení
Škoda Octavia 2.0 TDI 4x475405 zobrazení
VW Golf GTI59809 zobrazení
KIA Ceed SW58895 zobrazení
Škoda Fabia Combi48652 zobrazení
Autosalón 36/2013 - 8.12.201336242 zobrazení
Štýlová úprava26068 zobrazení
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Využíva Opel Grandland X pohon 4x4?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Renault Captur 1,2 TCe Energy Night&Day - Svižný komfort...

12.5.2017

Interiér

Je príjemné, ak sa primeraná dávka extravagancie exteriéru dostane aj dovnútra vozidla. V tomto prípade sme ani na chvíľu nezapochybovali nad vkusom francúzskym dizajnérov a odvážne sme otvorili dvere.

V interiéri na nás čakali prekvapujúco rozmerné predné sedadlá s výraznými modrými stehmi. Na zadnej strane ich operadiel boli namiesto vreciek na časopisy natiahnuté gumové špagáty, do ktorých sa bez problémov dali vkladať noviny, či knihy. Praktické bolo posúvanie zadného radu sedadiel a možnosť jeho celkového odstránenia ak bolo treba previezť väčší náklad. Samozrejme, nechýbalo ani výškové nastavenie sedadla vodiča...

Volant bol potiahnutý kožou a stiahnutý precíznymi stehmi modrej nite. Pozitívne nás prekvapila zásuvka pred spolujazdcom, ktorá sa vysúvala a umožňovala dovnútra naukladať veľmi veľa vecí a vecičiek, pretože jej objem bol neuveriteľných 11 litrov. Praktická bola aj zatváracia priehradka v strede palubnej dosky, do ktorej sa dali pred zvedavými pohľadmi ukryť kľúče a telefón, prípadne menšia peňaženka.

Komfort?

Je príjemné, ak v aute máte k dispozícii automatickú klimatizáciu, čítacie osvetlenie pre cestujúcich vzadu (ktoré vás ako vodiča vôbec neruší), stmievacie spätné zrkadlo, zadné parkovacie senzory, tempomat, multimediálny systém s navigáciou R-Link Evolution, dažďový a svetelný senzor, elektricky sklopiteľné zrkadlá... Poteší vás, ak okrem dotykového displeja máte k dispozícii ovládanie rádia aj pod volantom a ak si s minimálnym pohybom prstov môžete aktivovať tempomat. 

Jazda

Pod kapotou skúšanej verzie bol nainštalovaný 1,2 – litrový benzínový štvorvalec s prepĺňaním. Jeho výkon bol 87 kW a krútiaci moment reprezentovalo 205 Nm. Agregát bol spriahnutý s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá sprostredkúvala jeho pohon smerom k prednej náprave. Na stokilometrovú rýchlosť sme sa dostávali presne podľa tabuľkových údajov – trvalo nám to 10,6 sekundy. Napriek tomu, že to pre niekoho nemusí byť úžasný údaj, musíme zdôrazniť, že subjektívne nám pripadalo vozidlo ako mimoriadne „živé“.

Na kvalitnej ceste sa Captur správa neutrálne. Podvozok je naladený skôr komfortne, a tak sa v ostrých zákrutách síce o čosi viac nakláňa, no priečne nerovnosti filtruje ukážkovo. Elektronika asistencie podvozka je nastavená precízne a spoľahlivo koriguje nesprávne reakcie vodiča.

Spotreba vozidla v kombinovanom režime presiahla počas testu tvrdenie výrobcu (5,6) o necelý liter a ustálila sa dlhodobo na 6,6 l/100 km.

Záver

Captur (nielen vo verzii „Noc a Deň“) je podľa nášho názoru autom vhodným pre mladé rodiny s jedným až dvoma deťmi, no neurazí ani starší manželský pár, ktorý rád cestuje pohodlne a vozí si vzadu svojho psíka. V prípade striktného využívanie režimu ECO sa okrem pohodlnej jazdy pokojným vodičom určite odvďačí i primeranou spotrebou. Je zaujímavý tým, že posádka sa v ňom cíti komfortne nielen v meste, ale aj pri dlhších cestách.

foto a text: www.stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ pružnosť motora

+ odhlučnenie kabíny

+ multimediálny dotykový displej

+ dizajn exteriéru i interiéru

+ podvozok

 

 

MÍNUSY

- menej miesta na zadnom rade sedadiel

 

 

Technické údaje:

Motor

zážihový R4/16v

 

Zdvihový objem (cm3)
1197


Výkon (kW/ot/min)
87/5000


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

205/2000
 

Pohon

predných kolies
 

Prevodovka

6-stupňová manuálna
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,6

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
192

 

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
7,0/4,9/5,6


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4122 x 1788 x 1566


Rázvor (mm)
2606


Objem batožinového priestoru (l)
377


Pohotovostná hmotnosť (kg)
1259


Celková hmotnosť (kg)
1 723


Cena vozidla od (€)

11 990

 

Cena testovaného vozidla (€)

18 390
 

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén