Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

Kia Rio 1,4 MPI Platinum - Prívetivá voľba...

1.8.2017

Exteriér

Už po prvom vizuálnom kontakte sme si museli všimnúť, že kultová mriežka v tvare tigrieho nosa, typická pre značku Kia, dostala v novom modeli Rio vynovený vzhľad. Dlhá, úzka a uzatvorená, s lesklým čiernym povrchom, je teraz výraznejšia a umocňuje športový vzhľad vozidla. Zaujímavým akcentom sú pochromované linky, ktoré kontinuálne pokračujú až do ohraničení združených svietidiel.

Pri pohľade zboku, sme si všimli, že Kia získala akoby svalnatejšie obrysy a jej zadná časť je kolmejšia. Zaujala nás aj ozdobná lišta zadného spojlera, ktorý radikálnejšie usmerňuje prúdenie vzduchu, čím vylepšuje aerodynamiku a zvyšuje prítlak na zadné kolesá. Práve to je vítané pri rýchlej športovej jazde v tiahlych zákrutách. Počas testu sme dynamicky jazdili veľmi často, pretože to umožňovalo aj čítankové umiestnenie kolies - do každého „z rohov“...

Interiér

Moderný, športový interiér zameraný na vodiča zaručuje posádke absolútne pohodlie. Tento pocit navodzuje použitie materiálov mäkkých na dotyk a ergonomicky tvarované predné sedadlá. Pre vodiča je pozitívnym zistenie, že cez rôzne ovládače môže využívať najnovšie užívateľsky príjemné rozhrania a dokonca aj pohodlne otvárať dvere bez vytiahnutia kľúča z vrecka.

Počas chladných dní poteší vyhrievanie volantu a trojstupňové nastavenie vyhrievania predných sedadiel, ktoré sú vo vybavení Platinum potiahnuté syntetickou kožou. A práve tá sľubuje ich ľahšiu údržbu a dlhšiu trvácnosť (ideálne je ak sú v čiernej farbe).

Pozitívne hodnotíme nárast batožinového priestoru, ktorý u nového Ria reprezentuje hodnota 325 litrov. Po sklopení operadiel zadného radu sedadiel, získa dvojica pasažierov (ktorá si môže veľmi pohodlne nastaviť sedadlá v prednom rade) priestor na uloženie nákladu s hodnotou až 980 litrov.

Bezpečnosť

Pre nás najdôležitejším údajom z katalógu výrobcu bol ten, v ktorom tvrdí, že v karosérii nového modelu Rio využíva až 51 % podiel pokročilej ocele s vysokou pevnosťou. Výsledkom je výnimočne pevná karoséria, ktorá ani pri krížení náprav vôbec nevŕzga, vyššia úroveň ochrany kabíny a dynamické jazdné vlastnosti.

Pri výrobe nového modelu sa použilo šesťkrát viac konštrukčného lepidla ako v prípade predošlej generácie. Vozidlo je vďaka tomu pevnejšie, ale zároveň ľahšie, pričom dosahuje aj lepšie hodnoty z hľadiska hluku, vibrácií a tvrdosti jazdy.

Systém autonómneho núdzového brzdenia kombinuje údaje z radaru a kamery a keď zaznamená riziko zrážky, aktivuje brzdy. Keď ostane príliš malá vzdialenosť medzi vami a iným vozidlom alebo chodcami vpredu, systém automaticky zabrzdí. V prípade, že jazdíte rýchlosťou od 8 do 80 km/h, vozidlo sa úplne zastaví.

Systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu pomocou kamery namontovanej v hornej časti čelného skla sleduje deliace čiary jazdného pruhu a vyšle upozornenie, keď vozidlo začne vybočovať z jazdného pruhu bez toho, aby ste zapli smerové svetlá. O bezproblémové zaparkovanie sa stará kamerový parkovací asistent s upozornením na vzdialenosť od prekážky pri cúvaní. Dodatočnú pomoc poskytujú zvukové signály, ktoré vás počas cúvania na parkovacie miesto upozorňujú na prekážky za vozidlom.

Aby sme vás neunavovali rozsiahlym popisom bezpečnostného vybavenia, tak spomenieme už iba heslovito: asistent rozjazdu do kopca, systém udržiavania stability pri brzdení          v priamom smere,  posilňovač riadenia poháňaný elektromotorom, ktorý pomáha systém zachovať stabilitu vozidla pri súčasnom brzdení a zatáčaní, šesť airbagov (predné airbagy vodiča a spolujazdca, 2 bočné airbagy a 2 hlavové airbagy, ktoré sa tiahnu pozdĺž celej kabíny), dažďový senzor pre aktiváciu stieračov, spätné zrkadlá s elektrickým sklápaním, systém automatického odhmlievania čelného skla, bifunkčné projekčné svetlomety s vyššou svietivosťou pomáhajúce vodičovi lepšie sledovať prekážky a cestu pred vozidlom.

Jazdenie...

Sto koní pod kapotou nie je priveľa, no s menším vozidlom jednoznačne dokáže slušne pohnúť. Najmä ak nie ste „mäkký“ a na plynový pedál dokážete šliapnuť aj razantnejšie. Agregát v oblasti nad 3000 otáčok ožije a vodičovi ponúkne veľmi slušnú agilitu. A pritom vodiča neurazí ani neprijateľnou spotrebou. Aj keď sme jazdili počas celého testovacieho týždňa dynamickejšie, na dlhodobú priemernú spotrebu 6,8 litra sme sa nedostali...

Auto sa v zákrutách správa neutrálne, držanie sedadiel je na slušnej úrovni. Odozva riadenia i bŕzd je prekvapujúco agilná.

Stojí za úvahu?

Podľa nás, pre rodinu s dvoma menšími deťmi áno. Okrem slušného batožinového priestoru, solídneho motora i podvozka a veľmi dobrého odhlučnenia je najdôležitejším argumentom „pre“: záruka, ktorú Kia poskytuje na nové vozidlo na 7 rokov/150 000 km (do 3 rokov neobmedzená, od 4 rokov 150 000 km). Táto záruka na celé vozidlo je bezplatná a prenosná na ďalších vlastníkov za predpokladu, že vozidlo je pravidelne udržiavané podľa servisného plánu. Zaujímavými benefitmi sú aj: 5-ročná záruka na lak a 12-ročná záruka na prehrdzavenie.

foto a text: stellacentrum.sk

 

PLUSY

+ image

+ priestrannosť interiéru

+ dynamika pohonu

+ naladenie podvozka

+ 7-ročná záruka

 

 

MÍNUSY

- menej miesta pre dospelých pasažierov vzadu

 

 

 

Technické údaje:

Motor

zážihový 4-valec

 

Zdvihový objem (cm3)
1368


Výkon (kW/ot/min)
73,6/6000


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

133,3/4000
 

Pohon

prednej nápravy
 

Prevodovka

6-stupňová manuálna
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
12,2

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
176

 

Spotreba (kombinácia l/100 km)
5,0


Dĺžka x šírka x výška (mm)
4065 x 1725 x 1450


Rázvor (mm)
2580


Objem batožinového priestoru (l)
325/980


Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

 

Cena vozidla od (€)

9 990

 

Cena testovaného vozidla (€)

14 390
 

   
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén