Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Nový Hyundai TUCSON
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Bude sa nový Citroen C3 vyrábať na Slovensku?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 
Zobraziť iba značku:

ŠKODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4: dôstojná rozlúčka

30.11.2023

Jednou z výhod generačnej výmeny automobilov je výpredaj odchádzajúcej generácie. Samozrejme, záleží, či odchádzajúce auto bolo úspešné. Ak nebolo, tak sa s ním automobilka veľmi nechváli. Aktuálne sa lúči Kodiaq, ktorý veru úspešný bol.

Nástupcu dožívajúcej generácie obľúbeného SUV sme už spoznali. Do redakcie nám však neprišla novinka, ale nádejný dôchodca, tak sme si ho ešte raz vychutnali so všetkým čo ponúka. Na redakčnom parkovisku zaparkovala verzia s pohonom všetkých kolies a dvojlitrovým, turbodúchadlom preplňovaným benzínovým štvorvalcom. Na prvý počutie je to to najlepšie, čo Škoda v tomto segmente má, no nie je to celkom pravda. V ponuke bol totiž aj naftový variant a ten mal navrch lepšou spotrebou. Pred benzínom však netreba ohŕňať nos.

Exteriér

Konzervatívny dizajn bez nápadu a energie jednoznačne odkazuje, ku komu mieri. Nehľadá extravagantných vodičov, ktorí sa potrebujú reprezentovať cez svoje auto. Smeruje do rodinných garáží, do firemných flotíl, k aktívnym ľuďom, ktorí majú radi kvalitné vozenie, veľký vnútorný priestor, silný motor… a pritom nemusia dať o sebe vedieť ukričaným automobilom.

Kodiaq nie je škaredý, ani kontroverzný, dizajn je navrhnutý tak, aby oslovil čo najväčšie spektrum zákazníkov. V tomto treba dať Škode a celému koncernu VW Group za pravdu, že najviac ľudí drieme v priemere. Relatívne veľké SUV sa dobre parkuje a nepretŕča z bežných parkovacích miest.

Aj interiér je z konzervatívneho sveta. To však oceníte. Príkladná ergonómia, veľmi dobré materiály a dielenské spracovanie. V Škode si nájde svoje miesto každý. Vpredu i vzadu a na zadných sedadlách aj dospeláci… tí veru nebudú hundrať ani počas dlhých výletov. Palubná doska je prehľadná, ľahko uchopiteľná, vodič presne vie, kde čo má hľadať a pritom na zoznamovanie nepotrebuje stovky kilometrov. Do redakcie prišiel Kodiaq vo výbave Style, čo je skvelá voľba - druhá najvyššia. Napriek faktu, že nie je najvyššia, chýbať vám nebude absolútne nič. Veľmi dobrý audio systém, bezpečnostní asistenti, slušné odhlučnenie, príjemné materiály. V Kodiaqu sa zabývate bez ťažkostí. Či nám niečo chýbalo? Vôbec nič. Naopak, s chválou upriamujem pozornosť za zadné sedadlá, kde je viac ako 800 litrov pre batožinu, po sklopení operadiel zadných sedadiel až viac ako 2 000 litrov.

 

Jazda

Ponuka Kodiaqu bola pestrá a potešila aj výberom motorov. Základom bol benzínový jeden a pol liter. K nemu bol doplnený dvojliter s výkonom 110 až 140 kW. Vo verzii RS mal odchádzajúci Kodiaq 180 kW. Nafta bola len dvojlitrová a spektrum výkonov mala od 110 do 147 kW. To je dobrý výber. Benzínové dvojlitre a tiež naftové motory mohli byť kombinované s pohonom všetkých kolies a automatom.

My sme mali silnejší benzínový dvojliter so štvorkolkou a automatom. Čo viac sme si mohli želať? Auto má skvelé jazdné vlastnosti, celkom umne potláča rozmery SUV a diaľnice sú pre Kodiaq lahôdka. Neuhne však ani pred technickými okresnými cestami a bude vám dobrým partnerom v meste. Výkonu má dostatok, nestráca dych v žiadnej situácii. Jediné, čo sa mu dá vytknúť je spotreba, ktorá bez ostychu preskočí 8 litrov a zľahka sa dotkne aj deviatich, ak si nedáte pozor. To skutočne nie je málo. Údaj pod osem je pre odborníkov s ľahkou nohou.

V každom smere je Kodiaq zrelým autom, za ktorým bude mnohým smutno. Škoda však veľmi dobre vie, na čo nadväzuje, preto veríme, že novinka bude ešte lepšia.

 

Plusy

+ dielenské spracovanie interiéru a karosérie

+ v danej výbave veľa komfortných prvkov

+ vynikajúca špecifikácia

+ výkon motora

+ prítomnosť pohonu všetkých kolies

+ priestranný interiér

 

Mínusy

- vyššia spotreba v benzínovom variante

 

Technické údaje

Motor - zážihový 4-valec

zdvihový objem – 1 984 cm3

výkon /kW/k/ot/min/ - 140/190/4 200 – 6 000 ot/min

krútiaci moment /Nm/ot/min/ - 320/1 500 – 4 100 ot/min

prevodovka – 7-stupňová automatická DGS

zrýchlenie z 0 na 100 km /s/ – 7,6

max. rýchlosť - /km/h/ - 215

spotreba /mesto/mimo/kombinácia l/100 km/ - -/-/7,8 – 8,5

dĺžka x výška x šírka /cm/ - 469,7/168,8/188,2

rázvor /cm/ - 279,0

celková hmotnosť /kg/ - 2 520

batožinový priestor /základný/sklopené sedačky /l/ - 8350/2 065

objem palivovej nádrže /l/ - 58

základná cena vozidla od /€/ - 43 850,- €

cena testovaného vozidla /€/ 43 080,- €

 

Text a foto: Samuel Vanko

 

© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén