Premiéru relácie Autosalón vysielame každú nedeľu o 9,30 hod. na STV 1.
 
 
Aktuálna súťažná otázka
Dokáže fungovať asistent jazdy v dopravnej zápche bez automatickej prevodovky?
 
A: Áno

B: Nie



 
 
Zobraziť iba značku:

Renault Trafic SpaceClass 1,6 dCi - Priestor naplnený pohodlím...

16.7.2018

Renault Trafic v tejto verzii patrí k vozidlám, v ktorých cestujúci dokážu bez akéhokoľvek reptania stráviť dlhé hodiny. Výborný nápad jeho tvorcov pripravili pre nich množstvo polôh sedenia, ku ktorým možno pridať (na želanie) i plnohodnotné lôžko pre dvoch pasažierov. Nás však tento model počas testu najviac oslovil svojimi jazdnými vlastnosťami. A tak už v úvode môžeme smelo napísať: toto auto by sme vo svojej garáži zaparkovali s radosťou...

Ak v minulosti „vodca“ viacčlennej rodiny hľadal vozidlo schopné pohodlne prepraviť všetkých jeho blízkych z bodu A do bodu B obzeral sa automaticky po dodávkach nemeckých, prípadne anglických výrobcov. Tie jeho nárokom vo väčšine prípadov vyhoveli. Potom však prišla doba, v ktorej bolo treba prepravovať nielen rodinu, ale bolo vhodné ponúknuť pohodlie aj pre svojich obchodných partnerov, a tak sa začali produkovať i exkluzívne vybavené modely. Francúzsky príslovečne žoviálny Renault tento fakt ale prekvapivo nepodcenil a svojim naozaj luxusným Traficom označeným ako SpaceClass sa stal zdatným rivalom aj pre prémiové značky (najmä nemecké).

Exteriér

Renault Trafic SpaceClass je autom, ktoré skonštruovali pre VIP klientov (a k tým, samozrejme patrí aj rodina). K dispozícii je v dĺžkach 4999 a 5399 milimetrov. My sme dostali na vyskúšanie dlhšiu verziu, ktorú – mimochodom - ľahko rozoznáte tak, že za koľajničkou posuvných dverí zostáva ku koncu vozidla ešte kúsok karosérie. Pri tej kratšej sa totiž koľajnička končí - tesne pred smerovkami .

Páčilo sa nám, že tento model mal k dispozícii posuvné dvere na oboch stranách, čo výrazne uľahčuje nastupovanie na oba rady sedadiel za vodičom. Presklenie zadnej časti (určenej pre klientov) je kompletne zatmavené, čo zabraňuje nielen prehrievaniu kabíny, ale eliminuje aj zvedavé pohľady okoloidúcich dovnútra. (Toto riešenie ocenili už aj hviezdy, ktoré týmto vozidlom, pred dvoma rokmi po prvý raz prepravovali na filmovom festivale v Cannes.)

Na zadnej časti sa nám páčilo vysoké umiestnenie združených svietidiel, ktoré zozadu prichádzajúci vodič neprehliadne ani v prípade, že niekto z posádky za odstaveným vozidlom manipuluje s batožinou a má pritom zdvihnuté zadné dvere.

Interiér

Zvonka auto pôsobí ako minibus, a tak vodič, ktorý sa ho chystá po prvý raz „skrotiť“, získa spočiatku prirodzený rešpekt. Toho sa však zbaví, keď sa posadí na príjemne vyššie umiestnené sedadlo a zbadá, že vďaka veľkorysému preskleniu má zo svojho miesta výborný výhľad do všetkých strán.

Nastavenie predných sedadiel je zvládnuté veľmi dobre, komfortne v dosahu sú i všetky dôležité ovládače. Vodič má v tomto type vozidla rovnako luxusný pocit ako pri prémiových osobných modeloch Renault.

Aby sme však nezabudli na posádku: za prednou dvojicou sedadiel je druhý rad rovnako s iba dvoma sedadlami. Obe sú vybavené plnohodnotnými lakťovým opierkami a dajú sa otáčať o 360o. Ak sa teda vo vozidle zíde dobrá partia, alebo je na programe cesty dôležité obchodné rokovanie, možno ich obrátiť k tretiemu radu sedadiel (ten má okrem možnosti nastavovania sklonu operadiel k dispozícii aj horizontálny posun, a tak si cestujúci môžu bez problémov vystrieť nohy tak, akoby sa im to ani v najrozmernejšom „osobáku“ nepodarilo).

Medzi dvoma radmi sedadiel je k dispozícii aj multifunkčný stolík, na ktorom si možno (v prípade priateľskej cesty) rozložiť nápoje a zahrať karty, alebo (pri pracovnej ceste) pohodlne pracovať na osobných počítačoch pripojených na elektrickú sieť s napätím 12 alebo 220 voltov.

Samozrejmými doplnkami pre cestujúcich vzadu sú aj samostatné ovládače klimatizácie, odkladacie priestory na drobné predmety a veľmi dobre svietiace samostatné lampičky.

Názory spoza volantu

Ak by sme sa nepozreli do technického preukazu neuverili by sme, že výrobca si trúfal pod kapotu malého „autobusu“ dať motor s objemom iba 1,6 litra. Jeho trúfalosť nám však vzápätí vysvetľuje skutočnosť, že tento maloobjemový agregát sa rozhodol podporiť hneď dvojicou trubodúchadiel. Tým menším pomáha motoru pri nižších obrátkach, to väčšie sa dostáva veľmi výrazne k slovu neskôr. Symbióza je však dokonalá, pretože vodič má k dispozícii 340 Nm krútiaceho momentu už pri 1500 otáčkach za minútu. A tak absolútne nezaznamenáva absenciu dynamického rozjazdu.

S naftovým motorom je spriahnutá 6-stupňová manuálna prevodovka. Tá sa ovláda radiacou pákou, ktorá je umiestnená vo vyvýšenej konzole, v strede po palubnou doskou. Dráhy prevodovky sú príjemne kratšie a predovšetkým presné.

Dlhší rázvor vozidla pomáha pri eliminácii nepríjemností spojených s prejazdom priečnych nerovností. Zároveň zabezpečuje vodičovi pocit stability pri prejazde cez ostrejšie zákruty (tie si však treba predsa len o čosi viac nadbiehať). Bolo zaujímavé ako sme sa už po prvých hodinách jazdy zbavili rešpektu z toho, že vedieme väčšie auto. Vďaka rozumnému rozmeru volantu sme mali rovnaký pocit, ako keby sme sedeli v klasickom kombi. Samozrejme: pri parkovaní a manévrovaní v meste sme museli byť obozretní, no podpora kamerového a parkovacieho systému prispela k tomu, že sme nepociťovali výraznejšie obmedzenia.

Zhrnutie

Trafic MultiSpace nás najviac prekvapil svojou spotrebou. Pri dodržiavaní diaľničných limitov a pri obsadení 6-timi pasažiermi s menšou batožinou si každých sto kilometrov z nádrže odčerpal 7,9 litra. Pri jazde po meste to bolo tesne nad hranicou 8,5 litra. Ak si uvedomíte, že si to „zapýtal“ za komfortné vozenie mohli by ste spoločne s nami uznať, že to sú veľmi pozitívne hodnoty.

Ak teda hľadáte auto, v ktorom chcete tráviť príjemne aj dlhšie cesty pozrite sa na tento model. Ocení ho nielen vaša rodina, ale aj obchodní partneri – ale: o tom sme vlastne písali už na začiatku...

(Viac fotografií nájdete na stránke www.stellacentrum.sk v rubrike Testy).

PLUSY

+ vnútorné pohodlie

+ variabilita vnútorného usporiadania

+ naladenie a komfort podvozka

+ spotreba

 

 

MÍNUSY

- absencia automatickej prevodovky

 

 

 

Technické údaje:

Motor

R4-valec, twinturbo, nafta

 

Zdvihový objem (cm3)
1598


Výkon (kW/k/ot/min)
107/145/3500


Krútiaci moment (Nm/ot/min)

340/1500
 

Pohon

prednej nápravy
 

Prevodovka

6-stupňová manuálna
 

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,1

 

Maximálna rýchlosť (km/h)
177

 

Spotreba podľa výrobcu (mesto/mimo/kombinovaná l/100 km)
7,1/6,0/6,4


Dĺžka x šírka x výška (mm)
5399 x 1956 x 1971


Rázvor (mm)
3498


Objem batožinového priestoru (m3)
1,8 – 4,1

 

Objem palivovej nádrže (l)

80
 

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

 

Pohotovostná hmotnosť (kg)

2256

 

Celková hmotnosť (kg)

3030

 

Cena vozidla od (€)

27 570

 

Cena testovaného vozidla (€)

46 390
 

 

 

 

Pridanie príspevku do diskusie

Vaše meno
Váš email (nepovinný)
(nebude nikde zverejnený)
Diskusný príspevok
Zoznam príspevkov v diskusii:
Zatiaľ nie sú pridané žiadne príspevky. Buďte prvý, kto pridá príspevok.
 KIA Ceed
 
 

 

 

 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén