Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

KIA NIRO Plug-in Hybrid : Druhé auto do rodiny...

20.8.2018

Plug in hybridy na našich cestách už nie sú takým zjavom, je ich čím ďalej viac. Vodiči im dôverujú, lebo keď sa im minie elektrika, stále ešte majú k dispozícii pohon na klasický spaľovací pohon. Dopyt po takomto spôsobe pohonu neustále rastie a preto automobilky stále niečo v tomto smere zlepšujú. KIA na našom trhu nie je s týmto pohonom žiadnym nováčikom. Už pred týmto modelom to bola Optima hybrid alebo plnoelektrický Soul. No a my sme teraz mali možnosť vyskúšať si novú KIA NIRO Plug-in Hybrid. 

Exteriér

Na začiatku musíme skonštatovať, že od chvíle, čo sa šéfom dizajnu stal Peter Schreyer, dostala KIA dizajn, ktorý sa  dá veľmi ľahko identifikovať. Najmä jeho „tigrí“ nos je už pre všetky modely KIA typickým znakom. No a ako rozoznáme, že tento model má hybridný pohon? Veľmi jednoducho, na ľavom boku karosérie sú umiestnené dvoje dvierka na doplnenie zdroja pohonu, na prednom blatníku je elektrická zásuvka a na zadnom blatníku je nádrž na benzín.

Všetky ostatné automobilky sa snažia autá s hybridným pohonom svojim spôsobom trochu zvýrazniť, no KIA ide svojim smerom a NIRO vypadá úplne ako bežný automobil, no a tento prístup sa nám rozhodne páči.

Interiér

Interiér je prekvapivo veľmi kvalitne spracovaný a na prvý pohľad je vlastne úplne obyčajný. Nemá žiadne komplikované tvary. Aj celá palubná doska má obyčajný tvar. Vpredu, pred vodičom sa nachádzajú dva hlavné „budíky“ a v strede je umiestnená veľká 8-palcová obrazovka. No a pod ňou sú klasické, pomerné veľké tlačidlá, ktorými vstupujete do jednotlivých zložiek menu. Je to s nimi oveľa jednoduchejšie, ako „preklikávať“ sa počas jazdy  cez displej.  Potešilo nás veľké množstvo odkladacích priestorov a hlavne miesto na indukčné dobíjanie mobilných telefónov.

Sedenie na predných sedadlách je pomerne pohodlné a sedadlá majú aj bočné vedenie. To sa však nedá povedať o sedení na zadných sedadlách. Miesto na nohy je síce dostatočné aj pre ľudí s „dlhšími“ nohami, ale samotné sedenie je dosť tvrdé a sedadlá nemajú žiadne bočné vedenie.

Kufor neoplýva veľkými rozmermi, ale detský kočík doň bez problémov naložíte. Problematická  ale môže byť  vyššia nakladacia hrana.

Jazdné vlastnosti

 Najviac nás zaujímalo, ako sa prejaví spojenie oboch motorov pri spotrebe pohoných hmôt v bežnej prevádzke. V mestských podmienkach sme bez problémov dosiahli priemernú spotrebu 4,3l, na dialnici to bolo už tesne nad 6 litrov. No a mali sme možnosť vyskúšať si Niro aj na pretekárskom okruhu, aj keď nám je jasné, že s takýmto autom tam nikto nikdy nebude jazdiť. A tam nám displej ukázal priemernú spotrebu 8 litrov. Totiž pri takomto druhu jazdenia nie je až taká možnosť využiť rekuperačnú brzdovú technológiu – dobíjanie akumulátora počas zotrvačnej jazdy alebo počas brzdenia. Ten je najviac využiteľný práve v mestských uliciach a tým sa predlźuje dojazd pri jednom tankovaní. Upozorní na to systém CGC prostredníctvom malej ikony na prístrojovom paneli a jemným zvukovým upozornením.

A čo dodať na záver?  KIA Niro Plug-in Hybrid je veľmi zaujímavým autom, vhodným predovšetkým do mestských ulíc. V mnohých rodinách sa môže stať druhým rodinným autom.  A tým sa môže stať pre zbytok konkurencie vážnym protivníkom.

Plusy

+ príjemný a priestraný interiér

+ veľa odkladacích priečinkov

+ rýchle dobíjanie batérie

+ rozumná spotreba

+ výborný podvozok

Mínusy

- mechanická parkovcia brzda ovládaná nohou

- horšia kvalita zadných sedadiel

- menší batožinový priestor

- vyššia nakladacia hrana

Technické údaje

motor zážihový 4 valec/elektromotor

zdvihový objem - 1580 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 77/105/5200

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 147/2000

elektromotor výkon /kW/k/ - 32/44 – 170Nm

 

prevodovka – 6-stupňová automatická

pohon – predná náprava

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 10,8

max. rýchlosť - /km/h/ - 172

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - kombinovaná 4,3

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 435,5/154,5/180,5

rázvor /cm/ - 271,2

celková hmotnosť /kg/ - 1512

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 324/1322

základná cena vozidla od /€/ - 22.690,- €

 cena testovaného vozidla /€/ -  24.990,- €

 

text a foto: Autosalón

 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén